روند واکسیناسیون در البرز مطلوب نیست
روند واکسیناسیون در البرز مطلوب نیست

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس گفت: روند واکسیناسیون در البرز مطلوب نیست و مراکز این امر بدون توجه به حضور مردم تعطیل می‌شوند. علی حدادی اظهار کرد: طی بازدید سرزده که از یکی از مراکز واکسیناسیون حوزه انتخابیه انجام شد، کارکرد خوبی از روند تزریق واکسیناسیون مشاهده نشد. وی با بیان اینکه […]

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس گفت: روند واکسیناسیون در البرز مطلوب نیست و مراکز این امر بدون توجه به حضور مردم تعطیل می‌شوند.
علی حدادی اظهار کرد: طی بازدید سرزده که از یکی از مراکز واکسیناسیون حوزه انتخابیه انجام شد، کارکرد خوبی از روند تزریق واکسیناسیون مشاهده نشد.
وی با بیان اینکه تصور ما بر این بود این مرکز با کمبود واکسن مواجه است، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده متوجه شدیم، واکسن به اندازی کافی است.
نماینده مردم چهارباغ، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس بیان کرد: در این شرایط کرونایی حاکم بر کشور و استان البرز در حالی که مردم به این مرکز مراجعه کرده بودند این مرکز تعطیل بود. حدادی  با بیان اینکه بر این اساس با مسئولان مربوطه و شبکه بهداشت حوزه انتخابیه خود، تذکر دادم، خاطرنشان کرد: مردم در این شرایط انتظار دارند، سیستم اداری در ساعت یک بعد از ظهر تعطیل نشود و کارکرد امر واکسیناسیون باید به طور کامل انجام شود. وی اظهار کرد: در استان البرز کمبود واکسن نداریم و ضرورت بر این است، به طور کامل صبح و بعد از ظهر و اگر نیاز باشد، در نوبت شب واکسیناسیون انجام شود.
استاندار آذربایجان غربی:
۴۰۰ میلیارد ریال برای توسعه بیمارستان جدید اشنویه اختصاص یافت
استاندار آذربایجان‌غربی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال در سال جاری برای اتمام و توسعه بیمارستان جدید شهرستان اشنویه خبر داد.
محمدمهدی شهریاری در جریان بازدید از بیمارستان جدید اشنویه بر تسریع در روند اتمام بیمارستان اشنویه تاکید کرد و افزود: بیمارستان جدید ۸۱ تختخوابی اشنویه از ۷۵ درصد پیشرفت برخوردار است. وی با بیان اینکه از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال دریافت شده است، گفت: یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهرستان اشنویه اتمام بیمارستان جدید است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
استاندار آذربایجان غربی گفت: این بیمارستان از ۶۴ تختخواب به ۸۱ تختخواب ارتقا یافته و دارای سه اتاق عمل است که با افتتاح آن شاخص‌های بهداشت و درمان در این شهرستان ارتقا خواهد یافت.
وی، از همت والای خیرین اشنویه در ساخت ساختمان سی‌تی‌اسکن خیرساز این شهرستان مرزی که از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار بوده نیز تقدیر کرد.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد؛
استفاده از همه ظرفیت‌ها در مقابله با کرونا
استاندار خراسان رضوی گفت: شهرداری نیز باید با تمام امکانات پای کار بیاید و از ظرفیت دستگاه نظارتی و قضایی در صورت نیاز استفاده شود.
محمدصادق معتمدیان در نشست قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونای خراسان رضوی با بیان این‌که نقض پروتکل‌ها با جان مردم سر و کار دارد و دغدغه ما باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد، اظهار کرد: باید تقسیم کار و هم‌افزایی داشته باشیم و قاطعانه وارد عمل شویم و نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌ها افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: این‌که مقام معظم رهبری ورود کردند و دستورات ویژه دادند، نشانگر اهمیت این موضوع است، بیشترین فشار روی کادر درمانی است از این رو اولویت اول و فوری، مدیریت موضوع کرونا است.
استاندار خراسان رضوی با بیان این‌که شهرداری نیز باید با تمام امکانات پای کار بیاید و از ظرفیت دستگاه نظارتی و قضائی در صورت نیاز استفاده شود، خاطرنشان کرد: نظارت کامل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با کمک و مشارکت گروه‌های سازماندهی شده مردمی، نمایندگان بهداشت و نیروهای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهرداری پیرامون پیشگیری از کرونا و ارائه هشدارهای لازم در سطح شهر، مواردی است که باید به دقت رعایت و اجرایی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
۱۰ شهرستان کرمانشاه همچنان از نظر شیوع کرونا قرمز است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به رنگ‌بندی کرونایی گفت: ۱۰ شهرستان این استان همچنان از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز است.
محمودرضا مرادی با اشاره به رنگ‌بندی کرونایی استان کرمانشاه از ۲۳ مردادماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: رنگ‌بندی شهرستان‌های این استان بدون تغییر بوده به طوری که ۱۰ شهرستان در وضعیت قرمز، یک شهرستان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. وی افزود: شهرستان‌های قرمز استان کرمانشاه از نظر حاد بودن وضعیتشان به ترتیب شامل پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، اسلام آبادغرب، صحنه، گیلانغرب، سرپل ذهاب، هرسین، کرمانشاه و جوانرود است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: روانسر تنها شهرستان نارنجی این استان از نظر شیوع ویروس کرونا است.
مرادی به شهرستان‌های زرد استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: ثلاث باباجانی، دالاهو و قصرشیرین در وضعیت زرد قرار دارند.
وی افزود: محدودیت‌های کرونایی در هر شهرستان بر اساس رنگ‌بندی اعلام شده اعمال می‌شود.
قطع برق بیمارستان‌ها در مازندران تكذیب شد
مهندس حسینی کارنامی سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران در گفتگویی با تکذیب اخبار قطعی برق بیمارستان امام (ره) ساری در روزهای گذشته گفت: در طول ماه‌های گذشته برق  واحدهای درمانی و بیمارستانها به هیچ عنوان قطع نشده است و سیستم برق رسانی بیمارستان ها برای هرگونه شرایط بحرانی در آماده باش کامل میباشد.
وی با اشاره به اخباری مبنی بر خاموشی بیمارستان امام (ره) ساری اظهار داشت:  بیمارستان امام خمینی (ره) ساری از دو فیدر برق تغذیه می شود و اگر بدلیل رخداد لحظه ای و اتفاق غیر مترقبه چنانچه در یکی از دو مسیربرق آن قطع شود خط دیگر این بیمارستان برقدار خواهد بود و با توجه به شرایط موجود و کمبود تولید؛ قطع برق واحدهای درمانی خط قرمز این شرکت بوده و به هیچ عنوان تا کنون قطع نگردیده است.
وی با اظهارات غیرکارشناسانه مطرح شده ازسوی برخی از اشخاص در مورد قطع برق مراکز درمانی گفت: وجود اتفاقات ناخواسته ناشی از اتصالات داخلی در تاسیسات ساختمان های بیمارستان ها  نیاز به تمهیدات ویژه مدیران واحدها دارد و تامین برق مطمئن و پایدار در جهت رفاه حال بیماران با توجه به تمامی مشکلات موجود وظیفه ذاتی شرکت توزیع نیروی برق مازندران بوده و تاکید مجدد میگردد به هیچ عنوان لحظه ای فیدر برق بیمارستان ها در سطح استان تاکنون قطع نشده است.