علی عابد زاده در مراسم تودیع خود ضمن تاکید به این مسئله که بنده از بدنه صنعت هوایی هستم و در این صنعت حضور خواهم داشت گفت: در طول مدتی که بنده به عنوان ریاست سازمان هواپیمایی کشوری حضور داشتم تمام مدیران و اهالی صنعت نهایت همکاری را با بنده داشته اند. او […]
علی عابد زاده در مراسم تودیع خود ضمن تاکید به این مسئله که بنده از بدنه صنعت هوایی هستم و در این صنعت حضور خواهم داشت گفت: در طول مدتی که بنده به عنوان ریاست سازمان هواپیمایی کشوری حضور داشتم تمام مدیران و اهالی صنعت نهایت همکاری را با بنده داشته اند.
او در ادامه افزود: کسانی که بنده را در این سالها می شناسند می دانند که بنده هیچ وابستگی سیاسی و تفکر سیاسی به هیچکسی و هیچ جایی نداشتم. رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری در این مراسم از عباس آخوندی وزیر سابق وزارت راه و شهرسازی تشکر کرد و گفت: بنده بدهکار ایشان هستم از اینکه این فرصت را به من دادند تا بتوانم یک نظام هماهنگی فکری را داخل سازمان هواپیمایی کشوری پیش ببرم بسیار از ایشان ممنونم .
او افزود: بنده مدیریت بسیاری در گذشته کرده بودم اما از لحاظ فکری آشفته بود که می توانم بگویم با کمک ایشان سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک سازمان زنده فعالیت کرد که خروجی این موضوع دستاوردهای بزرگی داشت .
عابدزاده با بیان اینکه در حوزه مقررات سازمان دارای یک هویت است عنوان کرد: امروز صنعت حمل و نقل هوایی پاسخگوی نیازهای ۹۵% جامعه هوانوردی است .
او با اظهار به اینکه ما در گذشته قطعات بسیاری در صنعت هوایی ساخته بودیم گفت: اما این قطعات دارای شناسنامه و هویت نبودند و امروز دانش مهندسی ما به یک حرکت تبدیل شده است.
عابد زاده به ساخت موتور در بخش غیر نظامی اشاره کرد و گفت: قسمت گرم موتور را ساخته ایم و در حوزه ساخت موتور اتفاق های بسیار خوبی افتاده است که اگر این اتفاقها نبود قطعا صنعت هوایی با مشکلات بزرگی مواجه می شد .
او افزود: وقتی بنده وارد سازمان هواپیمایی کشوری شدم پرونده های قضایی بسیاری بود و من آرامش را به سازمان هواپیمایی کشوری برگرداندم که این آرامش به کل صنعت تسری یافت.
او با انتقاد به اینکه واپسگرایی احتمال صنعت هوانوردی را تحریف می کند عنوان کرد: واپسگرایی توسط برخی باعث ناامیدی در این صنعت شده بود و این افراد در همه جا نفوذ داشتند حتی در پرونده سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ آناتوف و می خواستند در پرونده ای به دادگاه رشوه بدهند و ما آنها را شناسایی کردیم . این اقدام آنها خط دادن به دشمن بود. حتی قصد داشتند ایکائو سازمان هواپیمایی کشوری را به لیست سیاه اضافه کنند و ما را تحریم کنند. و ما آنها را شناسایی کردیم که در نهایت بنده به نفوذ در نهادهای امنیتی متهم شدم. او به پرونده سقوط هواپیمای یاسوج اشاره کرد و گف : صدای خلبان در ویس ریکورد ضبط شده است که می گوید؛ من هواپیما را در ۱۳۰۰۰ پا فیکس کردم و کوه ۱۴۰۰۰ پا ارتفاع شد این در حالی است که آنها می گویند ما این صدا را در ویس رکورد ضبط شده نشنده ایم.
او با بیان اینکه درطی این ساله ها نتوانستند ایرادی از من پیدا کنند به مدرک تحصیلی من ایراد گرفتند گفت: من در سال ۱۳۵۹ استخدام سازمان هواپیمایی کشوری شدم . آیا در زمان استخدام من مدرک تحصیلی ارائه ندادم؟ گفتند مدرکش را در طی دو سال است اخذ کرده این در حالی است که بنده ۵ سال اخذ مدرکم به طول انجامید بدون اینکه تابستان را استراحت کنم و معدل لیسانسم ۸۸% است و فوق لیسانسم ۹۲% است .
او به پرونده هواپیمایی فلایت چک نیز اشاره کرد و گفت: این هواپیما را نه آقای مه آبادی و نه آقای باقریان خریداری کرده بلکه خود بنده این هواپیما را خریده ام و سند آن موجود است. این هوایپما ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار یورو بود. ولی من به این نتیجه رسیدم که هواپیمای خوبی است که در نهایت آن را به مبلغ ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو یعنی دو میلیون یورو زیر قیمت خریداری کردم ولی بعد ما را با گران خرید متهم کردند .
عابد زاده تصریح کرد: یک شخصی که هویت او نیز مشخص نیست به همه نامه می نویسد و عنوان می کند این هواپیما گران خریداری شده و یک هواپیمای آموزشی است. این در حالی است که این شخص با سند سازی هواپیمایی که می خواست به ما بفروشد را گرانتر اعلام کرده بود .
او در پایان با اشاره به اینکه در پرونده هواپیمای اوکراینی رو سفید هستم گفت: ما در این سالها مشکلات متعددی را در صنعت هوانوردی داشتیم و خبرنگاران همواره به بنده انتقاد می کردند که چرا حرف نمی زنید این در حالیست که سازمان هواپیمایی کشوری سازمان بسیار حساس است و عده ای نشسته اند که ببیند ما چه می گوییم و در خارج برای ما پرونده سازی کنند.
رجا شرکت برگزیده در بخش حمل و نقل گردشگری شد
شرکت حمل و نقل ریلی رجا در دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری، به عنوان شرکت برگزیده در بخش حمل و نقل گردشگری شد و مدیرعامل شرکت لوح افتخار و تندیس این جشنواره را دریافت کرد.
این مراسم با حضور رئیس دانشگاه علم و فرهنگ، رئیس پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی، معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از فعالان و دست اندرکاران حوزه گردشگری در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. شرکت حمل و نقل ریلی رجا با ارایه گزارش واحدهای مختلف، خود را در معرض ارزیابی توسط ارزیابان مربوطه قرار داد، و خوشبختانه با عملکردهای مثبت صورت گرفته این شرکت موفق به دریافت این جایزه شد.