وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای مردم و نیز رانندگان بهدلیل تراکم تریلرها و کامیونها در پشت پایانه مرزی آستارا، از راهاندازی سامانه نوبتدهی در مرز خبر داد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جریان سفر به استان گیلان و بازدید از پل و پایانه […]
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای مردم و نیز رانندگان بهدلیل تراکم تریلرها و کامیونها در پشت پایانه مرزی آستارا، از راهاندازی سامانه نوبتدهی در مرز خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جریان سفر به استان گیلان و بازدید از پل و پایانه مرزی بندر آستارا افزود: این سامانه نوبت دهی زمان حضور کامیون ها و تریلی ها را در مرز مشخص می کند تا در پشت مرز ورود و خروجی کمترین معطلی را داشته باشند.
وی افزود: سامانه از امروز پنجشنبه وارد مدار شده و بسیاری از صاحبان کالا و رانندگان در حال آشنا شدن با آن هستند و خود نسبت به ثبت نام و درخواست نوبت اقدام می کنند.
مهرداد بذرپاش از ویژگی های دیگر این سامانه اتصال به سامانه گمرک بر شمرد و افزود: به محض نوبت دهی، عملیات گمرکی هم همزمان با آن انجام می شود.
وزیر راه و شهرسازی علت تراکم کامیون ها و تریلرها را مربوط به ظرفیت کنونی این پل دانست و گفت: این پل معبر ورود و خروج با قدمت ۸۰ ساله است که توان و ظرفیت پذیرش و عبور بیش از ۲۵۰ کامیون و تریلی را در روز ندارد اما اکنون روزانه یکهزار تا یک هزار و۵۰۰ تریلی پشت مرز می آید که رقم قابل توجهی است.
بذرپاش عنوان کرد: برای حل این مشکل تیمی با دستور رییس جمهور محترم تشکیل شده است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مسئول این کار شد و در این ایام جلسات مختلفی با گمرک برای حل مشکلات برگزار شده است که اکنون در بالاترین سطح آمادگی وجود دارد.
وزیر راه وشهرسازی، تقویت استحکام و مقاوم سازی پل را برای عبور بیشتر خودروها و همچنین مدیریت تقاضا با سامانه نوبت دهی در پشت پایانه مرزی را از جمله اقدامات رفع این مشکل عنوان کرد.
وی اظهار کرد: مشکل اصلی ظرفیت توان عبور از پل است که راه اندازی این سامانه به مدیریت تقاضا کمک می کند و مسائل را کاهش می دهد.
وی همچنین از احداث پایانه جدیدی در نزدیکی این پل خبر داد و گفت: راههای مواصلاتی نیز در این مسیر عملیاتی شده و پلی که بین دو کشور باید متصل شود، درحال اتمام است و ظرف ۲ ماه آینده آماده بهره برداری می شود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در همین راستا اراضی مربوطه درحال تملک است و بر این اساس، یک سازه و پل جدید با استحکام متفاوت و با ظرفیت و توان تردد بیش از ۱۰ برابر شرایط کنونی احداث می شود که مشکل به طور اصولی حل شود.
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، با اعلام بهرهبرداری از مسیر رفت این منطقه در کوتاه ترین زمان، از برنامهریزی دولت برای جبران کمبود منابع این پروژه خبر داد.
در ادامه، مهرداد بذرپاش در بازدید از منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال با اشاره به پروژه عظیم ساخت این آزادراه با مشارکت بنیاد مستضعفان اظهار کرد: این پروژه جزو افتخارات راهسازی در کشور است و کارگاه آزادراه تهران-شمال میتواند ظرفیتی برای به نمایش گذاشتن توان فنی و مهندسی کشور در طراحی و ساخت تونلها و پلهای عظیم باشد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه به صورت مشارکتی میان بنیاد مستضعفان و دولت درحال اجرا است و تکمیل آن اثرات بسیاری در صرفهجویی منابع کشور همچون سوخت و زمان سفر دارد و بر همین اساس اجرای این پروژه جزو اولویتهای دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
وی با بیان اینکه دولت و بنیاد مستضعفان اهتمام جدی برای افتتاح هرچه سریعتر مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال دارند گفت: ما تلاش داریم تا هرچه سریعتر مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تکمیل شود و انشاءالله این مسیر در کوتاه ترین زمان به بهرهبرداری
خواهد رسید.
بذرپاش با اشاره به سیستم مانیتورینگ و کنترل آزادراه تهران-شمال گفت: آزادراه تهران-شمال مجهز به سیستم کنترل و مانیتورینگ دقیقی است و بهره برداری از این آزادراه، کمک قابل توجهی به حذف نقاط حادثه خیز کشور که گردنههای جاده چالوس از جمله این نقاط حادثهخیز هستند میکند.
وزیر راه در پاسخ به پرسشی درخصوص تامین منابع دولت برای تکمیل مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال گفت: ما برای تامین منابع مالی این پروژه در دولت برنامهریزیهایی داریم تا هرچهسریعتر کمبود منابع این پروژه
جبران شود.