سامانه هوشمند ارتباط مردمی وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی می‌شود
سامانه هوشمند ارتباط مردمی وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی می‌شود

  رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی گفت: به منظور ارتباط هوشمند و موثر شهروندان در سراسر کشور با مدیران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی، سامانه‌ای با قابلیت نصب بر روی دستگاه‌های تلفن همراه با امکان دریافت نظرها، پیشنهادها و انتقادها فراهم می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و […]

 

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی گفت: به منظور ارتباط هوشمند و موثر شهروندان در سراسر کشور با مدیران و مسئولان وزارت راه و شهرسازی، سامانه‌ای با قابلیت نصب بر روی دستگاه‌های تلفن همراه با امکان دریافت نظرها، پیشنهادها و انتقادها فراهم می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید قاسم بی‌نیاز اظهار داشت: سامانه هوشمند ارتباط مردمی وزارت راه و شهرسازی تحت وب و برنامه موبایلی قابل نصب است که قابلیت دریافت نظرها و پیشنهادها و مشکلات در دسته‌بندی‌های زیرمجموعه‌های این وزارتخانه و ارائه توضیحات کاربر با ثبت کد رهگیری فراهم است.
وی افزود: کاربران با دریافت کد رهگیری می‌توانند روند گردش کار و دریافت کننده نهایی پیام ارسالی را مشاهده کنند. همچنین درخواست‌های قبلی کاربران نیز در این سامانه ذخیره و قابل رجوع خواهد بود.
بی‌نیاز توضیح داد: این سامانه که مراحل نهایی خود را برای اجرای آزمایشی طی می‌کند قابلیت دریافت پوشه‌های مربوط به اسناد و مدارک پیوست در قالب‌های متنوع از جمله متن و تصویر را خواهد داشت.
رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: کاربران می‌توانند نرم افزار سامانه هوشمند ارتباط مردمی وزارت راه و شهرسازی را بر روی دستگاه‌های تلفن همراه خود نصب کنند و یا به وب این سامانه مراجعه و موارد مورد نظر خود را ثبت کنند.
وی تأکید کرد: به زودی با نهایی شدن مراحل طراحی و اجرای آزمایشی، آدرس این سامانه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

پيشتازي شرکت فرودگاه‌ها در ارزيابي دولت الکترونيک؛
کسب رتبه نخست شرکت فرودگاه‌ها در ميان سازمان‌هاي وزارت راه و شهرسازي
مديرکل مخابرات و فناوري اطلاعات هوانوردي از موفقيت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران در کسب رتبه اول ارزيابي دولت الکترونيک در بين سازمان‌ها و شرکت‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي با رشد بيش از ۱۰۰ درصد در سال ۱۳۹۹ خبر داد.
مجید یارندی با اعلام این خبر گفت: این موفقیت با وجود موانع و مشکلات و با زحمات بی دریغ، متعهدانه و پیگیرهای مستمر و مضاعف کارگروه متولی دولت الکترونیک در اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی صورت گرفت. وی در تشریح مراحل انجام شده برای کسب این موفقیت گفت: به دنبال تاکید مدیرعامل محترم مبنی بر ضرورت ارتقاء و بهبود جایگاه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ارزیابی‌های دوره‌ای که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور صورت می‌گیرد و همچنین در راستای نیل به اهداف عالی شرکت در حوزه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل و تسریع در پیشبرد آن کارگروهی به عنوان متولی دولت الکترونیک در اداره کل مخابرات مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی به منظور بررسی و نظارت بر پیاده سازی و اجرای دستورالعمل‌ها مرتبط با آن حوزه، تشکیل شد.
یارندی با اشاره به موانع موجود از جمله کمبود نیروی انسانی در اجرای این فرآیند گفت: خوشبختانه تیم مسئول حوزه دولت الکترونیک با حداقل نفرات و به صورت چندپیشگی، متعهدانه و با پیگیرهای مستمر این اتفاق مهم را رقم زدند.
مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی به بیان اقدامات صورت گرفته در این خصوص پرداخت و گفت: احصاء خدمات و زیرخدمات جدید شرکت، پیگیری و برگزاری جلسات متعدد با سازمان های مذکور جهت تایید و تخصیص شناسه به خدمات جدید شرکت، بارگذاری اطلاعات مرتبط با خدمات شناسه‌دار شرکت در پرتال MARDOM.IR، تهیه و تدوین توافقنامه سطح خدمت برای هریک از خدمات شناسه‌دار جهت بارگذاری در پرتال MARDOM.IR، تهیه و تدوین سوالات متداول برای هریک از خدمات شناسه دار جهت بارگذاری در پرتال MARDOM.IR، ایجاد میز خدمت در پرتال شرکت منطبق با استانداردها و چارچوب مورد تایید سازمان‌های ذیصلاح، فراهم نمودن امکان دریافت نظرات و پیشنهادات مردمی در خصوص پیش نویس قوانین و مقررات در راستای ایجاد مشارکت‌های مردمی، فراهم نمودن امکان نظرسنجی توسط خدمت گیرندگان در خصوص هریک از خدمات شناسه‌دار شرکت، پیگیری در خصوص برقراری لینک ارتباطی احراز هویت، تهیه و بارگذاری راهنمای تصویری به منظور تسهیل در کاربری خدمات اعلان پرواز و طرح پرواز الکترونیکی، استانداردسازی صفحه مزایدات و مناقصات شرکت در پرتال، امکان بهره‌مندی افراد کم توان از محتوای پرتال شرکت از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر خبر داد؛
برنامه‌ریزی جدی برای استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در سازمان بنادر
عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری به میزان صددرصد در سازمان بنادر و دریانوردی، برنامه ریزی جدی و مناسبی صورت گرفته است.
سیدسعید سیدعلایی، طراحی و پیاده‌سازی سامانه جامع مالی در ستاد و بنادر و استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری به میزان صددرصد از اهداف و اولویت های سازمان بنادر برشمرد و افزود: تعریف دقیق برنامه‌های عملیاتی و گام‌های اجرایی، عدم جذب و به کارگیری نیروی انسانی جدید و رعایت انضباط مالی و بودجه‌ای ضرورت دارد.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در معاونت برنامه ریزی و توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر، اظهارداشت: تهیه شناسنامه مدیریتی بنادر، تهیه و تصویب دستورالعمل اجرایی نظام آراستگی محیط کار، پیگیری نرم‌افزار جامع منابع انسانی و پشتیبانی و تهیه سند برنامه‌ریزی نیروی انسانی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بنادر است.
وی از استقرار ۶۰ درصدی نظام توسعه فرهنگ سازمانی خبر داد و افزود: ارزیابی سامانه‌های منابع انسانی جهت خرید و تهیه شناسنامه توسعه منابع انسانی و پشتیبانی برای هریک از بنادر، از اهم برنامه‌های سازمان بنادر در حوزه نیروی انسانی است.