سامانه ILS فرودگاه ساري آماده بهره برداري است
سامانه ILS فرودگاه ساري آماده بهره برداري است

رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها در بازديد از پروژه‌هاي فرودگاه ساري از آماده سازي سامانه کمک ناوبري ILS در اين فرودگاه براي بهره برداري خبر داد. به گزارش روابط عمومي شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران، سياوش اميرمکري که براي بررسي پروژه هاي فرودگاه ساري، عازم شمال کشور شده بود، در گفتگو با […]

رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها در بازديد از پروژه‌هاي فرودگاه ساري از آماده سازي سامانه کمک ناوبري ILS در اين فرودگاه براي بهره برداري خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران، سياوش اميرمکري که براي بررسي پروژه هاي فرودگاه ساري، عازم شمال کشور شده بود، در گفتگو با واحد مرکزي خبر گفت: پروژه نصب سامانه ILS فرودگاه ساري به اتمام رسيده و در حال آماده سازي سامانه براي بهره برداري هستيم و البته مستلزم انجام يک سري نکات فني است.
وي همچنين از زهکشي سطوح پروازي به عنوان پروژه مهم فرودگاه ساري ياد و اظهار اميدواري کرد: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ به بهره برداري برسد. اميرمکري در ادامه اظهار داشت: پروژه ديگر فرودگاه ساري، بلوار ورودي به اين فرودگاه است که به دنبال ايجاد مسير مستقيم از جاده اصلي به اين فرودگاه هستيم و اميدواريم اين پروژه به صورت کامل  حداکثر تا پايان سال جاري به اتمام برسد.
تاکيد استانداري مازندران بر توسعه پروازها و راه‌اندازي ايرتاکسي در فرودگاه‌هاي استان
همچنین سياوش اميرمکري رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها در سفر به ساري و بازديد از پروژه‌هاي فرودگاه مرکز استان، با حسيني‌پور، استاندار جديد مازندران ديدار و انتصاب وي را تبريک گفت.
استاندار مازندران خواستار افزايش پروازها بويژه در مسير تهران و برقراري پروازهاي خارجي و ايرتاکسي در فرودگاه هاي اين استان شد. اميرمکري در اين ديدار، در خصوص وضعيت فرودگاههاي استان مازندران  و برنامه هاي آتي شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران در خصوص توسعه فرودگاههاي استان توضيحاتي ارائه داد.
استاندار مازندران نيز از اهتمام مديرعامل شرکت فرودگاهها به مسايل حمل ونقل هوايي استان و انجام پروژه هاي گوناگون زيرساختي و توسعه اي در فرودگاههاي سه گانه استان قدرداني کرد.
وي خواستار افزايش پروازها بويژه در مسير تهران و برقراري پروازهاي خارجي و ايرتاکسي در فرودگاه هاي اين استان شد.
اميرمکري در پاسخ به اين‌ مطالبه، اظهار اميدواري کرد؛ با همکاري سازمان هواپيمايي کشوري و بهره گيري از ظرفيت شرکت هاي هواپيمايي، بتوانيم خواسته هاي مردم استان در زمينه هوانوردي را برآورده کنيم.
گفتني است؛ اميرمکري با همراهي صفايي معاون عمليات فرودگاهي و ايزدبين مديرکل دفتر مديرعامل از پروژه هاي اجرايي فرودگاه شهداي ساري نظير سايت هاي کارگاهي پروژه‌هاي بلوار ورودي فرودگاه، زهکشي و جمع آوري آبهاي سطحي و فاضلاب و سايت هاي سامانه کمک ناوبري و روند انجام پروژه‌ها بازديد و با پيمانکاران و مشاوران مربوطه ديدار و در جريان ميزان پيشرفت پروژه‌ها قرار گرفت.
در اين بازديد نيز سعداله وطن خواه مديرکل فرودگاه‌هاي استان گزارش مبسوطي از وضعيت پروژه‌ها و اقدامات صورت گرفته در فرودگاه‌هاي استان ارايه کرد.