«سرمایه انسانی» مهم‌ترین سرمایه هر جامعه‌ای است
«سرمایه انسانی» مهم‌ترین سرمایه هر جامعه‌ای است
در مراسمی به میزبانی مرکز آموزش و علمی -کاربردی فذا و با حضور فرماندار و معاون سیاسی فرمانداری ویژه آمل، حاج آقا اردشیر مدیریت هلدینگ هونام (مجموعه فولادین ذوب آمل)، از رتبه‌های برتر کنکور مدارس آمل در 3 نوبت تجلیل به‌عمل آمد.

به گزارش روزنامه جمله – در مراسمی به میزبانی مرکز آموزش و علمی -کاربردی فذا و با حضور فرماندار و معاون سیاسی فرمانداری ویژه آمل، حاج آقا اردشیر مدیریت هلدینگ هونام (مجموعه فولادین ذوب آمل)، معاون متوسطه اداره آموزش و پرورش آمل، مدیران مرکز علمی کاربردی فذا و دیگر مدعوین از رتبه‌های برتر کنکور مدارس تیزهوشان و دیگر مدارس شهرستان آمل در ۳ نوبت تجلیل به‌عمل آمد.

یکی از تکالیفی که در چند سال اخیر از سوی حاج آقا اردشیر داشتیم این بود کسی به‌خاطر نداشتن پول از درس و تحصیل، باز نمانَد
دراین مراسم مهندس حسام اردشیر قائم‌مقام هلدینگ هونام با خیرمقدم به فرهیختگان و چهره‌های شاخص شهری و کشوری گفت: ما افتخار داریم همشهری شما عزیزان هستیم و امیدواریم سال تحصیلی جدید خود را با موفقیت شروع کنید.
وی ادامه داد: کشورهای مختلف می‌آیند قدرت خود را به شیوه‌های گوناگون به هم نشان می‌دهند و کلید واژه‌ای که به دانایی، دارایی و بینایی ختم می‌شود، علم و دانش است که شما مصداق آن هستید.
مهندس اردشیر خاطرنشان کرد: علم و عالم است که می‌تواند جامعه را حرکت دهد و نیاز است در حوزه نیروی انسانی بیشتر کار کنیم زیرا خیلی وقت‌ها نیروی انسانی مدیر است و کار را مدیریت می‌کند.
مهندس اردشیر یادآورشد : فرد برای این‌که عالم خوبی شود باید پدر واقعی، پدر علمی و پدر اقتصادی داشته باشد؛ یکی از تکالیفی که در چند سال اخیر از سوی حاج آقا اردشیر داشتیم این بود که مبادا کسی به خاطر نداشتن پول درس نخواند و به اندازه خودمان هر کاری ممکن بود، انجام دادیم.
وی گفت: ما باید به عزیزانی مثل شما امید دهیم که در این کشور ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و ۷ درصد منابع دنیا در ایران وجود دارد و نیاز می‌رود بهره‌برداری درستی داشته باشیم.
قائم‌مقام هلدینگ هونام عنوان داشت: تا موقعی که فکر کنیم کسی دیگر کار برای‌مان انجام می‌دهد کار ناتمام زیاد می‌شود و به‌عنوان نمونه در شهرک صنعتی کارخانه‌هایی داریم که کارخانه ساختند، وام گرفتند و درب آن را بستند.
مهندس اردشیر خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی در این مکان داریم زیرا نیاز به همه حرفه‌ها داریم ولی بنیاد ما وظیفه دارد کسانی که ظرفیت و استعداد لازم را دارند، شناسایی و جذب کند و آنان را کنار خود داشته باشد.
مهندس حسام اردشیر ادامه داد: اگر بتوانیم سالی ۱۰۰ نفر جذب و ماهی ۲ میلیون تومان به‌صورت ماهانه به این عزیزان کمک‌هزینه پرداخت کنیم، آخر سال اگر نمرات خوبی بگیرند تشویق می‌شوند و پاداش می‌گیرند و سال به سال اضافه می‌شود و بعد ۵ سال حداقل ۵۰۰ نخبه داریم که همدیگر را می‌شناسیم و گروه قوی داریم که برای این شهرستان می‌توانند مثمرثمر باشند زیرا اگر قرار است این شهر و کشور نیرو داشته باشد ما باید آینده را تربیت و ترسیم نماییم.
وی اشاره کرد: شما ذخیره‌های این کشور هستید و هرچقدر راز و نیاز و عبادت داشته باشید اثرات و برکات آن را در زندگی خود خواهید دید و ضرورت دارد قدر خودتان را بدانید و خودتان این جمع را مدیریت نمایید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه بنیاد جذب و پرورش نخبگان در خدمت شما است و امیدوارم در مدارج بالاتر شاهد درخشش شما باشیم و این مجموعه در زمانی هایی که نیاز دارید کمک کارتان گردد.

قدردانی از همت والای مدیریت مجموعه فولادین ذوب آمل در مسئولیت اجتماعی
دکتر ذات‌الله زارعی فرماندار ویژه آمل دراین مراسم با قدردانی از همت والای حاج‌آقا اردشیر در حوزه‌های مختلف مسئولیت اجتماعی گفت: این جمع در راستای تجلیل از جوانانی است که به‌عنوان نخبه در عرصه اجتماعی فعالیت می‌کنند و اصولاً مهم‌ترین سرمایه در هر جامعه‌ای سرمایه انسانی است و هر جامعه‌ای که به این مهم درست توجه کند آن جامعه موفق خواهد شد و در مسیر تعالی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: مجموعه فذا در حوزه‌های تولید و صنعت، درمان، علم‌اندوزی، نخبه‌پروری، مسئولیت اجتماعی و… ورود جدی دارد که قدردان زحمات و همت والای خانواده بزرگ اردشیر هستیم.
وی اشاره کرد: این کارها بسیار ارزنده است که از سوی مجموعه فذا انجام می‌گردد و اگر بخواهیم سرمایه انسانی را رده‌بندی کنیم نخبگان و دانشجویان در رده‌های عالیه آن طیف قرار می‌گیرند چرا که رشد و بالندگی جامعه در گرو همین قشر است که می‌تواند خود را نشان دهد.
وی تاکید کرد: مجموعه فذا در حوزه نخبه‌پروری خیلی خوب ورود کرده است که از بنیاد جذب و پرورش نخبگان تشکر می‌نمایم بسیار خوب تلاش می‌کنند که در حوزه جلوگیری از فرار مغزها خیلی‌ها فقط حرف می‌زنند اما مجموعه فذا در حوزه جذب نخبگان اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است.
فرماندار ویژه آمل تأکید کرد: امروز ایادی استکباری به‌دنبال تهی کردن جامعه از نخبگان، استحاله فرهنگی و تجزیه کشور هستند و مهم‌ترین ابزاری که آنها به دنبالش هستند بحث استحاله فرهنگی است.

با اهتمام هولدینگ هونام، بنیاد حمایت از نخبگان شکل گرفت
در ادامه مراسم علی‌نسب مدیر مرکز تیزهوشان آمل گفت: به‌عنوان مدیر مرکز تیزهوشان تمام دغدغه‌ام این است دانش‌آموزان ما اینقدر تلاش می‌کنند چگونه می‌توانیم آن‌ها را تقدیر و حفظ نماییم که خوش‌بختانه با مجموعه فذا روبه‌رو شدیم و فراتر از حس مسئولیت اجتماعی همراه هستند.
وی ادامه داد: عزیزان مجموعه فذا تمام تلاش‌شان این است به جوانان ما این باور را بدهند که قدرشان را می‌دانند و برای این مرز و بوم عزیز هستند و این تلاش‌ها به همت انسان‌هایی است که با استقبال فراوان پذیرفتند و مهندس حسام اردشیر بسیار پیگیر هستند و این باعث افتخار می‌باشد.
مدیر مرکز تیزهوشان آمل گفت: ضرورت دارد از عزیزترین فرزندان این کشور حمایت کنیم زیرا وقتی چیز گران‌بهایی داریم باید از آن به‌درستی حمایت نماییم که سبب اتفاقات درخشانی خواهد گردید زیرا این‌ها گران‌بهاترین جواهرات هستند.
علی‌نسب یادآورشد: حواسمان به نیروی انسانی و نخبگان باشد و ای کاش افرادی مسئولیت دارند برای حفظ این جوانان گام برداند و در کنارش افراد بزرگی پیدا می‌شوند در راستای دغدغه و مسئولیت اجتماعی وارد می‌شوند و گام‌های ارزنده‌ای برمی‌دارند که با اهتمام حاج آقا اردشیر، بنیاد حمایت از نخبگان شکل گرفت تا دغدغه‌های نخبگان عزیز رفع گردد که مایه مسرت و خوشبختی است.
وی اضافه کرد: زمانی حسرت بنیاد خیریه نخبگان شهرهای دیگر را می‌خوردیم و امروز مژده بزرگی در این شهر است که بنیاد حمایت نخبگان در این شهر تشکیل گردید.
گفتنی است در سه مرحله مجموعاً ۷ میلیارد ریال معادل ۷۰۰ میلیون تومان هدیه به دانش‌آموزان برتر کنکوری آملی اهدا و تحت پوشش بورسیه این هلدینگ قرار گرفتند.