سرنوشت طرح رتبه‌بندی  و شرط «آزمون» گرفتن از معلمان چه شد؟
سرنوشت طرح رتبه‌بندی  و شرط «آزمون» گرفتن از معلمان چه شد؟

در دیدار اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با وزیر آموزش و پرورش؛ روند اجرایی شدن سند تحول، آخرین مراحل ابلاغ آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و تامین و توزیع نیروی انسانی بررسی شد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در دیدار اعضای […]

در دیدار اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با وزیر آموزش و پرورش؛ روند اجرایی شدن سند تحول، آخرین مراحل ابلاغ آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و تامین و توزیع نیروی انسانی بررسی شد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در دیدار اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی که در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در ترازی که سند تحول بنیادین بیان کرده، نیست، لذا توجه بیش از پیش به این موضوع جزء نیازهای آموزش و پرورش است و به حمایت مجلس شورای اسلامی و دولت
نیاز دارد.
نوری با تشکر از فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای نگهبان کمک کردند تا قانون رتبه‌بندی معلمان تصویب شود و وزارت آموزش و پرورش بر اساس تکلیف قانونی که بر عهده داشت، پیش از اتمام زمان قانونی، آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان را آماده کرد و به هیات
دولت فرستاد.
وی افزود: در همراهی با سایر دستگاه‌های مشارکت‌کننده در آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و تامین نظرات آن‌ها، این آیین‌نامه تا زمان آماده شدن به دولت،۲۶ بار ویرایش شد و در کمیسیون اجتماعی دولت هم به آن بندهایی اضافه شد که با دستور رئیس‌جمهور و در جلسه هیات دولت آن بندها لغو شد که می‌توان به حذف آزمون از شرایط نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد.
عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، موضوع خدمات رفاهی و بیمه تکمیلی فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و تاکنون اقدامات در این زمینه صورت گرفته است که تغییر بیمه فرهنگیان از روش صندوقی به بیمه‌گری یکی از این موارد است.
شایان‌ذکر است؛ در این نشست موضوعاتی مانند؛ اجرای سند تحول، نحوه اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، راهکارهای برون‌رفت از چالش‌های اجرای سند تحول، کسری نیروی انسانی، آئین‌نامه اجرایی رتبه رندی معلمان و …، طرح و موردبحث و بررسی
قرار گرفت.

 

 

 

روایت همسر رئیسی از بدترین دوره برای زنان جهان

ایرنا نوشت : جمیله علم الهدی با تاکید بر اینکه با توجه به فساد و فحشا و بی بندوباری، هیچ دوره تاریخی برای زنان در سراسر جهان بدتر از دوره فعلی نبوده است، افزود: ما به عنوان کشور اسلامی و خانواده شهدا به عنوان پیشروان معنویت در این زمینه وظیفه بزرگی دارند.
جمعی از خانواده‌ها و همسران شهدا جمعه ۱۰ تیرماه، همزمان با اول ذی‌الحجه مصادف با سالگرد ازدواج حضرت امیرالمومنین علی «علیه‌السلام» و حضرت زهرا «سلام‌الله علیها»، با جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس‌جمهور
دیدار کردند.
در این نشست، همسران شهدای هسته‌ای، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و تیپ فاطمیون، ناجا، سلامت، امنیت، دیپلمات‌ها، حادثه منا و عرفه و همسران شهید طهرانی مقدم و فخری‌زاده حضور داشتند که در محفلی صمیمی به معرفی شهیدان خود پرداختند و برخی از همسران شهدا نیز دغدغه‌های خود را در زمینه عفاف و حجاب مطرح و بر آمادگی و مهیا بودن ظرفیت فرهنگی خانواده شهدا در زمینه‌های فرهنگی تاکید کردند.
در این دیدار، جمیله علم‌الهدی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی طی سخنانی در جمع همسران شهدا ضمن عرض تبریک این ایام اظهار داشت: جایگاه همسران شهدا در کشورمان بسیار والاست.
علم‌الهدی با بیان اینکه ازدواج آسمانی که با وصلت نورانی حضرت علی و حضرت زهرا آغاز شود، امتداد آن نیز ازدواج‌هایی است که به شهادت همسران ختم شده است، تصریح کرد: محشور شدن و همنشینی با یک شهید در دوران حیات او و همسر شهید بودن یک افتخار بسیار بزرگ است.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، همسر شهید بودن را به معنای همتایی با شهدا توصیف کرد و افزود: زوجیت مساله بسیار پیچیده‌ای است که در قرآن بر آن تاکید و دراین باره صحبت شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بر خلاف پسران نوجوان ما، دختران نوجوان در عرصه فرهنگی از الگوی کمتری برخوردار هستند که این به دلیل مناعت همسران شهداست که از خود و فداکاری‌های‌شان تعریف نکرده‌اند، گفت: این درحالی که همسر شهید بودن بسیار مهم است و باید از لذت‌های معنوی این مسیر گفته شود تا افراد بیشتری با این راه
آشنا شوند.
علم‌الهدی در ادامه با تاکید بر اینکه مساله زنان هنوز در کشور ما به خوبی تعریف نشده است، ادامه داد: نه فقط در داخل بلکه حتی افرادی که خارج از ایران هم زندگی می‌کنند و به فرهنگ مقاومت پایبندند هم نیاز به آشنایی با سبک و سیره همسران شهدا دارند.
همسر رئیس جمهور بر همین اساس تاکید کرد: در این زمینه حتی لازم است یک انجمن بین‌المللی با محوریت همسران شهدا راه‌اندازی شود.
وی با تاکید بر اینکه با توجه به فساد و فحشا و بی بندوباری، هیچ دوره تاریخی برای زنان در سراسر جهان بدتر از دوره فعلی نبوده است، افزود: ما به عنوان کشور اسلامی و خانواده شهدا به عنوان پیشروان معنویت در این زمینه وظیفه بزرگی دارند.
علم‌الهدی همچنین با اشاره به منظومه فکری حضرت امام (ره) و الگوی سوم زنان که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است، گفت: بنابراین مباحث حوزه زنان در بعد شخصی، خانواده و اجتماع به خوبی مورد توجه بوده است اما در بعد معنویت کمتر به مساله زنان پرداخت شده است که لازم است دراین باره به صورت مسنجم و هدفمند کار شود.
وی ضمن تقدیر از انتخاب دقیق و خودآگاهی عالی همسران شهدا و مجاهدت برای وفاداری و پایداری در راه انتخاب‌شان، گفت: این نعمت جای شکر و سپاس ویژه‌ای از محضر خداوند دارد.
همچنین به مناسبت جشن ازدواج آسمانی امام علی و حضرت زهرا، همسر رئیس‌جمهور با صدور پیامی از همسران شهدا و جانبازان و مجاهدت آنها در این مسیر تقدیر کرد.
متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«هم و ازواجهم فی ظلال علی الارائک متکئون لهم فیها فاکهه و لهم مایدعون سلام قولا من رب الرحیم»
سوره یس۵۵-۵۸
سلام و ادب و احترام متواضعانه به پیشگاه همسران محترم شهدا و جانبازان
سپاس پروردگار جهان را که به دختران این سرزمین افتخار همسری با مجاهدان راه خود را بخشید؛ چه نیکوکهکشان زیبای ازدواج‌های آسمانی با مجاهدات شما در این عصر گسترش یافته است.
انشاالله تا ابد از پاداش همنشینی و مرافقت با شهدا و صالحان و انبیا برخوردار بمانید.
سادات علم الهدی
همسر رئیس جمهور ایران

 

«ولی‌الله سیف» بار دیگر پای میز محاکمه قرار می‌گیرد

تهران – ایرنا – جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ولی الله سیف و سایر متهمان فردا در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار خواهد شد.به گزارش خبرنگار ایرنا، پیش از این دیوان عالی کشور با اعاده دادرسی متهمان پرونده مربوط به فساد بانکی موافقت کرده بود. در این پرونده متهم ردیف اول، ولی‌الله سیف رئیس وقت بانک مرکزی متهم به برهم زدن نظم و آرامش بازار ارزی کشور و زمینه سازی برای خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و همچنین اهمال و سوء مدیریت در دوران مسئولیت خود، به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.همچنین سید احمد عراقچی معاون وقت ارزی بانک مرکزی نیز متهم به برهم زدن نظم و آرامش بازار ارزی کشور و زمینه سازی برای خرید و فروش غیر قانونی ارز به میزان ۱۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و اهمال و سوء مدیریت در دوران مسئولیت خود به‌تحمل هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود.پیش از آن نیز اخباری مبنی بر دستور رهبر انقلاب در رابطه با پرونده عراقچی منتشر شد که ذبیح الله خدائیان، سخنگوی وقت قوه قضاییه در این رابطه گفت: در مواردی که تقاضاهایی خدمت مقام معظم رهبری ارسال می‌شود، هر زمانی که رهبری دستوری صادر کرده همیشه بر اجرای قانون تاکید داشتند و اینکه حقی از کسی چه در مرحله صدور و چه در مرحله اجرای حکم ضایع نشود.در همین مورد بر اجرای قانون و اینکه حق محکوم علیه تضییع نشود، تاکید شد.با توجه به اینکه محکومان در این پرونده تقاضای اعاده دادرسی کرده بودند و پرونده در دیوان عالی مطرح شد، دیوان عالی اعاده دادرسی را وارد دانسته و بر این اساس رای نقض و اجرا نمی‌شود.

 

ترور امام جماعت مسجدی در اصفهان
امام جماعت مسجدی در اصفهان در ساعات ابتدایی صبح امروز، با اسلحه مورد سوء‌قصد نافرجام قرار گرفت.
حجت‌الاسلام سیدمحسن اخوان که در ساعات ابتدایی امروز برای اقامه نماز جماعت صبح به مسجد بقیه‌الله‌(عج) در خیابان برازنده اصفهان رفته بود، پس از اقامه نماز و در هنگام بازگشت، راکب موتورسیکلتی با اسلحه به سمت او شلیک کرد که البته خوشبختانه آسیب جدی به این روحانی نرسید.
در حال حاضر حجت الاسلام اخوان در بیمارستان بستری است و روند درمان خود را طی می‌کند.
حجت الاسلام اخوان پیش از این مدیر مدرسه تبلیغی تخصصی بین المللی ناصریه حوزه علمیه اصفهان بود.
مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تیراندازی به سمت امام جماعت یکی از مساجد اصفهان گفت: عامل ترور، متواری شده است و هنوز دستگیر نشده، اما به حجت الاسلام سید محسن اخوان آسیب جدی وارد نشده است.
حجت الاسلام علیرضا ناجی با اعلام این خبر که حال عمومی حجت الاسلام سید محسن اخوان پس از خروج از اتاق عمل خوب است، اظهار کرد: این روحانی بامداد امروز پس از اقامه نماز صبح در مسجد خبایان برازنده مورد ترور نافرجام از فاصله دور قرار گرفت و تیری به پهلوی ایشان
اصابت شده است.
وی با بیان اینکه به لحاظ امنیتی اعلام اینکه او در کدام بیمارستان بستری است وجود ندارد، تاکید کرد: عامل ترور متواری است و هنوز دستگیر نشده، با این همه به ارگان‌های حیاتی حجت الاسلام سید محسن اخوان آسیبی وارد
نشده است.
مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در پاسخ به این پرسش که آیا خصومتی از قبل با این روحانی وجود داشته یا خیر؟ تاکید کرد: او از روحانیان بسیار کم حاشیه و محجوب اصفهان بود، حتی نمی توان گفت که در منبر چیزی گفته که حساسیت فرد یا گروهی را
برانگیخته باشد.
ناجی تاکید کرد: خانواده این روحانی از جو رسانه ای ایجاد شده خشنود نیستند و اطلاعات بیشتری نیز از این حادثه فعلا موجود نیست، منتظریم تا حال عمومی این روحانی اندکی بهتر شود تا از خود او ابعاد بیشتر مسئله را جویا شویم.
به گزارش ایسنا، بامداد امروز شنبه، ۱۱ تیرماه یک موتور سوار از فاصله دور با اسلحه‌ به سمت حجت الاسلام سید محسن اخوان، امام جماعت مسجد بقیة الله(عج) خیابان برازنده اصفهان شلیک کرده و سپس متواری شده است.