ë آمل، مهدی غلامی شهردار آمل با بیان اینکه شهرداری، تبعات طرحهای بدون مصوبه درگذشته را میدهد، گفت که متاسفانه طرحهایی در دوره شهرداران گذشته بدون کار کارشناسی و حتی گرفتن مصوبه از شورای ترافیک استان و راه و شهر سازی شروع شده که در حال حاضر به خاطر وجود ایراداتی که از سوی مجموعه […]
ë آمل، مهدی غلامی
شهردار آمل با بیان اینکه شهرداری، تبعات طرحهای بدون مصوبه درگذشته را میدهد، گفت که متاسفانه طرحهایی در دوره شهرداران گذشته بدون کار کارشناسی و حتی گرفتن مصوبه از شورای ترافیک استان و راه و شهر سازی شروع شده که در حال حاضر به خاطر وجود ایراداتی که از سوی مجموعه استانی به این طرحها گرفته شد نمیتوان آنها را اجرایی کرد.
” علی داوودی ” در نشست خبری فصلی خود با خبرنگاران و فعالان شبکههای اجتماعی آمل با بحرانی خواندن محل دفن زباله این شهرستان درمحل عمارت گفت: زمین ” منال” درحدفاصل موقعیت شهرستان آمل و بلده شهرستان که پیشنهادی شهرستان آمل به استانداری مازندران و مورد تایید محیط زیست و منابع طبیعی نیز بوده، همچنان درگیرودارهای واگذاری معطل مانده است.
شهردار آمل اظهار کرد: متاسفانه شرایط دفن زباله درمحل عمارت درکیلومتر۳۰ جاده هراز که درحدود ۴ دهه گذشته زباله چندین شهرستان مرکزی مازندران به این مکان منتقل میشد، درسالهای گذشته گنجایش آن از حد طبیعی هم فراتر رفته و متاسفانه شیرابههای آن به سمت جاده ارتباطی هراز نیز سرایت کرده است. وی با بیان اینکه درحال حاضر روزانه بیش از ۱۸۰ تن زباله از شهرستان آمل به محل دفن زباله عمارت منتقل میشود، تصریح کرد، به علت اشباع شدن و تکمیل بیش از حد ظرفیت دفن زباله درمنطقه عمارت، از سال گذشته ورود زباله شهرهای همجوار به عمارت متوقف شده است. شهردار آمل با اشاره به اینکه موضوع رسیدگی به پسماند شهرستان آمل به یک مطالبه جدی وعمومی دراین شهرستان تبدیل شده وحتی وزیرکشور نیز صراحتا برای واگذاری زمین ” منال” درحال پیگیری است، تصریح کرد: دریک سال گذشته چندین شرکت سرمایه گذار و دانش بنیان برای، مدیریت پسماند زباله آمل طرح و پیشنهادهای خود را ارائه کردند که با واگذار شدن زمین، فرایند انتقال تکنولوژی و زیرساختهای مربوط به ساخت کارخانه زباله سوز و یا کمپوست در کوتاهترین زمان اجرایی خواهد شد.
é ۶۰هزار متر مربع ازخیابانها و کوچههای آمل آسفالت و روکش آسفالت شدند
داوودی گفت، درشش ماهه نخست امسال با پیگیریهای شهرداری، بیش از ۶۰ هزار متر مربع ازخیابانهای اصلی و کوچههای جدید و نیز معابر قدیمی که با مشکل شکستگی آسفالت مواجه بوده، به طورکامل آسفالت و روکش آسفالت شده است.
وی اضافه کرد، این درحالی بوده که کارخانه آسفالت شهرداری آمل تا سال گذشته به علت خرابی تجهیزات بلااستفاده بوده و با نوسازی و بهسازی تجهیزات، فرایند تولید آسفالت ازکارخانه آاسفالت شهرداری انجام و در سطح شهرمورد استفاده قرار گرفت.
é پیشنهاد اضافه شدن حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار محدوده جدید به مساحت شهرآمل
شهردار آمل همچنین ازپیگیریهای درحال انجام توسط این شهرداری برای اخذ موافقت اولیه کمیته استانی برای افزایش محدوده شهری خبر داد وگفت: پیش بینی میشود با پیگیریهایی که اکنون به صورت جدی توسط شهرداری آمل درحال انجام است، حداقل تا یکسال آینده اضافه شدن حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هکتار به عنوان محدوده جدید به مساحت شهرآمل الحاق شود.
داوودی، مزیتهای این اقدام درحال پیگیری را برای رونق شهری آمل مناسب ارزیابی کرد وگفت: همزمان موضوع مهم بلند مرتبه سازی درسطح شهر آمل نیز درحال پیگیری است که امیدواریم دراین بخش نیز شهرداری به توفیقاتی دست یابد.
é کاهش درخواست پروانههای ساختمانی درشهرداریها
شهردارآمل، کاهش درخواستهای مردمی برای پروانههای ساختمانی و ساخت وسازها دراین شهر را نیز متاثراز افزایش هزینهها و مشکلات اقتصادی مردم بیان کرد وگفت: متاسفانه این وضعیت باعث کم شدن مراجعه متقاضیان برای دریافت پروانههای ساختمانی و مختل شدن برخی برنامههای پیش بینی شده شهرداری درحوزههای عملکرد طرحهای عمرانی شهری شده است.
داوودی افزود: درشرایط فعلی متاسفانه مردم عادی برای واحدهای خرده مالکی هم توان مالی برای شروع و پایان آن را ندارند و برخی انبوه سازها و سرمایهگذاران نیز که با شهرداری درارتباط هستند، انتظار دارند به عنوان اصل مشتری مداری با آنها تعامل وهمکاری داشته باشد.
é نیروی جدیدی وارد شهرداری آمل نشد
وی با تاکید براینکه دریک سال گذشته حتی یک نیروی جدید کاری بدون مجوز وارد مجموعه شهرداری آمل، مناطق و سازمانهای این شهرداری نشده است، گفت: البته دراین مدت انتقالی ۳ نیروی شهرداری از شهرهای همجوار به شهرداری آمل داشتیم و به غیرازآن نیروی جدیدی حتی بدون مجوز جذب نشدند. وی، نوع نگاه خاص به نیروهای شاغل درشهرداری اعم از حجمی، شرکتی، پیمانی و رسمی را رد کرد و تاکید کرد، درمدیریت فعلی شهرداری آمل، همه نیروهای شهرداری را به یک چشم نگاه میکنیم وبرای شنیدین مشکلات آنها در اتاق شهرداری به روی هم شهروندان و پرسنل شهرداری باز است.
é شهرداری، تبعات طرحهای بدون مصوبه درگذشته را میدهد
شهردار آمل در پاسخ به پرسشی که شهرداری را متهم به کم کاری و شتاب نداشتن طرحهای عمرانی کرد، گفت: متاسفانه طرحهایی در دوره شهرداران گذشته بدون کار کارشناسی و حتی گرفتن مصوبه از شورای ترافیک استان و راه و شهر سازی شروع شده که در حال حاضر به خاطر وجود ایراداتی که از سوی مجموعه استانی به این طرحها گرفته شده نمیتوان آنها را اجرایی کرد. داوودی اضافه کرد، نمیخواهم به این موضوع اشاره بیشتری داشته باشم، اما متاسفانه دربعضی از طرحها شاهد یک جنایت هستیم که شهروندان ازآنها بی اطلاع هستند.
é اجرای دو طرح مهم زیربنایی در ورودی شهرآمل
شهردارآمل همچنین از اجرای دو طرح مهم زیربنایی در ورودی شهر آمل در ماه آینده خبر داد و گفت: ساماندهی ورودی شهر آمل از بابل و محمودآباد به میدان هزارسنگر و ورودی وخروجی این میدان به سمت بابل، محمودآباد، کمربندی هراز و نیز داخل شهر به مساحت ۲۲هزارمترمربع است.
وی اضافه کرد، طرح دیگرمربوط به بهسازی و زیباسازی ورودی از مسیرجاده هراز به سمت شهرآمل است که خوشبختانه پیمانکار هر دو طرح گرفته شده و به زودی اجرایی خواهد شد.