نایب رییس هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از صادرات ۱۱۳ میلیون دلاری پوشاک به بازارهای هدف در سال گذشته خبر داد.«مجید نامی» افزود: عمده صادرات به کشور عراق، همچنین کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیجفارس و افغانستان انجام شده است.وی یادآور شد: در سال ۹۹ صادرات محصولات پوشاک نزدیک به ۷۰ […]
نایب رییس هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از صادرات ۱۱۳ میلیون دلاری پوشاک به بازارهای هدف در سال گذشته خبر داد.«مجید نامی» افزود: عمده صادرات به کشور عراق، همچنین کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیجفارس و افغانستان انجام شده است.وی یادآور شد: در سال ۹۹ صادرات محصولات پوشاک نزدیک به ۷۰ میلیون دلار بوده است که از این نظر رشد چشمگیری در سال ۱۴۰۰ حاصل شده است.این مقام صنفی بیان داشت: آنچه موجب توسعه صادرات میشود، رقابتپذیری تولیدات ایرانی است، اما شرایط بهگونهای است که نمیتوان در بخشهای مختلف به رقابت پرداخت.
وی تداوم تحریمها را یادآور شد و گفت: این مساله موجب شده مواد اولیه و ماشینآلات موردنیاز خطوط تولید با قیمت بالاتری در مقایسه با دیگر رقبا به دست تولیدکننده ایرانی برسد.
نامی ادامه داد: افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش هزینههای تولید و تداوم تحریمها، مهمترین مشکلات چند سال اخیر فعالان این صنعت بوده است. وی با اشاره به ممنوعیت واردات بیش از دو هزار قلم جنس در سالهای گذشته با هدف مدیریت منابع ارزی کشور که پوشاک هم شامل آنها شد، اضافه کرد: با این حال پوشاک قاچاق در همه سالهای گذشته در بازار وجود داشت و تولیدکنندگان داخلی همواره با رقبای خارجی مواجه بودند.