محمود صادقی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، در ارزیابی از تاثیرات، نقاط قوت و ضعف آموزش های مجازی انجام شده در شرایط کرونا گفت: «ارزیابی دقیق از این موضوع در این مدت امکان پذیر نیست، باید مدتی از اجرایی شدن آموزش مجازی بگذرد تا بتوانیم ارزیابی دقیق را در اینباره داشته باشیم». […]
محمود صادقی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، در ارزیابی از تاثیرات، نقاط قوت و ضعف آموزش های مجازی انجام شده در شرایط کرونا گفت: «ارزیابی دقیق از این موضوع در این مدت امکان پذیر نیست، باید مدتی از اجرایی شدن آموزش مجازی بگذرد تا بتوانیم ارزیابی دقیق را در اینباره داشته باشیم».
وی افزود: «تصمیمی که برای اجرایی شدن موضوع آموزش مجازی اتخاذ شده به موجب شرایط کنونی کشور یک تصمیم اضطراری بوده و تصمیم برای یک شرایط عادی نیست، در این شرایط اضطراری تلاش شده از حداقل ظرفیت ها همچون ظرفیت فضای مجازی برای بحث تعلیم و آموزش استفاده شود».
نماینده مردم تهران ادامه داد: «در گذشته کم و بیش از این ظرفیت استفاده شده است و درواقع ما تجربه برگزاری دوره های آموزش مجازی در دوره های آنلاین را در سطح جهانی و در سطح داخلی به خصوص در مقاطع تکمیلی همچون مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ها داشته ایم، دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه تهران کارهایی را در این زمینه آغاز کرده بودند، ایده تاسیس دانشگاه پیام نور هم بر پایه آموزش عالی از راه دور بود».
این عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: « نکته دیگر این است که زیر ساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور دچار کاستی هایی است، برای مثال در روزهای اخیر با کندی سرعت اینترنت روبرو هستیم، پهنای باند در کشور ما به آن اندازه گسترش پیدا نکرده که بدون دغدغه و با سرعت مطلوب بتوانیم از این فضا استفاده کنیم».
صادقی در همین خصوص گفت: « مدت ها است که وزارت ارتباطات گله دارد که صداو سیما فرکانس هایی که حتی مورد استفاده خودش هم نمی باشد را در تصرف خود قرار داده و آن را در اختیار وزارت ارتباطات قرار نمی دهد تا این وزارتخانه بتواند از طریق این فرکانس ها پهنای باند را گسترش بدهد، امیدواریم صدا و سیما در این زمینه با وزارت ارتباطات همکاری کند».
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: «نکته مورد توجه دیگر در این زمینه موضوع عدالت اجتماعی است؛ برخی از مناطق کشور مانند مناطق کوهستانی تحت پوشش اینترنت نیست یا این پوشش ضعیف است، یا اینکه برخی از دانش آموزان یا دانشجویان کم بضاعت نمیتوانند به حداقل های سخت افزاری مانند رایانه و تلفن همراه هوشمند دسترسی داشته باشند این موضوع می طلبد که اینگونه افراد شناسایی شوند و دسترسی آن ها به حجم اینترنت رایگان و امکانات سخت افزاری فراهم شود»./ایسنا