صدور سند تک برگ برای تمامی اراضی جنگلی و مرتعی غرب مازندران
صدور سند تک برگ برای تمامی اراضی جنگلی و مرتعی غرب مازندران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر گفت: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران در اجرای قانون قانون جامع حدنگار (کاداستر) تمامی ۵۸۵ هزار هکتار اراضی ملی غرب استان سنددار شد. مسعود ملکی ادامه داد: در این راستا برای تمامی گستره محدوده حریم متعلق به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر گفت: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران در اجرای قانون قانون جامع حدنگار (کاداستر) تمامی ۵۸۵ هزار هکتار اراضی ملی غرب استان سنددار شد.

مسعود ملکی ادامه داد: در این راستا برای تمامی گستره محدوده حریم متعلق به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران ۳۱۲ فقره سند تک برگ صادر شد که از این تعداد ۲۳۴ فقره برای اراضی جنگلی و مرتعی و ۷۸ فقره نیز برای اراضی ساحلی است.

é صدور سند تک برگ برای تمامی اراضی جنگلی و مرتعی غرب مازندران
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر تصریح کرد: در راستای تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از هر گونه تعرض به منابع ملی و مقابله با تخریب، ساخت و ساز، تغییر و تبدیل اراضی ملی و منابع طبیعی به اراضی کشاورزی و مسکونی برای ۵۸۴ هزار هکتار اراضی ملی در حوزه جنگل و مرتع این حوزه ۲۳۴ فقره سند تک برگ صادر شده است.
وی با اشاره به این که با حدنگاری اراضی منابع طبیعی در غرب استان پرونده دست اندازی به اراضی ملی این منطقه برای همیشه بسته شود، گفت: در این راستا ۳۴ فقره پرونده در تنکابن، ۳۲ فقره در چالوس، ۲۶ فقره در رامسر، ۱۷ فقره در نوشهر و رویان، ۶۷ فقره در کجور، ۲۶ فقره در کلاردشت و ۳۲ فقره نیز در عباس آباد سند تک برگ برای اراضی ملی صادر شد.
ملکی خاطرنشان کرد: شهرستان تنکابن با بیش از ۱۴۰ هزار هکتار بیشترین و عباس آباد با حدود ۲۰ هزار هکتار کمترین مساحت اراضی ملی در حوزه جنگل و مرتع است که سند زده شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در حفاظت از آب و خاک در سالهای اخیر، تحقق سیاست‌های کلی نظام، دستیابی به سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ توسعه منابع طبیعی برای دسترسی و ایجاد پایگاه اطلاعاتی و همچنین مدیریت آب و خاک کشور را از دیگر مزیت‌ها و اهداف تثبیت مالکیت ملی بر این اراضی با صدور سند تک برگ عنوان کرد.
حدنگاری به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در برگیرنده اقداماتی از جمله تهیه نقشه با استفاده از عکس‌ها و تصاویر زمینی، دریایی، هوایی، ماهواره‌ای، تبدیل رقومی عکس‌ها و تصاویر، عملیات زمینی نقشه برداری، ویرایش و تکمیل نقشه‌های زمینی و تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک و اضافه کردن تمامی اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی و کنترل نهائی و به روزرسانی آن است.

é تمامی اراضی ساحلی غرب مازندران سند دارشدند
وی با اشاره به ۶ شهر ساحلی غرب مازندران اظهار داشت: بخشی از این اراضی ساحلی در شهرهای نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر متاسفانه در سال‌های نه چندان دور از سوی برخی از اشخاص حقوقی و حقیقی مورد تجاوز و تصرف قرار گرفته بود که با قاطعیت دولت در مقابله با ساحل خواران باز پس گرفته شد و علاوه بر تثبیت مالکیت ملی بر این اراضی با صدور سند تک برگ از ساحل خواری سود جویان نیز جلوگیری می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – نوشهر گفت: از ۷۸ فقره سند صادر شده برای اراضی ساحلی، اراضی ساحلی نوشهر به عنوان طولانی ترین نوار ساحلی غرب مازندران هفت فقره، ساحل عباس آباد ۲۰فقره، ساحل تنکابن ۱۸ فقره، ساحل رامسر ۱۷ فقره و ساحل چالوس نیز ۱۶ فقره سند قطعی تک برگ صادر شده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرد؛
لزوم میدان‌داری بخش خصوصی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران معتقد است که برای تحقق دیپلماسی اقتصادی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های اقتصادی مازندران در افزایش صادرات باید به بخش خصوصی با اجرای طرح‌های حمایتی جایگاه ویژه‌تری داده شود.
مجید فانی افزود: حجم صادرات ایران به کشورهای منطقه در سال‌های گذشته چندان درخشان نبود اما با حمایت از فعالان اقتصادی و توجه به تولید کالاهای باکیفیت می‌توان برای تحقق دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم گام‌های موثری برداشت.
وی اضافه کرد: وجود سه بندر، سه فرودگاه و همچنین نیروهای انسانی توانمند ظرفیت‌های قابل توجه زیرساختی خاصی را به استان مازندران بخشیده که به طور حتم باید با تکیه بر این ظرفیت‌ها برای ارتقای جایگاه اقتصادی مازندران در منطقه اقدام کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ادامه داد: دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است و با تقویت تعاملات تجاری توانست حجم صادرات در کشور را افزایش دهد اما باید با کنترل نرخ ارز روند مبادلات به سمت افزایش صادرات برود.
فانی تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت آیت الله رئیسی نسبت به تقویت تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه، دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم نسبت به گذشته فعال‌تر و پویاتر شده است و گشایش‌های مطلوبی هم در تقویت مناسبات با همسایگان شکل گرفته است. وی با اشاره به ظرفیت مازندران در حوزه‌های مختلف اقتصادی خاطر نشان کرد: باید همه مسوولان در استان برای رونق کسب و کار با محوریت دیپلماسی اقتصادی و صادرات زیرپای تولیدکننده‌ای که کالای با کیفیت تولید می‌کند فرش قرمز پهن کند که به طور حتم این مهم با افزایش هماهنگی‌ها شدنی است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان این که، مازندران تشنه سرمایه گذاری است، گفت: باید عزم ملی برای بررسی و اعتقاد به ظرفیت‌های اقتصادی استان وجود داشته باشد.

 

 

مدیرعامل شرکت برق گلستان:
۱۵ میلیارد تومان برای اصلاح خطوط برق گلستان اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: اصلاح شبکه‌های برق سالانه در دستور کار بوده و امسال علاوه بر اعتبارات موجود، ۱۵ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور اختصاص یافت.
سید احمد موسوی اظهار کرد: تجربه تلخ تابستان سال گذشته برای قطعی‌های برق را داشتیم در این راستا، دولت سیزدهم و وزیر نیرو ۱۰۰ برنامه تدوین کردند که برای گذر از تابستان سال جاری اجرایی شود. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزود: تعمیرات به موقع نیروگاه، افزایش قابلیت نیروگاه‌ها، بهره گیری از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و مدیریت بار از جمله این راهکارها بود. وی بیان کرد: همچنین با کشاورزان و صنایع هم تفاهم شد که هفته یک روز مدیریت بار داشته باشند و بسته‌های تشویقی هم در این راستا ارائه شد. موسوی ادامه داد: بهسازی شبکه توزیع و استفاده از نیروگاه‌های مقیاس کوچک و همراهی مردم باعث شد که خاموشی نداشته باشیم. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: در هفته دولت با همکاری برق منطقه‌ای نیروگاه هشت مگاواتی در آق قلا کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی یک نیروگاه ۲۵ مگاواتی هم آغاز خواهد شد.
وی افزود: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد داشته و ۵۰۰ نیروگاه پنج کیلوواتی را اجرایی خواهیم کرد و این روند همچنان ادامه دارد.
موسوی بیان کرد: سالانه اصلاح و بهینه سازی شبکه‌ها و خطوط در دستور کار بوده و امسال علاوه بر اعتبارات موجود، ۱۵ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به صورت نقدی تزریق شد. به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان ۸۰ درصد مشترکان استان خانگی بوده که در پیک ۶۰ درصد برق مصرفی استان را استفاده می‌کنند و این آمار در فصول مختلف، متفاوت است.

 

 

جلسه مجمع عمومی صورت‌های مالی ۱۴۰۰
شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر برگزار شد

é بوشهر، حسین ابراهیمی

صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور مهندس مسعود خشایی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور و با حضور صاحبان سهام، حسابرس و بازرس قانونی، مدیرعامل، معاونین و مدیران در ستاد شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر برگزار شد..
درابتدای این جلسه مهندس عالی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گزارشی از فعالیت‌های هیات مدیره درسال مالی ۱۴۰۰ را ارائه داد.
وی افزود: استان بوشهر دارای محدودیت شدید منابع تامین آب در استان است ومنابع تامین آب با مسافت‌های طولانی و هزینه‌های بالا به دست مشترکین می‌رسد علاوه برآن محدودیت منابع مالی نیز از دیگر مشکلات این شرکت دراین سال بود که علیرغم چالش‌های موجود این شرکت توانست در سال جاری با نظم بخشیدن به مسائل هزینه‌ای و مالی از جمله استان‌های پیشرو در پرداخت مطالبات باشد و درموضوع کم آبی نیز با اتمام و بهره برداری از پروژه‌ها وپیگیری جهت تکمیل دیگر پروژه‌ها ازجمله آبشیرین‌کن‌ها علیرغم خشکسالی خدمات‌رسانی مطلوب را درسطح استان و با کمترین تنش‌ها مدیریت نماید.
درپایان جلسه مهندس خشایی معاون برنامه‌ریزی وامور اقتصادی شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور ضمن تقدیر از عملکرد شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر بر بهبود کیفیت خدمات آبرسانی به مردم‌، افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌ها را مهم‌ترین اهداف صنعت آب وفاضلاب درسال جاری عنوان نمود .

 

با حضور مدیر مخابرات منطقه هرمزگان صورت پذیرفت؛
تجلیل از زحمات کارکنان فعال در عرصه برقراری ارتباطات در مناطق زلزله‌زده غرب استان

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مخابرات در نشستی صمیمی که با حضور مهندس مهدی حیدری مدیر مخابرات منطقه هرمزگان در شهرستان بندرلنگه و در جمع رئیس و کارکنان مخابرات این شهرستان برگزار شد، با اهدای لوح سپاس و هدایا از زحمات شایسته کارکنان خدوم و فعال در عرصه برقراری ارتباطات در مناطق زلزله‌زده غرب استان تجلیل شد.
گفتنی است کارشناسان فنی مخابرات منطقه در پي وقوع زلزله بامداد روز شنبه ۱۱ تیرماه در غرب استان با حضور در این مناطق ، با تجهیز سایت‌ها به دیزل ژنراتور اضطراری و نصب باتری پشتیبانی جهت بالابردن امنیت ارتباطی، سرویس دهی به مناطق زلزله زده را میسر و ارتباطات مخابراتي را در اين مناطق برقرار کردند . همچنین جهت تسهیل ارتباطات در روستای زلزله زده سایه خوش نیز شبکه همراه اول در این منطقه از ۳G به ۴G ارتقاء یافت .