رئيس سازمان هواپيمايي کشوري گفت: متخصصان شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران، امروز پيچيدهترين مسائل در حوزه هوانوردي را حل ميکنند و اين صنعت با ايمني کامل فعاليت خود را ادامه ميدهد. به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ محمد محمدی بخش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: انقلاب اسلامی […]
رئيس سازمان هواپيمايي کشوري گفت: متخصصان شرکت فرودگاهها و ناوبري هوايي ايران، امروز پيچيدهترين مسائل در حوزه هوانوردي را حل ميکنند و اين صنعت با ايمني کامل فعاليت خود را ادامه ميدهد.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ محمد محمدی بخش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: انقلاب اسلامی از بدو شروع و پیدایش، آماج سهمگینترین تحریمها و تهدیدها قرار گرفت و امروز بعد از ۴۳ سال، این حکومت در تراز انقلاب اسلامی با معماری رهبر کبیر انقلاب و راهبری و راهبردی که مقام معظم رهبری در پیش گرفتند، بالندهتر از همیشه و سربلند تر از همیشه و پس از گذر از همه طوفان های سهمگین بر قله منطقه ایستاده است و امیدواریم به برکت خون شهدا و تلاشها و مجاهدتهای همه بزرگواران این پرچم و انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد.
وی گفت: انقلاب اسلامی پس از پیدایش، مورد تحریمهای ظالمانه و یکجانبه قرار گرفت و با وجود شعارهایی که سازمان های جهانی در حوزه ایمنی سر می دهند، به ویژه در بخش حوزه هوانوردی غیر نظامی ما را دچار ظالمانه ترین تحریمها کردند.
محمدی بخش گفت: امروز شاهد رشد، شکوفایی و بالندگی این صنعت به دست جوانان غیور، پرتلاش و غیرتمند نظام اسلامی هستیم و افتتاح پروژه های «های تک» در صنعت هوانوردی و سرپا نگه داشتن این صنعت در شرایط سخت تحریم نشان از پایمردی و دانش بنیان بودن جوانان دارد.
وی با بیان خداقوت به مجموعه شرکت فرودگاهها گفت: علی رغم همه تحریم ها، متخصصان شرکت فرودگاهها امروز پیچیدهترین مسائل در حوزه هوانوردی را حل می کنند و این صنعت با ایمنی کامل فعالیت را ادامه می دهد.
محمدی بخش اظهار امیدواری کرد: این مجاهدتها و تلاش ها منشا اثر باشد و آن شعارهایی که انقلاب اسلامی بر آن پایه استوار شده است به دست نسل های بعدی انقلاب محقق شود و ما را به قله های ترقی و ارتقا برساند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امروز جمهوری اسلامی در حوزه های دانش نوین در صدر منطقه و جهان قرار داد و این اعتراف دشمنان ما است که با وجود تحریم ها، صنایع ما پابرجاست.
وی ادامه داد: امروز صنعت هوانوردی پابرجا، راسخ و محکم در مسیر خود ادامه می دهد و در سال رفع موانع تولید نگاه دولت بر همین اساس بوده و پیش می رود.
محمدی بخش گفت: امروز سازمان هواپیمایی، شرکت فرودگاهها، سازمان هواشناسی و شهر فرودگاهی امام(ره) دست به دست هم هستیم تا موانع تولید را برطرف کنیم و بتوانیم از شرکت های دانش بنیان و پیشرو در صنعت هوانوردی استفاده کرده و کشور را به مرز آمادگی در این حوزهها برسانیم.
وی در پایان مراسم بهره برداري از آشيانه فلايت چک در فرودگاه مهرآباد ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران گفت: آشیانه فلایت چک پس از تلاشهای شبانه روزی به ثمر نشست و امروز در این حوزه بی نیاز هستیم و امیدوارم در همه حوزهها به استغنای کامل برسیم و مطمئنا آینده یی روشن و چشمگیر در انتظار نظام و انقلاب اسلامی است و در طلیعه قرن جدید امیدواریم بتوانیم به حداکثر ظرفیت خود در این حوزه دست یابیم.
بهرهبرداري از آشيانه وارسي پروازي با اعتبار ۲۰۰ ميليارد ريال
عضو هيات مديره و راهبر عمليات فرودگاهي در مراسم بهره برداري از آشيانه وارسي پروازي، از خريداري هواپيماي دوم فلايت چک شرکت فرودگاهها خبر داد و گفت: اميدواريم در آينده نزديک بتوانيم هواپيماي دوم فلايت چک را به عنوان هواپيماي جايگزين وارد کشور کنيم.
حسين اسفندياري در مراسم بهره برداري از پروژه هاي فرودگاه بين المللي مهرآباد گفت: ۵۰ درصد عمليات پروازي کشور از فرودگاه مهرآباد انجام مي شود و برخورداري از فضاي مناسب و زيرساخت هاي ايمن و مطمئن يک امر ضروري براي اين فرودگاه محسوب مي شود.
وي با بيان اينکه فرودگاه بين المللي مهرآباد از جنبه تاريخي و عملياتي براي کشور بسيار مهم است، گفت: اين فرودگاه در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به قدوم مبارک امام(ره) آراسته شده و در سال هاي دفاع مقدس محل اعزام رزمندگان بوده است و حتي فعاليت هاي مختلف بعد از دفاع مقدس بر متخصصين امر پوشيده نيست و بنابراين حفظ زيرساخت هاي فرودگاه امري نيست که بتوان ناديده گرفت.
اسفندياري اظهار داشت: وقتي ماموريت وارسي پروازي به شرکت فرودگاهها واگذار شد دو زيرساخت اساسي شامل هواپيماهاي مناسب و ديگري آشيانه به منظور تعمير و نگهداري و حفظ هواپيماهاي فلايت چک نياز بود.
وي ادامه داد: بر همين اساس احداث آشيانه ۲۰ ماه پيش با وجود موانع آغاز شد و شامل يک هزار و ۴۰۰ مترمربع فضاي فني، پنج هزار مربع فضاي اپرون در کنار تاکسي وي مي شود که اعتباري در حدود ۲۰۰ ميليارد ريال در بر داشته است.
وي با بيان اينکه در آينده نزديک بتوانيم هواپيماي دوم فلايت چک را به عنوان هواپيماي جايگزين وارد کشور کنيم، گفت: مراحل خريداري با همه حساسيت هاي موجود انجام شده است.
وي همچنين در خصوص باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد که اساسي ترين باند پروازي کشور است گفت: اين باند قدمت بالايي دارد و به دليل اينکه همه پروازهاي مهرآباد از اين باند انجام مي شد، دچار اضمحلال شده و مي بايست بهسازي اساسي روي آن صورت مي گرفت. وي ادامه داد: مساله اين بود که چطور مي توان فرودگاه مهرآباد را بدون اين باند سرپا نگه داشت و در اين راستا طي سال هاي گذشته با شرکت هاي خارجي مذاکرات بسياري شد و سرانجام در اين دوره ساخت و بهسازي اين باند آغاز شد و اينک حدود در حال انجام است و حدود ۶۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد و اميدواريم به زودي به بهره برداري برسد.
اسفندياري در پايان از همکاران در معاونت عمليات فرودگاهي و هوانوردي، بخش هاي مختلف حمل و نقل هوايي، فرودگاه مهرآباد، سازمان هواپيمايي، شرکت هاي هواپيمايي براي همراهي در اجرای اين پروژه بزرگ قدرداني کرد.