ضرورت تسریع در انجام پروژه‌های عمرانی برای رفع گره‌های ترافیکی آزادراه
ضرورت تسریع در انجام پروژه‌های عمرانی برای رفع گره‌های ترافیکی آزادراه

  استاندار البرز در حاشیه بازدید از ۴ پروژه عمراني گفت: پروژه های تعریض آزادراه تهران-کرج- قزوین با توجه به حجم بالای تردد این محور با سرعت بیشتری باید انجام شود. عزیزاله شهبازی استاندار البرز در حاشیه بازدید از مراحل اجرای پروژه های تعریض آزادراه تهران – کرج- قزوین با اشاره به اهمیت محورهای مواصلاتی […]

 

استاندار البرز در حاشیه بازدید از ۴ پروژه عمراني گفت: پروژه های تعریض آزادراه تهران-کرج- قزوین با توجه به حجم بالای تردد این محور با سرعت بیشتری باید انجام شود. عزیزاله شهبازی استاندار البرز در حاشیه بازدید از مراحل اجرای پروژه های تعریض آزادراه تهران – کرج- قزوین با اشاره به اهمیت محورهای مواصلاتی استان البرز و ضرورت روان سازی ترافیک در این محور گفت: فراهم سازی امکان سفر ایمن و راحت برای هموطنان یکی از اولویت های استان است که در این راستا چندین پروژه درحال انجام است و برای تسریع در انجام آن ها پیگیری مستمری انجام می شود.
بر اساس این خبر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز نیز در حاشیه این بازدید گفت: تعریض آزادراه تهران-کرج-قزوین در ۴ پروژه با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال تعریف شده است، بخش اول در لاین جنوبی آزادراه تهران- کرج به طول یک و نیم کیلومتربود که خرداد ماه زیر بار ترافیک رفت و در آن محدوده دو لاین به خطوط حرکت خودروها اضافه و منجر به روان سازی و رفع یکی از گلوگاه های ترافیکی شد.
وی افزود: دومین پروژه تعریض در لاین شمالی آزادراه تهران- کرج در محدوده گرمدره است که عملیات تکمیل آن به طول ۵۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در حال انجام است، این پروژه که تا کنون ۷۵ درصدپیشرفت داشته و تا نوروز ۹۹ زیربار ترافیک می رود. وی با بیان اینکه اغلب پروژه های تعریض در محدوده شهرها قرار دارند، رعایت اصول ایمنی را بسیار حائز اهمیت ذکر کرد و افزود: رعایت اصول ایمنی و موارد احتیاطی در سرعت تکمیل پروژه ها تاثیرگذار است.
محمودی احداث زیرگذر، اصلاح هندسی و بهسازی تقاطع فردیس در لاین شمالی را دیگر پروژه تعریف شده ذکر کرد و افزود: در این پروژه احداث دو تقاطع غیرهمسطح مدنظر قرار داده شده است، اعتبار این پروژه بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال است و در حال حاضر پیشرفت ۱۰ درصدی دارد.

کرایه تاکسی بین شهری افزایش نداشته است

مدیرکل حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان درباره تاثیر تغییر قیمت بنزین در کرایه حمل و نقل عمومی مسافری جاده ای گفت: با توجه به تخصیص سهمیه بنزین کافی به تاکسی های مسافری برون شهری، کرایه حمل مسافر توسط این دسته از ناوگان حمل و نقل عمومی، بدون تغییر و همانند قبل از افزایش نرخ بنزین است.
ایوب کرد اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد سوخت کشور، برای تاکسی های برون شهری بنزینی ۷۵۰ لیتر و برای ناوگان دوگانه سوز ۴۵۰ لیتر ماهانه اختصاص یافته است.
وی افزود: بر اساس تعرفه قبلی نرخ کرایه تاکسی های برون شهری در مسیر زاهدان – زابل و بالعکس برای صندلی جلو ۲۸ هزار تومان و صندلی عقب ۲۵ هزار تومان، مسیر زاهدان – خاش و بالعکس صندلی جلو ۲۸ هزار تومان و صندلی عقب ۲۴ هزار تومان و زاهدان – میرجاوه و بالعکس صندلی جلو ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و صندلی عقب را ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تعداد ناوگان سواری کرایه برون شهری را در این استان ۶۹۱ دستگاه عنوان کرد و گفت: هم استانی های عزیز می توانند نظرات و شکایت‌های خود را از طریق سامانه ۱۴۱ و تلفن ۳۳۴۳۲۰۸۸ مطرح کنند تا در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.

اعتصاب موجودیت هواپیمایی آفریقای جنوبی را تهدید می‌کند

مدیر اجرایی هواپیمایی آفریقای جنوبی اخطار داده است که ادامه اعتصابات در این شرکت هواپیمایی می‌تواند بحران اقتصادی این ایرلاین را عمیق‌تر کند.
«زوکس راماسیا»، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی آفریقای جنوبی گفت: وضعیت اقتصادی این شرکت در حال حاضر متزلزل است. در این شرایط اعتصابات باعث ایجاد یک چند شاخگی وخیم شده که به طور قطع آینده این ایرلاین را در معرض خطر قرار می دهد.
پایگاه اینترنتی «فلایت گلوبال» در این رابطه نوشت: در حالی اعتصابات اتحادیه خدمه کابین (SACCA) و اتحادیه ملی فلزکاران آفریقای جنوبی در حال حاضر در این کشور مشکل ساز شده است، راماسیا نگران است که دامنه این اعتصابات به اتحادیه های حمل و نقلی SATUWU و NTM نیز برسد.
او گفت: تشدید این اعتصابات و تبدیل آن به یک اعتصاب تمام عیار هوایی، می‌تواند باعث توقف تمام فعالیت‌های فرودگاهی شده و ضربه بزرگی به اقتصاد آفریقای جنوبی وارد کند.
این ایرلاین تاکنون با احتساب حضور پرسنل به تعداد کافی، برای حفظ پرواز به تعدادی از مقاصد بین المللی برنامه ریزی کرده و باقی پروازها را نیز با استفاده از ظرفیت ایرلاین‌های «مانگو» و «ایرلینک» حفظ کرده است. دو اتحادیه SACCA و NUMSA تقاضا دارند که حداقل دستمزد به اندازه ۸ درصد افزایش پیدا کند، اما شرکت هواپیمایی آفریقای جنوبی اعلام کرده است که از پرداخت این دستمزد ناتوان است. این شرکت در عوض پیشنهاد داده که دستمزد از مارس سال ۲۰۲۰ به اندازه ۵.۹ درصد افزایش پیدا کرده و در صورت دستیابی به منابع مالی، دستمزدهای معوقه را نیز در این تاریخ پرداخت کند.
این ایرلاین اعلام کرده است که پروازهای خود از «ژوهانسبورگ» به «سائوپائولو»، «نیویورک»، «لندن»، «فرانکفورت»، «مونیخ» و «واشنگتن دی‌سی» را از تاریخ ۱۷ نوامبر و پروازها به مقصد «پرث» و «هنگ‌کنگ» را از تاریخ ۱۸ نوامبر بازگشایی خواهد کرد.