مدیرعامل بیمه دانا بر ضرورت افزایش اختیارات نمایندگان تأکید کرد و موفقیت شرکت را در گرو تفویض اختیارات بیشتر مدیران به شبکه فروش و نمایندگان دانست. رضا جعفری در نشست هماندیشی کارکنان و نمایندگان شعب استان مازندران که در شهرستان بابلسر برگزار شد، با تشریح عملکرد شرکت در سه ماهه ابتدای سالجاری، سرمایه انسانی متخصص، […]
مدیرعامل بیمه دانا بر ضرورت افزایش اختیارات نمایندگان تأکید کرد و موفقیت شرکت را در گرو تفویض اختیارات بیشتر مدیران به شبکه فروش و نمایندگان دانست.
رضا جعفری در نشست هماندیشی کارکنان و نمایندگان شعب استان مازندران که در شهرستان بابلسر برگزار شد، با تشریح عملکرد شرکت در سه ماهه ابتدای سالجاری، سرمایه انسانی متخصص، دلسوز، دلبسته و باانگیزه را یکی از مهمترین عوامل موفقیت بیمه دانا در صنعت بیمه کشور برشمرد.
مدیرعامل بیمه دانا در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم برنامهریزی برای حل مشکلات تأکید کرد و بحث حاکمیت شرکتی، توجه به سرمایه انسانی، چابکسازی سازمانی، توسعه بازار مبتنی بر مدیریت ریسک و هوشمندسازی فعالیتها، انضباطبخشی مالی و تقویت حوزه سرمایهگذاری را از مهمترین راهبردها و نقشه راه بیمه دانا برای دستیابی به اهداف فوق دانست.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت افزایش اختیارات نمایندگان و شبکه فروش گفت: مدیریت در دنیای امروز بهمعنای تفویضکننده اختیارات است و هر مدیری که میخواهد موفق شود باید اختیارات خود را به زیرمجموعهاش واگذار کند. در واقع، اتاق مدیران باید اتاق برنامهریزی باشد، نه اینکه به کارهای روزمره
اختصاص یابد.
رضا جعفری، کاهش هزینههای برونسپاری شرکت را یکی از مهمترین اولویتهای خود برشمرد و گفت: باید از ظرفیت سرمایه انسانی پرتوان و دلسوز داخلی برای انجام امور استفاده و البته به معیشت آنان هم توجه ویژه شود و حتیالامکان هزینههای برونسپاری کاهش یابد.
وی در خصوص اصول اساسی حاکمیت شرکتی عنوان کرد: امانتداری، صداقت و شفافیت بهعنوان مهمترین موضوعات حاکمیت شرکتی است که باید همه ما آنها را رعایت کنیم.
ایشان در خصوص سرعت بخشیدن در ارائه خدمات به مشتریان نیز گفت: امروزه تجار موفق کسانی هستند که در کوتاهترین زمان ممکن بتوانند خدمت ارائه دهند. لذا باید ابزارهای نوین را برای این مهم برگزینیم تا بتوانیم مشتریان راضی و وفادار
داشته باشیم.
مدیرعامل بیمه دانا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عقد قرارداد با وزارت آموزش و پرورش و ارائه خدمات به فرهنگیان از ابتدای تیرماه سالجاری گفت: ما همیشه خود را مدیون معلمان و فرهنگیان عزیز کشور میدانیم و در واقع ارائه خدمات به آنها جزو رسالتهای اجتماعی ما در بیمه دانا محسوب میشود و باید بتوانیم بهترین نوع خدمات را به فرهنگیان ارائه دهیم.
وی در ادامه افزود: برای ارائه خدمات مطلوب در تلاش هستیم که تعداد قرارداد با مراکز و مراجع درمانی را از هشت هزار به ۳۰ هزار قرارداد افزایش دهیم تا از این طریق بتوانیم میزان مراجعه حضوری بیمهشدگان را به حداقل برسانیم.
در بخش دیگری از این نشست مدیرعامل بیمه دانا بر ضرورت ترویج فرهنگ بیمه در بین دانشآموزان سراسر کشور اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در نظر داریم ضمن ارائه آموزشهای لازم در خصوص بیمه به دانشآموزان، از آنان به عنوان سفیران فرهنگی بیمه در ارتقای جایگاه بیمه در سطح خانواده و جامعه بهره گیریم.
پیش از سخنان مدیرعامل بیمه دانا، رؤسای شعب ساری، بابل، آمل، تنکابن، نوشهر، بهشهر و رئیس انجمن صنفی نمایندگان استان ضمن ارائه عملکرد شعب متبوع خود به بیان دیدگاهها و اظهار رضایتمتدی از پرداخت و تسویه خسارتهای معوق طی ماههای اخیر پرداختند.
املاک و مستغلات شرکتهای بیمهای ساماندهی نشدهاند
مدیرعامل سابق صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، اظهار کرد: املاک و مستغلات شرکت های بیمه ای ساماندهی درستی نشده اند و شناسنامه دار کردن املاک و مستغلات شرکتها، اصل بسیار مهمی در صنعت بیمه است.
«رضا کاظمی تکلیمی» گفت: در خصوص عرصه و عیان املاک موجود در صنعت بیمه باید به چند نکته توجه داشت اول اینکه املاک و مستغلات شرکت های بیمه ای ساماندهی درستی نشده اند یعنی از اول خرید عرصه و اعیان یا ساخت و ساز براساس اصول استاندارد نبوده است.
وی، با اشاره به اینکه بعضی از اعضای هیات مدیره و مدیران عامل به نیت سرمایه گذاری یا ارزش افزایی، ملکی را حفظ یا خریداری می کنند، افزود: در حوزه املاک و مستغلات در بیشتر شرکت های بیمه ای یک رهاشدگی وجود دارد.این کارشناس صنعت بیمه، تصریح کرد: گاهی سالها بعد یک ملکی در صنعت بیمه شناسایی می شود که علت آن هم این است که مدیریت براموال و املاک وجود ندارد که این موضوع در شرکت های بزرگ بیمه ای بیشتر دیده می شود.کاظمی تکلیمی، معتقد است که شناسنامه دار کردن املاک و عرصه و اعیان اصل بسیار مهمی در صنعت بیمه است.
وی، ادامه داد: بخشی از املاک و مستغلات شرکتهای بیمه ای محل تعارض هستند یعنی سند این املاک مشخص نیست یا سند ندارند و یا اینکه معارض دارند. مدیرعامل سابق صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، خاطرنشان کرد که با شناسنامه دار شدن ساختمان های شرکت های بیمه ای و خریداری هدفمند آنها می توان این املاک را مدیریت کرد و تعمیر و نگهداری آنها به موقع انجام شود و شاید اینگونه یکی از مسائل صنعت بیمه برطرف شود.کاظمی تکلیمی، دومین مشکل املاک و مستغلات صنعت بیمه را استاندارد نبودن آنها برشمرد و گفت: شرکت بیمه ای که در یک استان ۵ نیروی انسانی دارد، ساختمانی ۵ طبقه با دو هزار مترمربع در اختیار دارد.
وی، اذعان داشت که صنعت بیمه می تواند با تعریف یک استاندارد که هر کارمند برای انجام یک وظیفه به چند مترمربع فضا نیاز دارد را دردستور کار خود قرار دهد زیرا اگر املاک و مستغلات بانک ها و صنعت بیمه در وزارت اقتصاد ساماندهی شود، سرمایه های زیادی هم آزاد می شود. این کارشناس صنعت بیمه، درخصوص بیمه املاک و مستغلات شرکت های بیمه و سهامداران شرکت ها، مدعی شد که برخی از شرکت های بیمه ای برای بیمه ساختمان های خود، مقررات و آیین نامه های بیمه مرکزی را نادیده می گیرند.
کاظمی تکلیمی، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۶ میلیون واحد مسکونی و ۱۲ میلیون واحد تجاری، اداری و عمومی در کشور وجود دارد که پیش بینی می شود ۳۸ میلیون واحد ساختمانی در کشور وجود دارد که همه آنها باید بیمه شوند تا درصورت وقوع هر حادثه طبیعی از سرمایه های کشور صیانت شود.این کارشناس صنعت بیمه، اظهار کرد: همچنان که یک شرکت بیمه ای برای بیمه کردن ساختمان ها و اموال شرکت های دیگر حساسیت هایی دارد باید درخصوص اموال خود هم همین حساسیت را داشته باشد.
واریز حدود ۸ هزار میلیارد ریال سودسنواتی به سهامداران با سجام
مدیرعامل شرکت سپردهگذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: تاکنون حدود ۸ هزار میلیارد ریال سود سنواتی و حق تقدم استفاده نشده، به حساب ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار سهامدار واریز شده است.محمد باغستانی یکی از راهبردهای کلان این شرکت را ارائه خدمات مطلوب به سهامداران بازار سرمایه برشمرد و افزود: سمات، زیر ساختهای فنی لازم را برای توزیع سود شرکتها، پرداخت سود سنواتی و حق تقدمهای استفاده نشده فراهم کرده است، امیدواریم با همکاری شرکتها بتوانیم این خدمات را به نحو شایستهای انجام دهیم.مدیرعامل شرکت سپردهگذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات), به نامه اوایل اردیبهشت ماه امسال سازمان بورس و اوراق بهادار به کلیه ناشران ثبت شده نزد این سازمان مبنی بر اجرایی شدن فرایند پرداخت مطالبات سنواتی سهامداران اشاره کرد و افزود: ۲۱ شرکت در ۱۰ روز نخست تیرماه امسال سود سنواتی خود را از طریق اطلاعات سامانه سجام به سهامداران خود واریز کردند تا پرداخت این سودها به رقم ۶۵ شرکت برسد.وی با بیان اینکه پرداخت سود سنواتی سهامداران از نیمه اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون حدود ۸ هزار میلیارد ریال سود سنواتی و حق تقدم استفاده نشده برای ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار سهامدار از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب سهامداران واریز شده است.باغستانی خاطرنشان کرد: ۱۲ شرکت (سرمایه گذاری پردیس، صندوق بازنشستگی کشوری، داروسازی فارابی، تامین سرمایه بانک ملت، غلتک سازان سپاهان، لیزینگ ایران و شرق، بانک پارسیان، کویر تایر، سرمایه گذاری پارس آریان، پتروشیمی فن آوران، بانک خاورمیانه پرداخت الکترونیک سامان کیش و سرمایه گذاری امید) نیز حق تقدم استفاده نشده خود را از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب سهامداران واریز کردهاند.مدیرعامل سمات از سهامدارانی که تاکنون ثبت نام و احراز هویت خود را در سامانه سجام انجام ندادهاند، درخواست کرد، هر چه سریعتر این اقدام را انجام دهند تا این شرکت بتواند امسال سود مجامع، مطالبات سنواتی و حق تقدم استفاده نشده سهامداران را از طریق اطلاعات این سامانه پرداخت کند.
رونمایی از سامانه فروش آنلاین بیمه نامه صندوق اجاره ای بیمه ما
همزمان با سیزدهم تیرماه، سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه “ما”، با هدف حفظ و ارتقای مزیت رقابتی از پلتفرم فروش آنلاین بیمه نامه صندوق اجاره ای بانک های کشور رونمایی شد.غلامی مدیر نوآوری و فناوری بیمه “ما” با تایید این خبر گفت: شرکت سهامی بیمه “ما”همزمان با یازدهمین سالگرد تاسیس و در راستای دستیابی به چشم انداز خود مبنی بر مطمئنترین و سریعترین در صنعت بیمه ایران و دارای وجاهت بین المللی در صنعت بیمه دنیا ، با هدف افزایش اطمینان خاطر صاحبان صندوق های اجارهای در برابر خسارتهای مالی و احتمالی ناشی از آتشسوزی، انفجار، بلایای طبیعی و سرقت، برای اولین بار در کشور امکان فروش بیمه نامه صندوق های اجاره ای به صورت برخط را برای مشتریان همه بانک های کشور فراهم کرد.وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند بامراجعه به وب سایت رسمی شرکت بیمه “ما” به آدرس https://www.bimehma.com ، پس از ارائه مشخصات هویتی ، شماره شبای حساب بانکی و مشخصات صندوق به انضمام تصویر قرارداد اجاره صندوق، نسبت به انتخاب حداکثر تعهد مورد درخواست از ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال تا ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال اقدام کرده و پس از پرداخت حق بیمه متعلقه ، سفارش صدور بیمه نامه را ثبت نمایند.شایان ذکر است بیمه نامه مربوطه ظرف مدت حداکثر ۴۸ ساعت از ثبت سفارش صادر و به آدرس بیمه گذاران به صورت رایگان ارسال می شود.