ضریب نفوذ بیمه در ایران   یک سوم متوسط جهانی است
ضریب نفوذ بیمه در ایران   یک سوم متوسط جهانی است

مراسم گرامی‌داشت شانزدهمین سالروز تاسیس شرکت بیمه ‌ملت، با حضور اعضای هیات ‌مدیره، مدیران ارشد بیمه ملت، معاون اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران و مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد. به گزارش «جمله» به نقل از روابط عمومی بیمه […]

مراسم گرامی‌داشت شانزدهمین سالروز تاسیس شرکت بیمه ‌ملت، با حضور اعضای هیات ‌مدیره، مدیران ارشد بیمه ملت، معاون اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، دبیرکل سندیکای بیمه‌گران و مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش «جمله» به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، علی صلاحی نژاد در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی صنعت بیمه در دنیا و ایران اظهار داشت: «نرخ رشد در بازارهای نوظهور نظیر خاورمیانه بالاتر از متوسط جهانی است به همین دلیل این بازار مورد توجه شرکتهای بزرگ بیمه ای نظیر لویدز قرار گرفته است». مدیرعامل بیمه ملت ادامه داد: «سرانه حق بیمه در ایران از تمامی کشورهای خاورمیانه کمتر و حدود ۱۳۲ دلار است در حالی که متوسط جهانی آن حدود ۶۸۲ دلار است و در سال ۲۰۱۸ میلادی، ضریب نفوذ بیمه در ایران یک سوم متوسط جهانی برآورد شده است». وی با بیان این مطلب که فروش بیمه ملت در ۷ ماهه ابتدای امسال از مرز ۱۰۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت، افزود: «این موفقیت با تلاش تیمی نمایندگان و مدیران و کارکنان پرتلاش بیمه ملت به دست آمده و پیش بینی می شود فروش شرکت در پایان سال به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ این در حالی است که بودجه پیش بینی شده تا پایان سال ۹۸، کمتر از این میزان بوده است».

به گفته وی، بیمه ملت به لحاظ میزان سرمایه ثبتی در جایگاه چهارم صنعت بیمه قرار دارد و در ۷ سال گذشته به طور متوالی در سطح یک توانگری مالی با نسبت بالای ۲۰۰ درصد بوده است؛ ضمن اینکه تنها شرکت بیمه ای هستیم که به طور متوسط در ۷ سال گذشته، سالانه حدود ۲۵ درصد سود مشارکت در منافع به بیمه گزاران زندگی پرداخت کرده ایم.

مدیرعامل بیمه ملت به نمایندگان توصیه کرد: «به جای تمرکز بر فروش بیمه نامه، منافع بیمه نامه را بفروشید و مشتری را از پوشش های مختلف و خدماتی که شامل می شود، آگاه کنید تا نسبت به منافعی که با خرید بیمه نامه دریافت می کند، آگاه شود».

وی خاطرنشان کرد: «تنها حدود ۲ میلیون نفر از مردم کشورمان تحت پوشش بیمه ملت هستند بنابراین بازار بسیار بزرگی پیش روی نمایندگان برای فروش بیمه های زندگی است و محصولات انحصاری بیمه ملت در بخش زندگی می تواند راهگشای نمایندگان برای فروش بیشتر و بهتر باشد».

مدیرعامل بیمه ملت، ارائه‌ی ارزش به مشتری، اخلاق مداری، یادگیری مستمر و خلاقیت در ارائه محصول را از مهمترین مأموریت های نمایندگان دانست و افزود: نمایندگان باید با تلاش و جدیت مضاعف در این زمینه فعالیت کنند.

حجت میرزایی معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با اشاره به توانمندی مالی و فنی بسیار خوب بیمه ملت در میان شرکت های بیمه اظهار کرد: «مهمترین عامل موفقیت بیمه ملت برخورداری از انگیزه و برنامه استراتژیک بلند مدت است».

وی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش های بیمه مرکزی ،بیمه ملت توانسته شاخص‌های خوبی را کسب کند، افزود: «بخش بزرگی از موفقیت شرکت بیمه به تلاش نمایندگان بستگی دارد و شبکه فروش قدرتمند و جوان بیمه ملت قطعاً در آینده نزدیک سهم بیشتری از بازار بیمه را در اختیار خواهد گرفت».

میرزایی، سرعت و سهولت در ارائه خدمات با توجه به پیشرفت های فنی و تکنولوژی را لازم دانست و ابزار امیدواری کرد، سهم بیمه ملت از بازار در آینده بیشتر شده و بازار پایداری داشته باشد.

سید محمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن تبریک شانزدهمین سالگرد تاسیس بیمه ملت به مدیران ارشد و نمایندگان بیان داشت: «ساختار بیمه ملت بر اساس نماینده محوری بوده و‌توجه به نیروی انسانی در این ساختار بسیار مهم است».

کریمی گفت: «با توجه به لزوم افزایش ضریب نفوذ بیمه و هدف گذاری برنامه ششم توسعه در این بخش،  موقعیت برای فعالیت ۳ تا ۴ برابر وضعیت کنونی فراهم است».

وی بر لزوم توجه شبکه فروش به فنون و تکنیک های بازاریابی در فروش بیمه تاکید کرد و گفت: «نمایندگان باید در کار خود امین و صادق باشند و کار خود را باارزش بدانند».