طرح نهضت ملی مسکن با جدیت و پیگیری ویژه در استان درحال انجام است
طرح نهضت ملی مسکن با جدیت و پیگیری ویژه در استان درحال انجام است

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در جلسه شورای معاونین با تاکید بر تلاش شبانه روزی معاونین و روسای ادارات برای محقق شدن طرح نهضت ملی مسکن گفت : این طرح در استان با جدیت و پیگیری ویژه در حال انجام است. سید محمد نظری در جلسه شورای معاونان اداره کل راه و شهرسازی استان […]

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در جلسه شورای معاونین با تاکید بر تلاش شبانه روزی معاونین و روسای ادارات برای محقق شدن طرح نهضت ملی مسکن گفت : این طرح در استان با جدیت و پیگیری ویژه در حال انجام است.
سید محمد نظری در جلسه شورای معاونان اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: این اداره کل هم سو با سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی بخش قابل توجهی از زمین های احداث واحدهای مسکونی این پروژه مهم ملی را در استان تامین کرده و همچنان نیز این روند تا برآورده شدن نیاز چهار ساله با قوت و جدیت ادامه دارد.
نظری با تاکید بر اجرایی شدن هر چه سریعتر پروژه های نهضت ملی مسکن در استان رسیدن به برنامه ابلاغی از طرف مقام عالی وزارت خواستار پیگیری و تلاش شبانه روزی معاونین و روسا را خواستار شد.
نظری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت میز خدمت در ادارات از آن به عنوان یک مرکز ارتباطات میان سازمان و ارباب رجوع یاد کرد که هدف آن ارائه خدمات بهنگام و کارآمد به مشتریان سازمان در هر لحظه و زمان هم سو با توافق نامه ها و تفاهم نامه ها است.
وی برای کارآمد بودن میز خدمت در ادارات، عواملی چون نیروی انسانی، فرآیند، اطلاعات و ابزار را لازم و ضروری دانست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ارتقای رضایت مشتریان و بهبود میزان اعتماد آنان به ادارات، بهبود حل و رفع تمامی درخواست ها و کاهش گردش کار، بهبود میزان بهره وری، منابع پشتیبانی فناوری اطلاعات و بهبود کیفیت خدمات را از جمله منافع راه اندازی میز خدمت در ادارات برشمرد.
نظری در این نشست با بیان اینکه اعتماد عمومی به عنوان یکی از ارکان حاکمیت، اتکال متقابل دولت و ملت را تحکیم می بخشد، افزود: وظیفه ماست ضمن مدیریت صحیح این اعتماد ملی درصدد افزایش میزان آن باشیم.
وی آموزش کارکنان، انتخاب افراد براساس شایستگی و مکانیزه کردن نظام های عملیاتی را از جمله راههای پیشگیری از فساد اداری برشمرد و یادآور شد: ایجاد تحول و اصلاحات بنیادی درراستای ایجاد شفافیت بیشتر و اطلاع رسانی به موقع، صریح و صحیح میتواند ضمن ایجاد محیط شفاف و پاسخگو، شفافیت لازم را در اطلاعات و ارتباطات حادث شود.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبر داد؛
قول رئیس‌جمهور برای رفع محدودیت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در جلسه‌ای با رئیس‌جمهور مسئله محدودیت ثبت‌نام مسکن برای ۴۰۰ شهر را مطرح کردم و آیت‌الله رئیسی هم قول داد در اسرع وقت مسئله را حل کند.
علیرضا سلیمی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره طرح نهضت ملی مسکن و روند ثبت‌نام برای این طرح اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر امکان ثبت‌نام به طور عملی برای شهر حوزه انتخابیه بنده (دلیجان و محلات) مهیا نشده و متقاضیان واجد شرایط حاضر در محلات و دلیجان باید در شهر جدید امیرکبیر که بیش از ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد، ثبت نام کنند.

رئیس جمهور قول داد‌ امکان ثبت نام برای همه شهرهای کشور مهیا شود
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن برای مردم در ۴۰۰ شهر وجود ندارد، گفت: باز نشدن شهرها برای ثبت نام مسکن سبب شده تا مردم در بسیاری از مناطق نسبت به ثبت نام در نهضت ملی مسکن اقدام نکنند و برخی شهرهای محروم از وعده مسکنی سید محرومان بی‌نصیب بمانند.
وی اظهار کرد: موضوع باز شدن همه شهرهای کشور برای ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را به رئیس جمهور اطلاع دادم، در جلسه‌ای با آیت‌الله رئیسی مسئله محدودیت ثبت‌نام مسکن برای ۴۰۰ شهر را مطرح کردم و ایشان هم قول دادند در اسرع وقت مسئله را حل کنند.

مسکن مهمترین مطالبه مردم است
سلیمی ضمن تاکید بر اینکه مسکن مهمترین دغدغه مردم است، گفت: زمانی که به حوزه انتخابیه سر می‌زنیم، عمده مطالبات مردم حل موضوع مسکن است زیرا معیشت مردم زیر فشار هزینه تامین سرپناه له شده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس در بیان اینکه اجاره‌ها سر به فلک کشیده و مردم واقعا از سوی تامین مسکن تحت فشار هستند، گفت: تاکنون‌ در ۲ جلسه با وزیر راه و شهرسازی مسئله تامین مسکن را گوشزد کردم و امیدواریم با هماهنگی امکان ثبت نام در همه شهره باز شود.

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:
باید جلوی قیمت گذاری‌های نجومی در مسکن ایستاد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر امروز بخشی از املاک تهران از سوی کارشناسان قیمت گذاری شود، نرخ تعیین شده یک دهم نرخی است که در بازار عرضه می شود.
اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به قیمت گذاری‌های نجومی در بازار مسکن بیان کرد: متاسفانه بر اساس آمار و ارقام گران ترین پایتخت جهان در بحث مسکن، شهر تهران می باشد. عده ای که در بازار بورس بخشی از سرمایه خود را از دست داده اند امروز مابقی سرمایه خود را با نگاه سرمایه ای به بازار مسکن آورده اند. بنگاه های املاک نیز نقش موثری در قیمت گذاری های نجومی املاک به ویژه در شهر تهران دارند.
وی در ادامه اظهار کرد: اگر امروز بخشی از املاک تهران از سوی کارشناسان قیمت گذاری شود، نرخ تعیین شده یک دهم نرخی است که امروز در بازار عرضه می شود. تعداد خاصی از بنگاه ها که بعضا خودشان با صاحبان املاک در ارتباط هستند به این قیمت گذاری های نجومی روی آورده و نرخ در سراسر بازار برهم می‌ریزند.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم خانه ای که ساخته می شود به ویژه در تهران چندین برابر گران تر از نرخ تمام شده در بازار عرضه می شود. قیمت زمین نیز سربه فلک کشیده و با ادامه این روند نرخ گذاری قطعا یک کارمند یا یک کارگر در شهر تهران هیچ وقت نمی تواند صاحب خانه شود.
وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه امروز عده ای بخصوص که صاحبان املاک متعدد هستند به صورت صوری دربازار قیمت گذاری کرده و روند رشد روزانه قیمت ها را رقم می زنند. مجلس به دنبال این است تا علاوه بر قانون اخذ مالیات از خانه های خالی، از افرادی که املاک متعدد نیز دارند مالیات بر سرماهی اخذ کند.
وی افزود: باید جلوی عده ای خاص که قیمت ها را به صورت حباب بالا می برند ایستاد و هم دولت و هم مجلس باید به این موضوع ورود جدی داشته باشد. افزایش نجومی قیمت املاک در تهران زمینه ساز افزایش قیمت ملک در سایر کلانشهر ها و شهر های کشور می شود.