عبدالله ویسی سرمربی جدید فولاد خوزستان
عبدالله ویسی سرمربی جدید فولاد خوزستان

باشگاه فولاد دقایقی پیش، نام عبدالله ویسی را به عنوان سرمربی جدید خود اعلام کرد. ویسی ۲۴ ساعت پس از انصراف رسمی جواد نکونام از ادامه همکاری با فولاد، به عنوان سرمربی جای وی را گرفت تا این مربی ۵۰ ساله رامهرمزی یک بار دیگر در موقعیت هدایت یک تیم ممتاز در لیگ برتر فوتبال […]

باشگاه فولاد دقایقی پیش، نام عبدالله ویسی را به عنوان سرمربی جدید خود اعلام کرد.
ویسی ۲۴ ساعت پس از انصراف رسمی جواد نکونام از ادامه همکاری با فولاد، به عنوان سرمربی جای وی را گرفت تا این مربی ۵۰ ساله رامهرمزی یک بار دیگر در موقعیت هدایت یک تیم ممتاز در لیگ برتر فوتبال ایران قرار بگیرد.
عبدالله ویسی که سابقه یک قهرمانی شگفت انگیز با استقلال خوزستان را در لیگ برتر فوتبال ایران دارد و آخرین مربی بوده که پیش از قهرمانی های متوالی پرسپولیس در ایران جام لیگ را لمس کرده، فصل گذشته در خیبر خرم آباد فعالیت می کرد. او سابقه حضور در تیم های مثل پیکان، صبا، شاهین بوشهر، سپاهان و… را دارد و اتفاقا توسط همین باشگاه فولاد به فوتبال ایران معرفی شده است. زمانی که به عنوان یک مربی جوان و پیگیر، توسط مسعود رضاییان به ملادن فرانچیچ مربی اهل کرواسی فولاد معرفی شد و سرخ ها در همان فصل توانستند به اولین قهرمانی خود در لیگ برتر برسند.
ویسی که از مربیان اسم و رسم دار فوتبال ایران نیز محسوب می شود، در شرایطی هدایت فولاد را در دست گرفته که این باشگاه به دلیل پاره ای از مشکلات، تغییرات مدیریتی و پنجره بسته شاید نتواند فصل نقل و انتقالات چندان مثبتی داشته باشد اگرچه حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل جدید باشگاه در تلاش است این محدودیت را از پیش پای تیمش بردارد تا فولاد بتواند دوباره با خرید بازیکنان جدید نقاط ضعف احتمالی خود را ترمیم کند.
اتکای عبدالله ویسی در درجه اول به جوانان مستعدی خواهد بود که در تیم فولاد و آکادمی آن به وفور وجود دارند. او که در گذشته هم نشان داده ترجیحش به کار کردن با بازیکنان جوان و کم سر و صداست، احتمالا با ورود خود به مجموعه فولاد تا حدی استراتژی باشگاه را نیز تغییر خواهد داد. باشگاهی که بعد از ۲ فصل مثبت با جواد نکونام و کسب مقام قهرمانی جام حذفی در این فصل در آسیا نیز حضور دارد و ویسی باید تیمی در حد رقابت در لیگ قهرمانان آسیا بسازد.
بعد از یک دوره فترت این فرصتی مناسب برای عبدالله است تا دوباره در فوتبال ایران سری در سرها دربیاورد و نشان بدهد که قهرمانی اش با استقلال خوزستان اتفاقی نبوده و از ریشه های فنی و غریزه مربیگری او سرچشمه می گیرد. چیزی که حالا فوتبال خوزستان و هواداران فولاد نیز به شدت از او انتظار دارند.
حق‌وردی: پیشنهاد تیم‌ملی آذربایجان
خوب بود، پذیرفتم
بازیکن ایرانی تیم سومقائیت می گوید به آذربایجان رفته تا تجارب جدیدی کسب کند و فعلاً هم قصد بازگشت به ایران را ندارد.
حجت حق وردی در گفت و گویی درمورد وضعیت سومقائیت آذربایجان بیان کرد: فصل قبل سوم شدیم. سهمیه پلی آف لیگ اروپا را گرفتیم ولی متاسفانه رفت و برگشت به یک تیم از صربستان باختیم و در مرحله اول حذف شدیم. تیم در کل نتیجه خوبی گرفت و سوم شدیم. در جام حذفی هم تا فینال پیش رفتیم و متاسفانه در بازی فینال شکست خوردیم اما در کل فصل خوبی بود.
وی ادامه داد: امسال هم شرایط تیم خوب است. هفته دوم است و ۶ امتیاز گرفتیم. البته الان بازی ها برای اردوی تیم ملی تعطیل شده ولی تا به اینجای کار در دو هفته گذشته دو بازی را بردیم.
مدافع سومقائیت درباره حضور بازیکنان ایران در این تیم تاکید کرد: در مجموع فقط من و علی قربانی هستیم. البته سال گذشته مهدی شریفی هم این جا بود که دیگر امسال نیست و کلا در لیگ آذربایجان، فقط من و علی ایرانی هستیم و فرد دیگری نیست.
حق وردی که تابعیت آذربایجان را گرفته و حتی به تیم ملی این کشور دعوت شده در این خصوص گفت: مدتی که در اینجا بودم یکی دو دفعه صحبت‌هایی شد و مربی تیم ملی هم شخصا با من تماس گرفت و صحبت کردیم و با توجه به شرایط تیم ملی که در اروپا بازی می کند به نظرم پیشنهاد خوبی بود زیرا شانس این را داشتم که در بازی ها و تورنمنت‌های بزرگتر بازی کنم. اینها مسائلی است که برای یک فوتبالیست اهمیت دارد.
وی افزود: یک مدت به این پیشنهاد و در کل با چند نفر هم مشورت کردم و به نظرم پیشنهاد خوبی بود. شرایط تیم ملی آذربایجان هم به نوعی است که خیلی از بازیکنان ملیت اینجا را ندارند و برای کشورهای دیگر هستند و پاسپورت گرفتند و برای آذربایجان بازی می‌کنند. قبل از من علی قربانی هم این کار را کرده بود که با او هم مشورت کردم و تصمیم گرفتم این موضوع را قبول کنم.
حق وردی که پیش از رفتن به لیگ آذربایجان از پرسپولیس پیشنهاد داشت در خصوص اینکه در آینده به این تیم می‌رود یا خیر گفت: قبل از اینکه به آذربایجان بیایم خیلی دوست داشتم که به پرسپولیس بروم. بالاخره پرسپولیس در حال حاضر بزرگترین تیم ایران است و چند سال است که خیلی خوب نتیجه گرفتند و طبیعتا هر بازیکنی دوست دارد درپرسپولیس بازی کند ولی الان شرایط فوتبالی ام به نوعی شده که فعلا به برگشتن به ایران فکر نمی‌کنم به امید خدا اگر در آینده قسمت شود برای پرسپولیس بازی می‌کنم.
بلاتکلیفی ادامه‌دار پدیده بعد از تغییر مالکیت
تیم پدیده مشهد به مالکین اصلی‌اش بازگردانده شده، اما آن‌ها هنوز فعالیت خود در بازار نقل و انتقلات را شروع نکرده‌اند.
در حالی که ماجرای جدایی رحمتی از تیم مشهدی تقریباً قطعیت یافته، اما معمایی مدیرعامل تیم همچنان معتقد است ماندن رحمتی به نظر خودش بستگی دارد. از سوی مقابل «محمدرضا مهاجری» در گفتگو با یک رسانه محلی در مشهد تلویحاً سرمربیگری تیم پدیده با نام جدید «شهرخودرو» را تایید کرده است. اما در حالی که این جابجایی مالکیتی با کلی جنجال پیش رفت، از وقتی این اتفاق به سرانجام رسیده از مدیران جدید تیم خبری نیست و همین ماجرا، فوتبال‌دوستان مشهدی را نگران کرده که آن‌ها فرصت نقل و انتقالات را که اینجای کار از دست داده‌اند، بیش از این بدون استفاده از دست بدهند.
تیم مشهدی که پول چندانی برای جذب بازیکنان گران‌قیمت ندارد، بایستی برای جذب بازیکنان جوان و لیگ یکی دست به کار شود، کاری که تیمی مثل ذوب آهن تا کنون انجام داده است و سبد بازیکنان ارزان قیمت برای سایر تیم‌ها را خالی کرده است. از طرفی پدیده دچار یک خوش‌شانسی شده؛ اینکه جز نعمتی که از این تیم جدا شده و احتمالاً قاسمی‌نژاد، خروجی دیگری نخواهند داشت و شاکله اصلی تیمش حفظ خواهد شد؛ گرچه رسانه‌ها این روزها فقط روی نام نعمتی و قاسمی‌نژاد مدافع و مهاجم مانور می‌کنند، اما تیم مشهدی بازیکنانی چون حسین مهربان، یوسف وکیا، حسام پورهاشم و… را نیز دارد که می‌توانند کمک‌حال این تیم در لیگ آینده باشند.
با این حال سرمربی بعدی تیم که احتمالاً خودش می‌داند چه کسی است این روزها به شدت نگران از دست رفتن ایام نقل و انتقالاتی است و برای فوتبال‌دوستان مشهدی این سوال پیش آمده که مدیران جدید که انقدر برای در اختیار گرفتن تیم عجله داشتند، حالا چه می‌کنند؟!
استقلال در انتظار پاسخ نهایی گابریل پین
مدیران استقلال قرارداد جدید گابریل پین را برای او ارسال کرده اند.
گابریل پین مربی نامدار ایتالیایی که از مدت ها قبل نامش برای دستیاری فرهاد مجیدی مطرح شده بود، حالا باید پاسخ نهایی اش را به باشگاه استقلال اعلام کند.
این مربی ایتالیایی که سابقه سال ها دستیاری پراندلی در تیم ملی ایتالیایی و تیم های باشگاه کالچو را دارد، چند ماه قبل با فرهاد مجیدی توافق کرد تا به عنوان مشاور فنی به ایران بیاید.
آن زمان اما به واسطه قرارداد عجیبی که مدیران باشگاه برای او ارسال کردند، حضورش در استقلال منتفی شد و حالا دوباره نام او مطرح شده است. مدیران استقلال در پی درخواست فرهاد مجیدی بار دیگر با گابریل پین وارد مذاکره شدند و قرارداد جدیدی را با هماهنگی سرمربی تنظیم کردند و برایش فرستادند. آنها منتظر پاسخ نهایی این مربی ایتالیایی هستند تا نظرش را اعلام کند. با توجه به شرایط پیش آمده بعید است اینبار مشکل خاصی برای آمدن پین به ایران و نشستن روی نیمکت استقلال وجود داشته باشد. احتمالا امروز مربی ایتالیایی موافقت خود را با قرارداد جدید اعلام می کند و او رسما به عنوان عضو کادرفنی استقلال در لیگ بیست و یکم کارش را آغاز خواهد کرد.