باقری گفت: دولت با استفاده از مکانیزم حراج در بورس کالا، به اهداف پیشبینی شده خود برای مولدسازی داراییها دست مییابد. بابک باقری کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت سالهاست که اموال مازاد خود را برای فروش و واگذاری از طریق روزنامهها و سامانههای مختلف آگهی میکند، اما تاکنون اهداف تعیین شده در این حوزه محقق […]
باقری گفت: دولت با استفاده از مکانیزم حراج در بورس کالا، به اهداف پیشبینی شده خود برای مولدسازی داراییها دست مییابد.
بابک باقری کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت سالهاست که اموال مازاد خود را برای فروش و واگذاری از طریق روزنامهها و سامانههای مختلف آگهی میکند، اما تاکنون اهداف تعیین شده در این حوزه محقق نشده است.
او گفت: دولت در بخشنامه اجرایی جدید فروش اموال و املاک مازاد خود بر عرضه از طریق بورس کالا تأکید کرده است. با واگذاری این اموال از مسیر بازار سرمایه و بورس کالا، میتوان امیدوار بود که دولت با استفاده از مکانیزم حراج در بورس کالا، به اهداف پیشبینیشده خود برای مولدسازی داراییها دست یابد.
به گفته این کارشناس بازار سرمایه دولت با واگذاری املاک مازاد خود، ضمن تأمین مالی بخشی از کسری بودجه دولت، با انتقال داراییهای مازاد به بخش خصوصی، موجب تحرک اقتصادی در این بخش از اقتصاد میشود.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مهمترین مزیتهای بورس کالا این است که برخلاف روشهای سنتی فروش اموال و املاک، امکان حضور و رقابت شفاف تمام سرمایهگذاران وجود دارد، زیرا در روشهایی مانند مزایده سنتی، فقط بخشی از سرمایهگذاران امکان شرکت دارند، در حالی که بورس کالا بستر حضور همه فعالان متمایل به سرمایهگذاری را فراهم میکند.
باقری ادامه داد: مزیت دوم بورس کالا امکان تصحیح سریع قیمتها و کشف قیمت واقعی این اموال بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضاست.
کارشناس بازار سرمایه گفت: در روشهای سنتی، یکی از مشکلات بزرگ، توقف فرآیند عرضه در صورت نبود تقاضا برای خرید اموال مازاد دولت است، اما در بورس کالا، این مشکل وجود ندارد. به این ترتیب، در کنار قیمتهای کارشناسی شده، عرضه و تقاضا نیز مبنایی برای قیمتگذاری و فروش قرار میگیرند.
سامانه فروش الکترونیکی «ای نوین پلاس» راه اندازی شد
در راستای توسعه فروش غیرحضوری، شرکت بیمه نوین سامانه فروش الکترونیکی محصولات بیمهای خود را راه اندازی کرد.
این سامانه «ای نوین پلاس» نام دارد و فرآیند خرید محصولات بیمه نوین از طریق این سامانه به سهولت و بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمه گذار به دفتر نمایندگی یا شعب قابل انجام است.
سامانه «ای نوین پلاس» به آدرس www.enovinplus.com به طور اختصاصی جهت ارائه محصولات و خدمات بیمه نوین برای مشتریان طراحی شده است.
فرآیند خرید از طریق «ای نوین پلاس» کاملا بر اساس نیاز مشتری در حوزه خرید الکترونیکی، طراحی شده است. از قابلیتهای این سامانه فروش الکترونیکی، امکان انتخاب نماینده، کارگزار یا شعبه توسط بیمهگذار، پشتیبانی ۲۴ ساعته تلفنی و همچنین امکان رویت و چاپ گواهی بیمه نامه صادر شده در پنل کاربری بیمهگذار است. همچنین در صورت درخواست بیمهگذار، اصل بیمه نامه نیز چاپ و تحویل میگردد.
از دیگر امکانات سامانه فروش«ای نوین پلاس»، امکان شارژ کیف پول برای مشتریان است. در این قابلیت، مشتریان با خرید هر محصول بیمهای، به جز بیمه نامه شخص ثالث، از مزایای شارژکیف پول خود و کسب اعتبار ریالی جهت خریدهای بعدی خود بهرهمند میشود.
در حال حاضر در «ای نوین پلاس» انواع بیمهنامههای شخص ثالث خودرو، بدنه (تمدید)، آتشسوزی منازل مسکونی (طرح فایرپلاس)، حوادث انفرادی (طرح درّین)، مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان ارائه و صادر میشود و همچنین امکان ثبت درخواست در رشته درمان، عمر و حوادث گروهی نیز وجود دارد و در آینده، سایر رشتهها نیز در سامانه ارائه خواهند شد.
بیمهنامههایی که درخواست آن تا ساعت ۲۲ طی روزهای شنبه تا چهارشنبه و تا ساعت ۲۱ در روزهای پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل، ثبت شده است، در همان روز صادر میشود.
آغاز دور جدید همکاری بیمه و بانک کارآفرین
مصادف با بیستمین سالگرد تأسیس بانک کارآفرین و در همایش سراسری مدیران این بانک همکاری های شرکت بیمه کارآفرین و بانک کارآفرین دوره جدید از همکاری های خود را در براستای بیمه-بانک آغاز کردند.
علیرضا حجتی معاون توسعه بازار و شبکه فروش و عضو هیئت مدیره بیمه کارآفرین در همایش سراسری مدیران بانک کارآفرین به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس این بانک با بیان گزارشی از عملکرد بیمه کارآفرین در سال ۱۴۰۰ از آغاز دوره جدید همکاری بیمه و بانک خبر داد. وی گفت:« نوعی همکاری متقابل میان بانک و بیمه برای فروش خدمات بیمه ای یا بیمه-بانک خدمات مشترک مالی-بیمه ای از طریق شعب بانک ها است که به دلیل گستردگی شبکه توزیع قدرتمندی بسازد».
عضو هیئت مدیره بیمه کارآفرین در ادامه صحبت های خود و با اشاره به سیستم بیمه-بانک که در دنیا بسیار مورد استقبال قرار گرفته و فعالیت های بسیار خوبی انجام پذیرفته است، بیان کرد:«در بیمه- بانک فعالیت های تجاری بانک و بیمه ترکیب شده و ئدرآمدی بیش از درآمد معمول برای بانک و افزایش فروش محصولات بیمه ای برای شرکت بیمه را در پی دارد. در میان تمام رشته های بیمه ای بیمه زندگی با خدمات مالی بانک ها همخوانی بیشتری دارد».
حجتی در پایان از آمادگی همکاری شعب و شبکه فروش بیمه کارآفرین با شعب بانک کارآفرین در سراسرکشور در زمینه های بیمه – بانک و استقرار میز بیمه در شعب بانک در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان در سوپرمارکت مالی و بهره مندی همزمان بانک و بیمه از مشتریان یکدیگر خبر داد.