دکتر سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران، دکتر جباری مديرعامل صندوق تامين خسارات بدني و حجت بهاری فر مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت از شعبه بیمه “ما” در استان زنجان بازدید کردند. دراین مراسم که با حضور مدیران ارشد بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکت […]
دکتر سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران، دکتر جباری مديرعامل صندوق تامين خسارات بدني و حجت بهاری فر مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت از شعبه بیمه “ما” در استان زنجان بازدید کردند. دراین مراسم که با حضور مدیران ارشد بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکت های بیمه ای، مدیرعامل و مدیران بیمه “ما” و نمایندگان این شرکت برگزار شد، دکتر سلیمانی ضمن دیدار با رییس و پرسنل شعبه و نمایندگان استان، عملکرد بیمه “ما” را به عنوان یک شرکت جوان با مدیران و پرسنل کارآمد رضایتبخش دانست. رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از وضعیت شعبه بیمه “ما” در استان زنجان ابراز رضایت کرد و گفت: ظرفیت بالقوه مدیران فنی و اجرایی و پرسنل شرکت بیمه “ما” یکی از دلایل موفقیت این شرکت در راستای جذب پرتفوی در سال گذشته بوده است. حجت بهاری فر مدیرعامل و عضو هیات مدیره بیمه “ما” ضمن تشکر از حضور دکتر سلیمانی و هیات همراه با اشاره به حضور قدرتمند بانک ملت به عنوان سهامدار عمده شرکت و توانمندی مالی بیمه “ما” و همچنین رشد پرتفوی سرمایهگذاری این شرکت در سال گذشته گفت: زمانی که شرایط بازار سرمایه مناسب باشد، شرکت هم با استراتژی افزایش ثروت سهامداران و بالا بردن سود شرکت، برنامههای خود برای تقویت پرتفوی را پیاده سازی می کند.. مدیرعامل بیمه “ما” تصریح کرد: با توجه به برنامهریزیهای انجام شده در سال ۹۸، سرمایهگذاری در سهام طی این سال بیش از ۵ برابر افزایش یافته است که با در نظر گرفتن ارزش بازار سرمایهگذاریها، مازاد ارزش پرتفوی سهام در پایان سال ۹۸ بالغ بر ۲۳۵۲ میلیون ریال بوده است که با توجه به بازدهی بازار طی دو ماهه ابتدای سال ۹۹ و ترکیب بهینه پرتفوی شرکت، طبیعتاً مازاد ارزش پرتفوی نیز افزایش یافته است. عضو هیات مدیره بیمه “ما” در خصوص سود شرکت ادامه داد: بیمه “ما” در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ ، هجده درصد رشد داشته است که این مهم مرهون عملکرد فنی و سود بالای پرتفوی سرمایه گذاری شرکت بوده است. از سوی دیگر در راستای بهرهبرداری هر چه بیشتر از رشد شاخص بورس، سرمایهگذاری در بهترین صندوقهای سرمایهگذاری «مشترک» و «در سهام» از سال ۹۷ در دستور کار شرکت قرار گرفته و در سال ۹۸ تقویت شد که منجر به بازدهی مطلوب برای شرکت شده است که بیش از پیشبینیهای انجام شده در بودجه ۹۸ بود. بهاری فر در خصوص سود بیمه های عمر و سرمایهگذاری این شرکت نیز گفت: با عنایت به برگزاری مجمع در خرداد ماه ۹۹ به عنوان اولین شرکت بیمه ای، سود مشارکت در منافع بیمه های زندگی که قطعا از سود پرداختی سال گذشته، بیشتر خواهد بود در کمترین زمان ممکن به حساب ذخیره ریاضی، کارسازی خواهد شد. با توجه به ذخیره سازی سود از محل بازار سرمایه، قطعا بیمه گزاران بیمه های زندگی شرکت سهامی بیمه “ما” در آینده ای نه چندان دور ، شاهد خبرهای خوبی از عملکرد این شرکت خواهند بود. بهاری فر عضو هیات رییسه سندیکای بیمه گران، هماهنگی شرکت های بیمه در افزایش ضریب نفوذ بیمه را حایز اهمیت دانست و گفت: همه شرکت های بیمه ای باید در تعامل با یکدیگر باشند تا با اصل رعایت همکاری و اتحاد بتوانند برنامه هایشان برای افزایش ضریب نفوذ بیمه، تامین نیازهای بیمه ای جامعه ، ایجاد امنیت و آرامش خاطر برای مردم شریف ایران عزیزمان را محقق سازند.
در دیدار دکتر رضایی با دبیران شورای هماهنگی روابط عمومیها تاکید شد:
تبلور قابلیتها و ظرفیتهای بیمه ایران با اتکا به روابط عمومی کارآمد
تمام قابلیت ها و ظرفیتهای بیمه ایران با اتکا به روابط عمومی کارآمد است که تبلور یافته و بروز می کند.
دکتر رضایی مدیرعامل بیمه ایران با بیان مطلب فوق در دیدار با دبیران شورای هماهنگی روابط عمومی های مناطق شرکت سهامی بیمه ایران، افزود: این قابلیت ها و ظرفیت ها و حتی ماموریت سازمان ها با همت روابط عمومی ها باید به خوبی در اختیار مخاطبان و ذینفعان قرار گیرد.
دکتر رضایی با تشکر از اقدامات مهم انجام شده در روابط عمومی بیمه ایران، ارتباط هرچه بیشتر روابط عمومی های بیمه ایران در استان ها را بسیار مهم دانست و گفت: نوآوری، انگیزه بالا و دلبستگی به حرفه ارتباطات می تواند نیروهای روابط عمومی را به چهره های صاحب امضای این مجموعه بدل کرده و برخورداری از تخصص در حرفه روابط عمومی می تواند این نهاد تاثیر گذار را به «برند» تبدیل کند.
وی با تاکید بر این ضرورت که روابط عمومی شرکت باید از سوی مدیریت ها و زیر مجموعه های آنها در جریان تمامی رویدادها و اتفاقات قرار گیرد، انتقال شفاف پیام های بدنه سازمان و رویدادهای برون سازمانی توسط روابط عمومی به مسئولان رده بالاتر را یک حرکت موثر ارتباطی خواند که باید توسط روابط عمومی، ساماندهی و تقویت شود و اضافه کرد: پیشگیری از بروز مشکلات برای شرکت در گروی برخورداری از روابط عمومی پرقدرت و توانمند است؛ انتظار از روابط عمومی بسیار بالاست و زمانی که نگاه ها نوآورانه و بیان هنرمندانه باشد، می توان فنی ترین، پیچیده ترین و تخصصی ترین مفاهیم را برای مخاطبان و آحاد جامعه تشریح و قابل درک کرد.
مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به اینکه اطلاع رسانی گسترده و یکپارچه می تواند علاوه بر معرفی بهتر فعالیت های صنعت بیمه از صرف هزینه های موازی نیز بکاهد، اظهار کرد: هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت های روابط عمومی بخش های مختلف بیمه ای و نهاد های مرتبط با فرهنگ سازی و ایجاد شبکه های ارتباطی به تسریع در امر همگانی شدن این صنعت کمک می کند.
دکتر رضایی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه تکرار هدفمند پیام های بیمه ای می تواند در ذهن مخاطبان تاثیر قابل تاملی برجای گذارد و به اصطلاح در ذهن آنان نهادینه شود، اضافه کرد: با توجه به گستردگی و قدرت نفوذ فضای مجازی در افکار عمومی باید برای حضور موثرتر در این فضا، برنامه ریزی دقیق و تلاش گسترده ای صورت گیرد.
انتقال سریع و درست مشکلات به مدیرعامل و سایر مدیران، استفاده از تمامی ظرفیت های استانی، ضرورت رصد روزانه و بهره گیری از فضای مجازی در تحقق اهداف، امیدبخشی، اطلاع رسانی صحیح، دقیق و سریع نیز ازدیگر تاکیدات مدیرعامل بیمه ایران دراین دیدار صمیمانه بود.
در این نشست، دبیران شورای هماهنگی روابط عمومی های مناطق شرکت سهامی بیمه ایران نیز به تشریح دیدگاه ها و پیشنهادهای خود پرداختند.