تهران- ایرنا- رییس سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گفت: فاصله قیمتی ۱۰ درصدی قیمت کارخانه و بازار خودروها پیشنهاد سازمان حمایت برای تنظیم بازار خودرو بود، اما موافقان و مخالفانی دارد و هنوز نهایی نشده است. به گزارش ایرنا، ۲۲ اردیبهشت ماه امسال بود که رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام […]
تهران- ایرنا- رییس سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان گفت: فاصله قیمتی ۱۰ درصدی قیمت کارخانه و بازار خودروها پیشنهاد سازمان حمایت برای تنظیم بازار خودرو بود، اما موافقان و مخالفانی دارد و هنوز نهایی نشده است.
به گزارش ایرنا، ۲۲ اردیبهشت ماه امسال بود که رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد «برای انجام معاملات، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود و بازرسان این سازمان نظارت خواهند کرد که هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گرانفروشی بوده و با آن مقابله خواهند کرد.»
تا امروز اما این موضوع اجرایی نشده و بسیاری افراد و مشتریان خودرو در تماس با خبرنگار ایرنا از اجرایی نشدن آن گلایه داشتند.
«عباس تابش» رییس سازمان حمایت در نشست خبری امروز (شنبه) در پاسخ به پرسش ایرنا در این زمینه گفت: پیشنهاد سازمان حمایت این بود که ۱۰ درصد بالای قیمت مصوب خودرو به عنوان منشا تعزیر در نظر گرفته شود، این موضوع به کمیتههای مربوط ارسال شده و در دست بررسی است.
وی از دیدگاههای متفاوت موجود در این زمینه خبر داد و افزود: برخی میگویند وقتی قیمت مصوب برای خودرو وجود دارد آنگاه قیمتهای بازاری باید بر مبنای عرضه و تقاضا باشد، اما سازمان حمایت در این زمینه معتقد است که باید سقف قیمتی در بازار تعیین شود.
تابش خاطر نشان کرد: این موضوع پس از نهایی شدن در کمیتههای مربوط به ستاد تنظیم بازار ارسال خواهد شد و هر تصمیمی که در نهایت اخذ شود، اجرایی خواهد شد.
وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا در خصوص آنالیز قیمتی خودروها یکبار برای همیشه، بیان داشت: اکنون جمعبندی در دستگاههای مختلف بر این شده که قیمت ها توسط شورای رقابت در زمینه خودرو اعلام شود و بر این اساس آنالیز قیمتی و اعلام قیمت نهایی خودروها نیز باید از سوی این شورا بررسی و اعلام شود.