مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: فرآیند صدور مجوز کودکستانها با هدف ارائه محتوای آموزشی و تربیتی مناسب و نظارت بر این مراکز در استان باید تسریع یابد. علی حجرگشت در نشست قرارگاه جهادی «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» استان البرز، با اشاره به اینکه کودکستانها باید برای ادامه فعالیت از آموزش و پرورش […]
مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: فرآیند صدور مجوز کودکستانها با هدف ارائه محتوای آموزشی و تربیتی مناسب و نظارت بر این مراکز در استان باید تسریع یابد. علی حجرگشت در نشست قرارگاه جهادی «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» استان البرز، با اشاره به اینکه کودکستانها باید برای ادامه فعالیت از آموزش و پرورش مجوز بگیرند، اظهار کرد: این اقدام برای تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با هدف آمادهسازی کودکان برای ورود به نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور انجام میشود.وی بیان کرد: تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ اساسنامه آن به دستگاههای ذیربط در دستور کاری قرار گرفت.مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: آموزش و پرورش متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی محسوب میشود، وظیفه ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن را برعهده دارد.وی خاطرنشان کرد: از تاریخ تأسیس و آغاز به فعالیت رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعملها و مقررات، تمامی مهدهای کودک، کودکستانها، مراکز پیش دبستانی و سایر مراکز نگهداری و آموزش کودکان در بخش دولتی، غیردولتی، عمومی و خصوصی مکلفند وضعیت خود را با مقررات و دستورالعملهای ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تطبیق دهند و نسبت به دریافت مجوزهای ضروری از آموزش و پرورش اقدام کنند.حجرگشت گفت: مأموریت این سازمان، سیاستگذاری، استانداردسازی، کمک به تولید محتوای متناسب با ارزشهای انقلاب اسلامی و در نهایت ایجاد یک نظام هدفمند است.وی اظهار کرد: اقدامات وزارتخانهای در زمینه ارتقای کیفیت کودکستاها براساس فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین و اجرایی شده است.مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: تا کنون ۲۸۱ درخواست برای صدور مجوز از سوی مؤسسان کودکستاههای فعال در استان به آموزش و پرورش البرز داده شده است که باید با هماهنگی داخلی و وزارتخانهای زمینه سرعت بخشی در صدور مجوز کودکستانها در استان فراهم شود.وی تصریح کرد: مأموریت این سازمان، سیاستگذاری، استانداردسازی، کمک به تولید محتوای متناسب با ارزشهای انقلاب اسلامی و در نهایت ایجاد یک نظام هدفمند است.حجرگشت متذکر شد: وظیفه هدایت، نظارت و ارزیابی واحدهای ارائه دهنده خدمات فرهنگی و آموزشی به کودکان برعهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار داده شده تا یک نظام مشترک، باثبات و هدفمند، بین نهادهای ذیربط برقرار سازد.