فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی شد
فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی شد

فرزاد مخلص الائمه با رأی اعتماد هیئت دولت به عنوان استاندار مرکزی معرفی شد. در جلسه روز گذشته هیئت دولت که به ریاست آیت الله رئیسی برگزار شد، استانداران قم و مرکزی از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند. فرزاد مخلص الائمه در جلسه چهارشنبه هیئت دولت به عنوان استاندار مرکزی انتخاب شد. مخلص الائمه متولد […]

فرزاد مخلص الائمه با رأی اعتماد هیئت دولت به عنوان استاندار مرکزی معرفی شد.
در جلسه روز گذشته هیئت دولت که به ریاست آیت الله رئیسی برگزار شد، استانداران قم و مرکزی از هیئت وزیران رأی اعتماد گرفتند. فرزاد مخلص الائمه در جلسه چهارشنبه هیئت دولت به عنوان استاندار مرکزی انتخاب شد. مخلص الائمه متولد سال ۱۳۵۱ در اراک است و معاونت برنامه ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور را در کارنامه دارد. وی دارای تالیفاتی در حوزه اقتصاد صنعتی و انرژی است که از آن جمله می‌توان به آینده‌ی نفت و تأثیر آن بر امنیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، پیامدهای اقتصادی نقطه اوج نفت، جایگاه عملیات روانی در فرآیند تحریم نفتی جمهوری اسلامی ایران، نسبت آرمان گرایی و واقع گرایی در آینده پژوهی اسلامی اشاره کرد.

استاندار آذربایجان شرقی:
حل مشکلات مرزی به توسعه فعالیت‌های تجاری کمک می‌کند
استاندار آذربایجان شرقی گفت: حل مشکلات مرزی می‌تواند به توسعه فعالیت‌های تجاری و بازرگانی و تسهیل در امر صادرات و واردات کمک کند. زین العابدین رضوی خرم در بازدید از پایانه مرزی نوردوز گفت: عزم جدی برای حل مشکلات و توسعه منطقه آزاد ارس و پایانه‌های مرزی استان وجود دارد. وی با تأکید بر اقدامات هدفمند برای ایجاد بازارچه‌های مرزی و زیرساخت‌های مناسب حمل‌ونقل و جلوگیری از برخی تنش‌های مرزی، گفت: برخی از زیرساخت‌ها در نقاط مرزی نوردوز و خداآفرین دارای مشکل است که با همکاری دستگاه‌های مسئول برای اصلاح آنها تلاش می‌کنیم. وی تأکید کرد: باید نقاط مرزی ما بتوانند در وضعیت اقتصادی استان و کشور تأثیرگذار باشند. استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان جلفا، از پایانه مرزی نوردوز بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این نقطه مرزی قرار گرفت. جانشین فرماندهی انتظامی استان، فرمانده مرزبانی استان، مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و امنیتی و انتظامی استانداری، ناظر گمرکات استان و رئیس گمرک نوردوز هم در این بازدید استاندار آذربایجان شرقی را همراهی کردند. خرم سپس در جلسه کارگروه ویژه مرزی، مسائل و مشکلات پایانه‌های مرزی استان را با حضور مسئولان مرتبط بررسی کرد.

سرپرست شرکت گاز مازندران:
نگران تامین گاز در مازندران نیستیم

سرپرست شرکت گاز مازندران با بیان اینکه نگرانی برای تامین گاز در فصل سرما و زمستان نداریم، بر لزوم رعایت و صرفه جویی مصرف انرژی تاکید کرد. مقدم بیگلریان با اشاره به درپیش بودن فصل سرما اظهار داشت: کمبودهای احتمالی را می‌توان با صرفه جوی در مصرف جبران کرد. وی با بیان اینکه مازندران در انتهای خطوط و شبکه گازرسانی قرار دارد باید بیشتر صرفه جویی را سر لوحه قرار دهد، افزود: نرم مصرف گاز خانگی در استان نسب به سایر مناطق کشور بیشتر است. وی ادامه داد: ۷۴ درصد از مصارف گاز استان در بخش خانگی است از این رو باید الگوهای مصرف را بیشتر رعایت کنیم تا با کمبود گاز روبرو نشویم. بیگلریان یادآور شد: تمام تلاش ما بر این است که مشترکان بدون دغدغه‌ای از نعمت گاز بهره مند شوند. وی با بیان اینکه ۵۹ شهر استان تاکنون از نعمت گاز بهره مند شده است، افزود: همچنین بیش از دو هزار روستای استان نیز از نعمت گاز بهره مند هستند و نرخ بهره مندی گاز در حوزه شهری ۹۹.۹ درصد و در حوزه روستایی ۹۵ درصد است. سرپرست شرکت گاز مازندران یادآور شد: از دو هزار و ۹۷۰ روستایی که قابلیت گازرسانی دارند تاکنون دو هزار و ۴۴۷ روستا گازرسانی شدند و مابقی نیز در برنامه‌های پیش رو گازرسانی می‌شوند. وی تعداد خانوارهای بهره مند از گاز را ۶۲۵ هزار خانوار شهری و ۴۳۵ هزار خانوار روستایی بیان کرد و گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۴۱۷ هزار مشترک گاز در استان وجود دارد. وی با اظهار اینکه آمادگی لازم برای تأمین گاز پایدار را در استان داریم، گفت: امیدوارم بدون هیچ مشکلی از فصل سرما عبور کنیم و تمامی همکاران امادگی لازم دارند. بیگلریان درباره بهینه سازی موتورخانه‌های مشترکان یادآور شد: بیش از دو هزار ۵۰۰ مشترک وجود دارند که می‌تواند برای بهینه سازی موتورخانه‌ها اقدام کنند و از این تعداد ۵۰۰ واحد برای این کار ثبت نام و اقدام کردند. سرپرست شرکت گاز مازندران به بهینه سازی سوخت مدارس و استفاده از بخاری‌های هرموتیک و بهینه سازی سیستم گرمایش گفت: ۳۵۷ کلاس ۵۷ مدرسه به این سیستم مجهز شدند.

مدیرکل بهزیستی اردبیل خبر داد؛
اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز واحدهای مسکونی مددجویان
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: به دنبال سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز منازل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یافت. بهزاد ستاری اظهار کرد: قرار شده این مبلغ برای پروژه‌های بهسازی واحدهای مسکونی مددجویان به ویژه پرداخت هزینه لوله‌کشی گاز برای منازل و واحدهای مسکونی مددجویان هزینه شود که در این زمینه فراخوان انجام شده است. وی تصریح کرد: مددجویانی که از ابتدای امسال نسبت به لوله‌کشی گاز برای واحدهای مسکونی اقدام کرده و یا در صدد انجام این کار هستند، می‌توانند مدارک خود را به سازمان بهزیستی ارائه کنند تا از محل منابع تعریف شده اعتبار مورد نیاز پرداخت شود. مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بخش عمده‌ای از مددجویان در تعمیر، تجهیز و بازسازی واحدهای مسکونی خود با مشکلات و دغدغه‌هایی روبه‌رو بودند که با پیگیری انجام شده و عنایت مسئولان دولت سیزدهم قرار شد پرداخت منابع در این زمینه به صورت اولویت‌دار در استان اردبیل انجام شود. ستاری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل از مناطق سردسیر کشور است در اولویت تأمین هزینه مربوط به لوله‌کشی گاز را برای واحدهای مسکونی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هدف‌گذاری کردیم تا با پرداخت این منابع خانواده‌ها مشکلی در اجرای این پروژه‌ها نداشته باشند.