فرصت یک ماهه وزارت رفاه برای پاسخ به استعلام بیمه سلامت
فرصت یک ماهه وزارت رفاه برای پاسخ به استعلام بیمه سلامت

معاون خدمات بیمه‌ای بیمه سلامت گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی پوشش اجباری بیمه سلامت و ارزیابی وسع، وزارت رفاه باید ظرف یک ماه، استعلام سازمان بیمه سلامت برای پوشش بیمه‌ای افراد را پاسخ دهد. کوروش فرزین، با اشاره به طرح تحول سلامت و اهداف در نظر گرفته شده در قالب آن برای استفاده صحیح […]

معاون خدمات بیمه‌ای بیمه سلامت گفت: بر اساس آیین نامه اجرایی پوشش اجباری بیمه سلامت و ارزیابی وسع، وزارت رفاه باید ظرف یک ماه، استعلام سازمان بیمه سلامت برای پوشش بیمه‌ای افراد را پاسخ دهد. کوروش فرزین، با اشاره به طرح تحول سلامت و اهداف در نظر گرفته شده در قالب آن برای استفاده صحیح از یارانه دولت برای محرومان، گفت: بر این اساس کسانی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند می‌توانند از طریق سایت سازمان بیمه سلامت برای پوشش بیمه‌ای خود اقدام کنند. در این سایت، فرد وارد صفحه‌ای می‌شود که اگر توانایی پرداخت حق بیمه را داشته باشد به صفحه پرداخت هدایت می‌شود و در غیر این صورت به صفحه‌ای برای ثبت اطلاعات خانوار هدایت می‌شود تا پس از آن، استعلام ارزیابی وسع برای وزارت رفاه ارسال شود. وی ادامه داد: امسال معاونت فنی سازمان بسیار پر کار بود. پروژه‌های الکترونیکی مثل نسخه الکترونیکی و رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری در کشور در حال پیشرفت است و بیمارستان‌ها همکاری خوبی در این زمینه دارند.
معاون سازمان بیمه سلامت گفت: نظام ارجاع الکترونیکی نیز برای جمعیت بیمه شدگان روستایی در حال حاضر بسیار اهمیت دارد و اگر دفاتر خدمات روستایی به دو تیپ تبدیل شوند، باید نظام ارجاع الکترونیکی در روستاها نیز اجرایی شود.
وی درباره بیمه شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اظهار داشت: فقط خدمات بیمه پایه با رعایت نظام ارجاع به این بیمه شدگان ارائه می‌شود و بیمه مکمل آنها اعمال نمی‌شود. البته این بیمه شدگان تمام خدمات بیمه پایه را در مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت می‌توانند دریافت کنند.

 

 

آماده شدن فضا برای اسکان اضطراری سه هزار و ۱۰۰ زلزله‌زده

رییس جمعیت هلال احمر از آماده شدن فضا برای اسکان اضطراری ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در مناطق زلزله‌زده خبر داد.
علی اصغر پیوندی در روستای ورنکش گفت: برای ۳ هزار و ۱۰۰ نفر اسکان اضطراری آماده شده و ۷۷۶ تخته چادر برای اسکان اختصاص یافته است. وی با اشاره به توزیع اقلام زیستی گفت: چادر و اقلام دارویی در میانه، سراب و ترکمانچای به میزان کافی موجود است. بسته غذایی نیز از دیروز توزیع شده و بسته یک ماهه نیز از یک الی دو روز آینده توزیع خواهد شد. وی در پاسخ به اینکه دقیقا چند خانه آسیب دیده است، تصریح کرد:۴۰۰ خانه به صورت جدی تخریب شده اند. ۱۷ روستا متاثر از زلزله بودند که ۷ روستا به شدت آسیب دیده اند از جمله روستای ورنکش. برخی نیز در این مناطق نگران بودند از همین رو ما برای آنها اسکان موقت فراهم کردیم.
رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه چادر والور موکت زیر انداز و … توزیع شده است، خاطرنشان کرد: ۵۸۴ نفر مصدوم شده‌اند که ۱۷ نفر نیز در بیمارستان بستری هستند.

مراقب نقشه‌های مجرمان سایبری هنگام وقوع بلایای طبیعی باشید

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه هنگام وقوع بلایای طبیعی ، مجرمان سایبری با شیوه‌هایی همچون ارسال ایمیل، قرار دادن مطلب در شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی و‌… اقدام به فریب مردم می‌کنند، از شهروندان خواست مراقب کلاهبرداری های مالی باشند.
سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: باتوجه به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در میانه و بر اساس تجارب گذشته، متاسفانه کلاهبرداران برای سوء استفاده از این شرایط با اعلام شماره حساب، ارسال پیامک و معرفی درگاه های جعلی پرداخت با عنوان کمک به زلزله زدگان به کلاهبرداری از مردم و خالی کردن حساب های بانکی آنها می پردازند. وی تاکیدکرد: مجرمان سایبری با برانگیختن حس ترحم و همچنین تحریک حس کنجکاوی افراد با شیوه‌هایی همچون ارسال ایمیل، قرار دادن مطلب در شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی و‌ … اقدام به فریب مردم می‌کنند.
معاون اجتماعی پلیس فتا با تاکید بر اینکه برخی افراد فرصت طلب نیز با نقشه های مختلف و به خصوص مطرح کردن مسائل ملی و قومیتی سعی در فریب دادن شهروندان در ارسال کمک های مردمی دارند، به شهروندان توصیه کرد که به این پیام‌ها که در شبکه‌های اجتماعی منتشر یا در قالب پیامک ارسال می شود اعتماد نکنند و کمک های خود را از راه سازمان ها و نهادهایی مانند کمیته امداد و هلال احمر که رسما اعلام می شود، اهدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای افراد نیازمند از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی اعلام شده، کمک‌های مردمی خود را واریز کنند.