فروش ۱۲۰ میلیارد تومانی  در حراج تهران
فروش ۱۲۰ میلیارد تومانی  در حراج تهران
بیست و یکمین دوره برگزاری این رویداد اقتصادی هنر به فروش آثار هنرمندان معاصر به شکل آنلاین برگزار شد.

مجموعه حراج تهران فعالیت خود را به‌طور رسمی از ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ در تهران آغاز کرد. رویکرد این حراج معرفی بهترین نمونه‌های هنر مدرن و معاصر ایران، از هنرمندان پیشگام و نام‌آشنا گرفته تا جوانان، به مجموعه‌داران هنری و مخاطبان جهانی است.این حراج در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار می‌شود و علیرضا سمیع‌آذر مدیر اسبق موزه هنرهای معاصر تهران، مدیریت آن را برعهده دارد
در این دوره از حراج تهران، ۳۶ چهره نوظهور برای اولین‌بار آثارشان در مارکت هنر ایران معرفی شد که با استقبال مجموعه‌داران روبه‌رو شد.از ویژگی‌های این دوره از حراج تهران حضور قابل توجه هنرمندان زن در این دوره از حراج تهران بود که ۳۳ هنرمند زن آثارشان در بیست و یکمین حراج تهران ارائه شد.
فروش ۱۲۰ میلیارد و ۳۱۸ میلیون تومانی حراج تهران در بیست و یکمین دوره، تقریباً ۲ برابر فروش ۶۱ میلیاردی دوره مشابه حراج آنلاین در آذر ماه ۱۴۰۲ بود.بیستمین دوره از حراج تهران نیز به آثار هنر مدرن و معاصر ایران اختصاص داشت که در ۱۵ تیر ۱۴۰۳ برگزار شد. در این دوره ۱۱۵ اثر از ۱۱۱ هنرمند به مزایده گذاشته شد؛ ۱۰۷ اثر فروخته شد و مجموع فروش بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان معادل ۳٫۲ میلیون دلار را به‌دست آورد.نوزدهمین دوره از حراج تهران یا پنجمین دوره از حراج مدرن و کلاسیک ایران، در تاریخ ۶ بهمن ۱۴۰۲ در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.
این حراج با تمرکز بر سبک‎‌های مدرن و کلاسیک، ۸۹ اثر از ۶۹ هنرمند را به مزایده گذاشت و موفق به فروش ۸۲ اثر شد و با فروش ۲۴۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان پایان یافت و سه اثر سهراب سپهری در مجموع با فروش ۳۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رکورد دیگری را در این رویداد به ثبت رساند.
هجدهمین دوره از حراج تهران، یا نخستین حراج آنلاین حراج‌خانه‌ی تهران، از ۲۱ تا ۲۴ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد؛ در این حراج ۱۱۴ اثر از ۱۱۳ هنرمند ارئه شد و از آثار راه‌یافته، ۱۱۲ اثر به فروش رفت و مجموع فروش ۶۱٫۸ میلیارد تومان معادل با ۱٫۲۲ میلیون دلار به دست آمد.
مجموع برآورد کمینه و بیشینه‌ی آثار به ترتیب ۴۷٫۱ و ۶۴٫۵ میلیارد تومان احتساب شده بود که با توجه به نتیجه حراج، مجموع فروش به‌دست آمده نزدیک به بیشینه‌ی برآوردها بود.هفدهمین دوره از حراج تهران از آثار هنر مدرن و معاصر ایران، سی‌ام تیرماه ۱۴۰۲ در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.
در این حراج، ۱۱۰ اثر از ۱۰۰ هنرمند ارائه شد که مجموع فروشی معادل ۲۱۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان رقم خورد.میانگین قیمت هر اثر فروخته شده در این حراج حدود ۲٫۱۴ میلیارد تومان بود و از میان ۱۱۰ اثر ارائه شده، ۱۰۰ اثر فروش رفت.شانزدهمین دوره از حراج تهران نیز، در تاریخ دهم تیرماه ۱۴۰۱، که به آثاری از هنر معاصر ایران اختصاص داشت در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.در این رویداد ۱۲۰ اثر از ۱۱۷ هنرمند عرضه شد؛ این حراج موفق به فروش صددرصدی آثار شد و مجموع فروشی برابر با ۷۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان
کسب کرد.
میانگین قیمت هر اثر ( با تقسیم مجموع فروش بر ۱۲۰ اثر حاضر) رقمی نزدیک به ۶۵۱ میلیون تومان بوده که به نسبت دوره گذشته‌ی حراج ۴۳% رشد داشته است.
لازم به ذکر است که مجموعه حراج تهران سال ۱۳۹۱ به صورت نهادی مستقل و خصوصی شکل گرفت. این حراج معرفی نمونه‌های برتر هنر مدرن و معاصر ایران، از هنرمندان پیشگام و نام آشنا گرفته تا جوانان، به مجموعه‌داران هنری و مخاطبان جهانی را هدف اصلی خود قرار داده است.تقویت بازار داخلی هنر که زمینه و بستر اصلی بازار جهانی است، از دیگر اهداف حراج تهران است.حراج تهران مدتهاست توجهات را به خود جلب کرده است. به‌طوری‌که به گفته معاون وزیر اقتصاد دولت قبل، همه تراکنش‌های فضای هنری کشور از جمله حراجی‌ها به ویژه حراج تهران، تحت رصد کامل وزارت اقتصاد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.