قبل از خرید بلیت هواپیما و قطار اطلاعات کارت واکسن را آپلود کنید
قبل از خرید بلیت هواپیما و قطار اطلاعات کارت واکسن را آپلود کنید

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: مردم قبل از اقدام به خرید بلیت حمل و نقل عمومی برون شهری، اطلاعات واکسیناسیون خود را در سامانه امید بارگذاری کنند. شهرام آدم نژاد با اشاره به اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی در زمینه حمل و نقل با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه […]

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: مردم قبل از اقدام به خرید بلیت حمل و نقل عمومی برون شهری، اطلاعات واکسیناسیون خود را در سامانه امید بارگذاری کنند. شهرام آدم نژاد با اشاره به اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی در زمینه حمل و نقل با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و اجرایی می‌شود گفت: سامانه‌ای موسوم به «سامانه امید» در اختیار همه مراکزی که بلیت هواپیما، قطار یا اتوبوس می‌فروشند قرار خواهد گرفت و مسافرانی که علاقه‌مند به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی هستند باید پیش از خرید بلیت، اطلاعات مربوط به کارت واکسن خود از جمله شماره کارت واکسن و کارت ملی خود را در این سامانه بارگذاری کنند. وی افزود: اگر فردی کارت واکسن نداشته باشد باید پیش از خرید بلیت، تست منفی PCR خود را در سامانه امید بارگذاری کند تا اجازه خرید بلیت داشته باشد و در غیر این صورت سامانه به وی اجازه خرید نخواهد داد.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: جامعه مخاطب سامانه امید، همه افراد بالای ۱۲ سال هستند و این امر از ابتدای آذر ماه در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر راه:
سهم حمل و نقل هوایی از جابه‌جایی مسافر در کشور ۲ تا ۳ درصد است
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: علی رغم سهم حدود ۲ الی ۳ درصدی صنعت حمل و نقل هوایی در جابه‌جایی مسافر، اما این صنعت همواره از نقش بسیار حیاتی و مهمی در اقتصاد کشور برخوردار است.
به گزارش روزنامه جمله به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، محمد محمدی بخش در دیدار  با معاون هوانوردی و امور بین‌الملل این سازمان و دیگر مدیران و کارشناسان این معاونت، صنعت هوانوردی را صنعتی بسیار مهم و استراتژیک دانست و گفت: علی رغم سهم حدود ۲ الی ۳ درصدی صنعت حمل و نقل هوایی در جابه‌جایی مسافر، اما این صنعت همواره از نقش بسیار حیاتی و مهمی در اقتصاد کشور برخوردار است.
وی افزود: از کدام بخش از اقتصاد و توسعه بازرگانی کشور می‌توان نام برد که نقش حمل و نقل هوایی در آن پررنگ نباشد؟؛ از گردشگری و مراودات بازرگانی تا امداد رسانی.
محمدی بخش سازمان هواپیمایی کشوری را عالی‌ترین سطح تصمیم سازی و تصمیم گیری در صنعت هوانوردی برشمرد و گفت: صنعت حمل و نقل هوایی پیشانی نقطه تماس با دنیاست. به همین جهت باید هر آنچه در توان و دانش داریم در جهت رشد و پیشرفت این صنعت به کار گیریم. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه صنعت حمل و نقل هوایی بازوی بی‌بدیل توسعه اقتصاد کشور است، اظهار داشت: امروز بخش مهمی از مشکلات صنعت با اتکا به توان داخلی قابل رفع است و علاوه بر آن می‌توان با حمایت و تعامل با مجموعه دانش بنیان چشم اندازهای بسیار امیدوار کننده‌ای را در صنعت حمل و نقل هوایی رقم زد. وی برقراری ارتباطات حمل و نقل منطقه‌ای و فرامنطقه ای و دیپلماسی فعال در حوزه‌های مختلف را عامل اساسی در رشد و توسعه صنعت برشمرد و گفت: البته در کنار محورهای اشاره شده فرهنگ خودباوری، به عنوان موتور محرکه‌ای برای رسیدن به پویایی در صنعت بسیار مهم و تعیین کننده است.

مقررات جديد صدورنوتام برف به فرودگاه‌هاي کشور ابلاغ شد
مديرکل کنترل ترافيک هوايي از ابلاغ مقررات جديد مندرج در سند) ۱۰۰۶۶ (AIM -PANS در خصوص تغييرات جديد در فرمت صدور نوتام برف از ٤ نوامبر ٢٠٢١ جهت اجرا در فرودگاه هاي کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ امیرحسین صادقچه در این باره با اشاره به الزامات منتشره در انکس ١٥، گفت: از تاریخ مذکور کلیه بخشنامه ها، راهنماها و دستورالعملهای قبلی جهت صدور نوتام برف ملغی و صدور نوتام برف صرفا براساس مقررات جدید صورت می گیرد. به گفته وی، براساس مقررات جدید و مطابق بندPlan Snow 2 Item 2.AD1 ، مدیرکل یا مدیر فرودگاه بالاترین مقام مسئول و فرد پاسخگو برای انجام عملیات برفرویی، ارزیابی Area Movement و همچنین صدور اطلاعیه هوانوردی مرتبط است. صادقچه گفت: مقررات جدید تاکید می کند ارزیابی و ارایه گزارش ناشی از پدیده های جوی تنها مربوط به باند نیست و تمامی اطلاعات مربوط به محدوده Area Movement مطابق فرمت جدید بایستی گزارش شود.
همچنین محدوده Area Movement باید در طول ساعات عملیاتی فرودگاه، بطور منظم ارزیابی شود و بدین منظور همواره پیش از اولین پرواز و در صورت تغییر در شرایط سطوح پروازی، نیاز به انجام این ارزیابی است. به گفته وی براساس مقررات جدید اولویت عملیات برف روبی و ارزیابی این محدوده به ترتیب شامل ١ -باند مورد استفاده (باند غالب) و جاده دسترسی از ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی فرودگاه، ٢ -تاکسی وی/ تاکسی وی های ارتباط دهنده به پارکینگ ٣ -پارکینگ، ٤ -دیگر محدوده های حیاتی برای عملیات فرودگاهی همچون سایت تجهیزات ناوبری و ارتباطی، تجهیزات کمک ناوبری بصری و هواشناسی است.
صادقچه همچنین اظهار داشت: در راستای تسهیل تولید محتوای RCR توسط Aerodrome operator اپلیکیشن تولید محتوای RCR به همت کارشناسان اداره کل کنترل ترافیک هوایی و اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات بصورت WEB Base و تحت شبکه LAN شرکت فرودگاهها به آدرس
https://aim.airport.ir/airportais تهیه شده و کاربران فرودگاهی از طریق اکانت های دریافتی می‌توانند با ورود اطلاعات اولیه فرودگاه مانند دما و باند مربوطه نیز و شرایط  موجود روی سطح باند از قبیل نوع پدیده در هر  یک از یک سوم های باند و عمق و درصد پوشش پدیده در این برنامه، RCR مرتبط با شرایط موجود را در قالب استاندارد تولید و جهت صدور نوتام برف به واحد نوتام اداره اطلاعات هوانوردی ارسال کنند. وی گفت: در طراحی این برنامه تلاش شده است تمام قوانین و قواعد مندرج در اسناد بالادستی ایکائو در این خصوص در نظر گرفته شود که این امر دستاوردی بزرگ در راستای استفاده از توان متخصصین داخلی در امر تولید نرم افزارهای تخصصی هوانوردی است.