معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران و قرقیزستان تمایل زیادی دارند که ارتباطات حمل و نقلی هرچه بهتر با یکدیگر داشته باشند و این امیدواری وجود دارد که بتوان به این شکل در راستای توسعه روابط دو کشور گام برداشت. شهرام آدمنژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در حاشیه دوازدهمین اجلاس […]
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران و قرقیزستان تمایل زیادی دارند که ارتباطات حمل و نقلی هرچه بهتر با یکدیگر داشته باشند و این امیدواری وجود دارد که بتوان به این شکل در راستای توسعه روابط دو کشور گام برداشت.
شهرام آدمنژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در حاشیه دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قرقیزستان در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این دو کشور در منطقه میتوانند زیرساختهای ارتباطی بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: ایران و قرقیزستان تمایل زیادی دارند که ارتباطات حمل و نقلی هرچه بهتر با یکدیگر داشته باشند.
وی افزود: یکی از این موارد تسهیل صدور ویزا بوده که شرایط بهتری دارد و قرار است تا آخر این ماه نیز بحث پرواز دو کشور دوباره راهاندازی شود. در حوزه حمل و نقل در سال ۱۹۹۳ یک تفاهمنامه خوب در حوزه جادهای انجام گرفته بود که در این اجلاس روی عملی شدن آن به صورت ویژه تاکید شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه ریلی صادرات و واردات بین دو کشور وضعیت خوبی دارد اما با این حال وزرای دو کشور بر افزایش این میزان تاکید داشتند.
وی ادامه داد: بابت اینکه قرقیزستان بتواند به آبهای آزاد دست پیدا کند، سازمان بنادر و دریانوردی ایران ظرفیتهای بسیار خوبی را برای حضور شرکتهای قرقیزستانی در بنادر کشورمان فراهم کرده است. به همین خاطر این امیدواری وجود دارد که به این شکل این کشور بتواند کالاهای خودشان را از طریق اتصال به آبهای آزاد به وسیله ایران جابهجا کنند.
آدمنژاد تاکید کرد: قرقیزستان میتواند یک شریک خوب در حوزه لجستیک برای ایران باشد که لازمه آن این است بتوان هابهایی در بنادر ایران با سرمایهگذاری قرقیزستان انجام داد. تفاهمات اولیه انجام شده که امیدواریم به نتایج خوبی برسد تا براین اساس شاهد افزایش تردد، مبادلات کالا و بالطبع حمل و نقل باشیم.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درخصوص درخواست کشور قرقیزستان بابت بهرهگیری از خدمات فنی و مهندسی ایران گفت: صنعت ساخت یکی از بحثهایی است که قرقیزستانیها روی آن تاکید داشته و با استقبال مقام عالی وزارت همراه بوده است. درخواست قرقیزستان این است که ایران خدمات فنی و مهندسی خودش را به این کشور صادر کند. به همین دلیل آنها مایل هستند که با شرکتهای ایرانی در حوزه ساختمان، راهسازی و خرید قیر فعالیت داشته باشد. قطعا این امیدواری وجود دارد که بتوان به این شکل در راستای توسعه روابط دو کشور گام برداشت.
سنجش سلامت روانی رانندگان ناوگان اتوبوسرانی برونشهری
چهاردهمین نشست کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راههای کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد؛ این طرح به صورت پایلوت برای سنجش اختلالات روانی و خواب رانندگان پرخطر ناوگان حملونقل عمومی اتوبوس برون شهری کشور در تهران انجام گیرد.
چهاردهمین نشست کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راههای کشور به ریاست شهرام آدم نژاد دبیر کمیسیون ایمنی راههای کشور و معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی با حضور اعضا و نمایندگان به منظور بررسی طرح سنجش سلامت روانی رانندگان در آزمایشهای طب کار برگزار شد.
در ابتدای این نشست معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی هدف از بررسی این دستور کار را سنجش رانندگانی که دچار اختلالات روانی و خواب هستند، عنوان و گفت: با اجرای این طرح، شناسایی رانندگان پر خطر در ناوگان حملونقل عمومی مسافر مد نظر قرار میگیرد و تلاش می شود با این شیوه غربالگری، از فعالیت رانندگان پرخطر جلوگیری یا نسبت به درمان آنها اقدام شود.
در ادامه این نشست پیشنهاد شد: رانندگان دارای رفتار پر ریسک و پر خطر که حتی تصادفات منجر به تلفات نداشته اند نیز مورد سنجش قرار گیرند و در صورت عدم احراز شرایط سلامت مورد نظر، از چرخه فعالیت رانندگی ناوگان عمومی خارج شوند.
سر انجام مقرر شد؛ طرح سنجش سلامت روانی رانندگان در آزمایشهای طب کار به صورت پایلوت در تهران برای رانندگان ناوگان عمومی اتوبوس شروع شود، در این خصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور مکلف شد ظرف یک ماه روش اجرایی را به کمیسیون ایمنی راهها ارائه و دبیرخانه کمیسیون نسبت به ارائه روش شناسایی رانندگان دارای رفتار پرخطر با همکاری پلیس راهور و سازمان راهداری اقدام کند.