كشف ۱۲۱۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در سال ۱۴۰۰
كشف ۱۲۱۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در سال ۱۴۰۰

  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران  از کشف ۱۲۱۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در سال ۱۴۰۰ در حوزه توزیع برق مازندران خبر داد . مهندس سید کاظم حسینی کارنامی  ادامه داد: طی یک سال اخیر ۱۲۱۰ دستگاه ماینر غیرمجاز از ۱۴۸ مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز توسط همکاران و مسئولین تست و بازرسی […]

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران  از کشف ۱۲۱۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در سال ۱۴۰۰ در حوزه توزیع برق مازندران خبر داد .
مهندس سید کاظم حسینی کارنامی  ادامه داد: طی یک سال اخیر ۱۲۱۰ دستگاه ماینر غیرمجاز از ۱۴۸ مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز توسط همکاران و مسئولین تست و بازرسی استان و امورهای توزیع برق با هماهنگی مسئولین قضایی و با همکاری ماموران انتظامی در نقاط مختلف مازندران کشف و ضبط شده است.
وی گفت: مطابق دستورالعمل ارسالی از توانیر با کلیه این مشترکین برخورد و مبلغی معادل ۷۶ میلیارد ريال بهای انرژی بابت جریمه این دسته از مشرکین صادر شده است.
حسینی کارنامی افزود: از ابتدای آغاز این طرح   که از سال ۹۸ بوده است در مجموع  ۴۷۱۶ دستگاه از ۲۲۴ مرکز  استخراج شده است. وی گفت: به منظور مقابله با پدیده شوم برق های غیرمجاز و با استفاده از روش های مختلف کنترل مصارف مشترکین تعداد ۴۲۳۸ مشترک دارای تخلف در استفاده از انرژی برق شناسایی و مطابق دستورالعمل های موجود با آنها برخورد صورت گرفته است که از این محل نیز نزدیک به ۳۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی به میزان فروش شرکت اضافه گردید.
وی خاطرنشان کرد : با وجود ارائه دستورالعمل واگذاری انشعاب برق به صورت قانونی برای این دسته از مشترکین متاسفانه برخی افراد سودجو به صورت غیرقانونی اقدام به فعالیت دراین زمینه می نمایند که باعث افزایش مصرف و بروز مشکلات فراوان در کنترل بار مشترکین و در شرایط بحرانی بروز خاموشی های ناخواسته می شود . در همین راستا این شرکت با کمک روش های گوناگون اقدام به شناسایی این مراکز نموده است که نتایج خوبی تا کنون در بر داشته است. همچنین مشترکین محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه مصرف غیرمجاز برق موارد را با تماس با سامانه ۱۲۱ شرکت اعلام نمایند.