سید امیر حسین علوی شهردار رشت ضمن تاکید بر استفاده از تمام ظرفیتهای شهر رشت در حوزه شهر خلاق گفت: برنامهها و راهبردهای مدیریت شهری و شهرداری رشت برای تحقق برندینگ و اقتصاد خلاق باید در قالبی مشخص تدوین و ارائه شود. به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری […]
سید امیر حسین علوی شهردار رشت ضمن تاکید بر استفاده از تمام ظرفیتهای شهر رشت در حوزه شهر خلاق گفت: برنامهها و راهبردهای مدیریت شهری و شهرداری رشت برای تحقق برندینگ و اقتصاد خلاق باید در قالبی مشخص تدوین و ارائه شود.
به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – سید امیر حسین علوی شهردار رشت در جلسه ستاد راهبردی شهر خلاق اظهار داشت: شهرداری رشت در حوزه برگزاری شهر خلاق تجربیات خوبی از گذشته تاکنون داشته و همراه با شهرداری اصفهان جزو شهرهای پیشتاز کشور محسوب میشود.
شهردار رشت با بیان اینکه امروزه در جهان جنبههای اقتصادی مقوله شهرهای خلاق در حال پررنگ شدن است، عنوان کرد: با توجه به آنکه شهرداری رشت در این حوزه تجربیات ارزشمندی داشته و دارد، ایام حاضر فرصت مغتنمی برای بازخوانی آن تجربیات به شمار میرود.
علوی تصریح کرد: از ستاد راهبردی شهر خلاق انتظار دارم برای برنامههای آتی خود حول محور شهر خلاق پلن مشخصی را تدوین کند تا هم جنبه برنامهریزی، پشتیبانی و ستادی مورد حمایت قرار گیرد و هم بتوان با آن محصولات عملی و مشخصی را به شهر ارائه داد.
وی برندسازی شهر رشت و اقتصاد خلاق را از دیگر خروجیهای این اقدام خواند و ابراز داشت: انتظار دارم در نشست بعدی شهر خلاق برنامههای زمانبندی رویدادها و مراسماتی که قرار است، برگزار شود تدوین و ارائه گردد.
شهردار رشت با بیان اینکه در حوزه برگزاری برنامه های شهر خلاق تمرکز اولیه شهرداری روی بحث خوراک است، افزود: نباید شهر رشت را صرفا محدود به شهر خلاق خوراک کنیم و باید در تمام حوزهها گامهای بلندتری برداریم.
علوی در پایان اضافه کرد: برنامهها و راهبردهای مدیریت شهری و شهرداری رشت برای تحقق دو اصل مهم برندینگ و اقتصاد خلاق باید در قالبی مشخص تدوین شود تا اقدامات بعدی بر مبنای آنها مورد پیگیری قرار گیرد.
روشن بابایی عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه حدود هفت سال از ثبت شهر رشت در جمع شهرهای خلاق خوراک یونسکو میگذرد، اظهار داشت: با توجه به آنکه شهر خلاق از سال ۲۰۱۵ میلادی ثبت شده است اما این امر تاکنون نتایج خوبی از جمله برندسازی شهری، رسیدن به توسعه پایدار گردشگری، اشتغالزایی، کارآفرینی و افزایش جذب توریست را برای شهرها و شهرداریها در بر نداشته است.