مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو اعلام کرد که زمینه اجرای طرح کنترل هوشمند کرونا در مترو باید از سوی ستاد ملی کرونا تعیین شود. به گزارش جمله به نقل از ایسنا، شایسته اصل در پاسخ به سوالی مبنی بر اجرای طرح کنترل هوشمند از ایستگاههای مترو گفت: باید هماهنگی در این خصوص با ستاد ملی کرونا صورت گیرد و […]
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو اعلام کرد که زمینه اجرای طرح کنترل هوشمند کرونا در مترو باید از سوی ستاد ملی کرونا تعیین شود.
به گزارش جمله به نقل از ایسنا، شایسته اصل در پاسخ به سوالی مبنی بر اجرای طرح کنترل هوشمند از ایستگاههای مترو گفت: باید هماهنگی در این خصوص با ستاد ملی کرونا صورت گیرد و زیرساختهای لازم برای اجرای این طرح در ایستگاههای مترو فراهم شود.
وی با بیان اینکه باید زیرساختهای اجرای این طرح و پروتکلها از سوی ستاد ملی تدوین و ابلاغ شود، اظهار کرد: نمیتوان بدون فراهم آوردن زمینههای لازم طرحی را اجرا کرد که رضایتمندی مردم را از خدمات مترو کاهش دهد و هنوز این پروتکلها ابلاغ نشده است.
تشدید سختگیریها در بنادر کشور برای کنترل شیوع کرونا
مسوول هماهنگی مقابله با کرونا در بنادر کشور گفت: همزمان با گسترش سویه جدید کرونا (اومیکرون) مقررات پهلوگیری کشتیها در بنادر و کنترل خدمه با سختگیری بیشتری اعمال میشود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، چنگیز جوادپور از سختگیری در بنادر کشور برای کنترل شرایط بهداشتی کشتیها خبر داد و افزود: پروتکل اصلی سازمان بنادر در قبال کشتیهای ورودی به بنادر این است که هیچ کشتی قبل مشخص شدن وضعیت کرونای خدمه، نمی تواند کنار اسکله پهلو بگیرد.
مسوول هماهنگی مقابله با کرونا در بنادر کشور ادامه داد: هیچ دستورالعمل جدیدی از طرف وزارت بهداشت به سازمان بنادر ابلاغ نشده است، اما پروتکلهای قبلی کرونایی با سختگیری بیشتری در بنادر اجرایی می شود.
وی گفت: بر این اساس روند اجرایی مقررات پهلوگیری کشتی در بنادر تشدید و با سختگیری بیشتری اجرایی میشود.
به گفته چنگیز جوادپور، گروه نظارت کشتی متشکل از حراست، گارد دریایی، نیروی انتطامی، وزارت بهداشت و قرنطینه با هم در لنگرگاه شرایط بهداشتی خدمه را چک میکنند و اگر شرایط طبیعی بود اجازه پهلوگیری کشتی ها وجود دارد.
مسول مقابله با کرونا در بنادر کشور با اشاره به خبر مربوط به ورود کشتی حامل اتباع آفریقای جنوبی، هند و پاکستان به بندر امام خمینی(ره)، توضیح داد: بندر امام(ره) یکی از دو بندر بزرگ کشور است که از گوشه کنار جهان کشتی های بزرگ وارد این بندر می شوند؛ به همین دلیل هم زمان با گسترش سویه های جدید کرونا در جهان، اجرای پروتکل های بهداشتی در بنادر تشدید میشود.
گزارش تاخیر شرکتهای هواپیمایی و گذر از فضای کشور در مهرماه ۱۴۰۰:
کاهش میزان ابطال پروازها
براساس اعلام شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، درصد پروازهای تاخیردار به کل پروازها در مهرماه سال جاری نسبت به ماه شهریور افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمار منتشر شده توسط گروه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نشان میدهد که در مهرماه ۱۴۰۰، ۲۸ درصد از پروازهای برنامهای شرکتهای هواپیمایی داخلی، دارای تأخیر بوده و همچنین در همین مدت، متوسط زمان تأخیر پروازهای تاخیردار ۸۱ دقیقه بوده است. در این ماه از میان ۱۵ هزار و ۳۰۳ پرواز خروجی، ۴ هزار و ۲۲۰ پرواز با تاخیر انجام شده که این رقم نسبت به ماه پیش از آن، یعنی شهریور۱۴۰۰، ۱۱ درصد افزایش داشته است.
در این ماه هواپیمایی کارون با ۴۶ درصد پرواز تاخیر دار، بیشترین تاخیر و هواپیمایی ماهان با ۹ درصد پرواز تاخیردار، کمترین میزان تاخیر را در بین شرکتهای هواپیمایی داشتهاند. همچنین در این ماه میزان تاخیرهای هواپیمایی آتا ۲۵ درصد افزایش و میزان تاخیرهای هواپیمایی پویا ۱۳ درصد کاهش داشته است و این دو رقم بالاترین میزان افزایش و کاهش تاخیر در میان شرکتهای هواپیمایی هستند.
در مهر ماه، ۴۵ درصد از پروازهای برنامهای شرکتهای هواپیمایی، یعنی ۱۲ هزار و ۶۸۴ پرواز باطل شدهاند که بیشترین میزان ابطال مربوط به شرکت ماهان با ۶۸ درصد و کمترین میزان ابطال مربوط به هواپیمایی پویا با ۷ درصد ابطال پرواز است.
سایر دادههای این گزارش نشان میدهد در مهرماه سال ۱۴۰۰ در شبانه روز، اوج پروازها در ساعت ۸ و در روزهای هفته، اوج پروازها در روز یکشنبه بوده است. در این ماه فرودگاه کرمان با متوسط ۱۴۸ مسافر در هر پرواز و فرودگاه سهند(مراغه) با متوسط ۲۷ مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل میشوند. درنهایت لازم به اشاره است که در پروازهای عبوری از فراز کشور در مهرماه سال جاری ۳۶ درصد نسبت به ماه مشابه سـال گذشته افزایش دیده میشود.