لزوم تکمیل هر چه سریعتر اسکله پهلوگیری کشتی‌های رورو
لزوم تکمیل هر چه سریعتر اسکله پهلوگیری کشتی‌های رورو

دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، از بندر امیرآباد واقع در استان مازندران بازدید کرد و از نزدیک در جریان پروژه‌های ریلی این بندر قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در جریان این بازدید، دکتر صالحی به اتفاق هیات همراه و […]

دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، از بندر امیرآباد واقع در استان مازندران بازدید کرد و از نزدیک در جریان پروژه‌های ریلی این بندر قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در جریان این بازدید، دکتر صالحی به اتفاق هیات همراه و مسئولان بندر امیرآباد، با حضور در کناره غربی این بندر، پروژه احداث اسکله پهلوگیری کشتی‌های رورو را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاخیر پیش آمده در این پروژه گفت: منافع اقتصادی و سیاسی بهره‌برداری از این اسکله ایجاب می کند موانع پیش روی پروژه هرچه سریعتر برطرف شود.
دکتر صالحی در این بازدید، همچنین با حضور در بخش‌های مختلف این بندر، با اشاره به سیاست دولت سیزدهم به ویژه شرکت راه‌آهن جهت افزایش ترانزیت و توسعه حمل بار از جمله حمل ترکیبی ریلی_دریایی اظهار کرد: با توجه به آمادگی راه آهن برای حمل بار از این بندر و فراهم شدن زیرساختهای ریلی برای این موضوع، بویژه حمل مستقیم بار از کشتی به ریل، ان شاءالله شاهد افزایش قابل توجه حمل بار بویژه محموله های ترانزیتی از این بندر خواهیم بود.
وی با اشاره به افتتاح قریب الوقوع بندر خشک آپرین در شهریورماه امسال تاکید کرد: با افتتاح بندر خشک آپرین، بار از بنادر به طور مستقیم به آپرین که در نزدیکی شهر تهران است حمل خواهد شد که با توجه به نزدیکی ایستگاه راه آهن آپرین به شهر تهران، این موضوع هم برای صاحب بار و هم برای کشور از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
دکتر صالحی با تاکید بر اینکه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا برای ترانزیت ریلی بار از بندر، لکوموتیو مناسب و سایر امکانات را ارایه دهد، افزود: با وجود مشکلاتی که در زمینه تامین ناوگان کشش وجود دارد؛ اما لکوموتیو لازم برای حمل و ترانزیت کالا از بندر امیرآباد به دیگر نقاط تامین خواهد شد.

 

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد؛
اهتمام ویژه وزیر راه و شهرسازی به اجرای پروژه‌های بنادر استان بوشهر

استان بوشهر، روح‌الله پورقصاب

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: وزیر راه و شهرسازی اهتمام ویژه‌ای به اجرا پروژه‌های بنادر استان بوشهر دارند که در این راستا بازدیدهای مستمری از بنادر استان صورت گرفته است.
به گزارش اداره کل بنادر و دریانوروی استان بوشهر، علی اکبر صفایی در آیین آغاز عملیات اجرایی کانال دسترسی بندر ریگ افزود: بحث دولت مردمی و ایران قوی اصلی است که همگان آن را دنبال می‌کنند و پروژه بندر ریگ یکی از مصادیق آشکار آن است. وی ادامه داد: پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ در هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی مقرر شد که موج شکن و سایر پروژه‌های تکمیلی آن نیز محقق شود‌..صفایی یادآور شد: در نشست‌های هیات دولت نیز نسبت به اجرا پروژه‌های حائز اهمیت برای مردم اهتمام جدی وجود دارد.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: مزین شدن هفته دولت به نام شهیدان رجایی و باهنر به این خاطر است تا دولتمردان از این دو شهید به عنوان نماد خدمت به مردم، الگو بگیرند.
عبدالکریم جمیری افزود: پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ در سنوات قبل باید اجرا می‌شد ولی این مهم با وجود تلاش‌های انجام شده محقق نشد. . امام جمعه بندر ریگ نیز گفت: این بندر نامش به بلندای تاریخ است که نامش با دریا و دریانوردی گره‌خورده است. سید عنایت هاشمی منش افزود: بندر ریگ تاریخی باشکوه در عرصه مبارزه با استعمار است و در هشت سال دفاع مقدس نیز اولین شهید شهرستان گناوه از بندر ریگ بوده است. معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و سایر همکاران وی انتظار داریم با تداوم نگاه ویژه خود به استان زمینه اجرا پروژه‌های متعددی در بنادر این استان فراهم کنند. محمد هادی رستمیان افزود: افزایش عمق کانال دسترسی بندر ریگ مطالبه دیرینه و جدی مردم بندر ریگ است که باید با همت مجموعه سازمان و بنادر و دریانوردی در موعد مقرر اجرایی می‌شود

 

 

معاون وزیر راه وشهرسازی:
بخش اول راه‌آهن زاهدان-چابهار به زودی افتتاح می‌شود
معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: درهفته‌های آینده بخش اول پروژه راه‌آهن زاهدان-چابهار (مسیر زاهدان تا خاش) را به طول ۱۵۴ کیلومتر را آماده بهره‌برداری می‌کنیم.
خیرالله خادمی گفت: بیش از هزار کیلومتر مسیر آزادراهی جدید در کشور در حال ساخت است که زیرسازی ۱۲۹ کیلومتر از این مسیر‌ها در دولت سیزدهم تکمیل شده است. او گفت: بیش از ۶ هزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی هم اکنون در دست احداث است و در سال گذشته حدود ۷۳۵ کیلومتر آن‌ها بهره برداری شده است و ۲۳۸ کیلومتر از این مسیر‌ها نیز در هفته دولت در استان‌های مختلف کشور به بهره برداری می‌رسد. معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده بخش اول پروژه راه‌آهن زاهدان-چابهار (مسیر زاهدان تا خاش) را به طول ۱۵۴ کیلومتر آماده بهره‌برداری کنیم او گفت: هم اکنون ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در کشور در حال اجرا است که در مقایسه با طول شبکه راه آهن موجود در کشور عدد قابل توجهی است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال مالی ۱۴۰۱، حدود ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید به بهره برداری می‌رسد. به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور ما ۵ پروژه ریلی داریم که این پروژه‌ها حدود ۵۶۱ کیلومتر مسیر ریلی جدید هستند و پیشرفت فیزیکی این ۵ پروژه بالای ۷۰ درصد است که شامل خط راه آهن میانه به تبریز، راه‌آهن زاهدان به خاش، خط آهن همدان به سنندج، راه‌آهن رشت به کاسپین و خط‌آهن میانه به اردبیل است، در صورتی که ما در طی یک سال آینده ۴۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم از پروژه‌ها بهره‌برداری کنیم. از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در زیرساخت‌های حمل و نقل کشور هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛
شفاف‌سازی ۹۷ مجوز کسب و کار در وزارت راه و شهرسازی
معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از شفاف‌سازی ۹۷ مجوز کسب و کار وزارت راه و شهرسازی در ستاد، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی خبر داد. امیر محمود غفاری گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف به شفاف سازی، الکترونیکی شدن و اتصال سامانه‌های تخصصی صدور مجوز به سامانه ملی صدور مجوز کسب و کار هستند. معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی افزود: تعداد ۹۷ کسب و کار در ستاد، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، شناسایی و در سامانه ملی مجوزهای کشور به آدرس www.mojavez.ir قرار گرفته است. غفاری بر اساس آخرین وضعیت، تعداد مجوزهای کسب و کار شناسایی و الکترونیکی شده را به تفکیک اعلام کرد و گفت: برای معاونت مسکن و ساختمان ۱۴ مجوز، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سه مجوز، سازمان بنادر و دریانوردی ۱۸ مجوز، سازمان هواپیمایی کشوری ۴۴ مجوز، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۱۴ مجوز، شرکت بازآفرینی شهری ایران سه مجوز و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یک مجوز به ثبت رسیده است.