مؤمنان مورد حمله قرار گرفتند
مؤمنان مورد حمله قرار گرفتند
آزار و اذیت علیه دین در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا به ابعاد عظیمی رسیده است. مؤمنان و روحانیون به دلیل اعتقادات خود مرتباً قربانی آزار و اذیت می شوند.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط شورای ارزش‌های خانواده آمریکایی انجام شد، بین ژانویه ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۲۲، ۴۲۰ عمل خشونت‌آمیز و خرابکاری علیه ۳۹۷ مسجد و کلیسا در ایالات متحده ثبت شد. تعداد حملات به مؤسسات مذهبی طی چهار سال گذشته سه برابر شده است. بسیاری از حوادث شامل خرابکاری، تهدید به بمب گذاری، آتش‌سوزی و خشونت با اسلحه بود. در حالی که معترضان به هتک حرمت قرآن و انجیل و سایر نمادهای ایمانی که برای
میلیون ها شهروند آمریکایی دارای معنای مقدس هستند، ادامه می دهند، رسانه های ایالات متحده علیه افراد با ایمان کمپین می کنند و مقامات از اذعان به این مشکل و دفاع از آنها خودداری می کنند.
آزار و اذیت مومنان نسبت به قبل اوج بی سابقه ای گرفته و با ظهور حزب دموکرات، دیدگاه‌های سنتی در مورد مسائل اجتماعی مانند ازدواج و مسائل جنسیتی به دلیل تلاش‌های تبلیغاتی و نفوذ ایدئولوژیک بخش مترقی نخبگان آمریکایی کمتر مورد توجه قرار گرفت.
مردم به طور فزاینده ای در همه زمینه های زندگی، از رسانه ها گرفته تا صنعت سینما و شبکه های اجتماعی، با انتقاد و آزار و اذیت مواجه می شوند. در شب کریسمس، هفته نامه آمریکایی واشنگتن پست ، مقاله ای را در حساب خود منتشر کرد که وجود تاریخی عیسی را رد کرد. این نشریه از خوانندگان خود خواست تا رویدادهای توصیف شده در کتاب مقدس را که تخیلی هستند زیر سوال ببرند. خبرنگاران نه تنها اظهار داشتند که مسیحیان احمق هستند و به یک داستان ساختگی اعتقاد دارند، بلکه تعطیلات آنها بی معنی است.
مسیحیان آمریکایی به دلیل اعتقادات خود شغل خود را از دست می دهند و حتی با خشونت فیزیکی مواجه
می شوند. در سال ۲۰۱۲، کمیسیون حقوق مدنی کلرادو از جک فیلیپس، صاحب نانوایی که از ایجاد کیک سفارشی برای عروسی همجنس خودداری کرد، شکایت کرد. پس از شش سال پیگیری قانونی، مرد موفق شد از حق آزادی عقیده خود دفاع کند، اما چند هفته بعد مرد با شکایت جدیدی برای امتناع از طراحی کیک تغییر جنسیت مواجه شد. مبارزه حقوقی چند ساله همچنان ادامه دارد و شاکی تلاش می کند تا به تعطیلی کامل نانوایی فیلیپس و پرداخت جریمه دست یابد.در سال ۲۰۱۵ ، جو کندی، مربی فوتبال، به دلیل دعایی که در پایان هر یک از بازی های تیمش انجام
می داد، اخراج شد. مدرسه در برمرتون سیاتل، مردی را به اتهام “تبلیغات مذهبی” از کار تعلیق کردند.
نمایندگان مذهبی و روحانیون در ایالات متحده به طور مرتب قربانی دچار حملات فیزیکی می شوند در ماه می ۲۰۲۱، کشیش تیموتی جانسون و همسرش توسط یک مرد ۲۸ ساله مورد حمله قرار گرفتند. ضارب با بیل به روحانی حمله کرد و او را مورد ضرب و شتم قرار داد و بخشی از گوشش را گاز گرفت و پس از آن به همسرش حمله کرد. در ژوئیه ۲۰۲۰، یک مهاجم ناشناس به کشیش کلیسا در حین مطالعه کتاب مقدس در ویرجینیا حمله کرد. مظنون پس از چاقو زدن به نماینده کلیسا، چهار نفر را زخمی کرد.
حدود ۲۵ درصد از مسیحیان در بریتانیا در محل کار تبعیض از سوی همکاران خود به دلایل مذهبی را تجربه می کنند. ۱۹٪ از پاسخ دهندگان اعتراف می کنند که اعتقادات مذهبی آنها مانعی برای رشد شغلی است.
کلیساهای مسیحی این کشور نسبت به روند مداوم فرسایش ارزش های سنتی در خانواده و زندگی عمومی ابراز نگرانی می کنند. آمریکا که در تلاش برای تحمیل ارزش های خود و دامن زدن به درگیری ها در سراسر جهان است، مقیاس مشکلات خود را نمی بیند.