مالی: گفت‌وگوی خوبی با نمایندگان کشورهای عربی درباره مذاکرات وین داشتیم
مالی: گفت‌وگوی خوبی با نمایندگان کشورهای عربی درباره مذاکرات وین داشتیم

  نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پیامی توییتری‌ گفت‌وگو خود با نمایندگان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و اردن درباره مذاکرات وین را “خوب” توصیف کرد. رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات وین، در صفحه توییترش نوشت: امروز گفت‌وگوی خوبی با نمایندگان شورای همکاری […]

 

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در پیامی توییتری‌ گفت‌وگو خود با نمایندگان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و اردن درباره مذاکرات وین را “خوب” توصیف کرد.
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات وین، در صفحه توییترش نوشت: امروز گفت‌وگوی خوبی با نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس و اردن درباره مذاکرات ادامه‌دار جهت بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام [توافق هسته‌ای] داشتم.
مالی ادامه داد: از آن‌جا که مذاکرات در هفته‌های آتی به نتیجه‌ خواهد رسید، ما به رایزنی دقیق با شرکایمان در منطقه ادامه خواهیم داد.
وال استریت ژورنال: شانس حصول توافق در وین بالا رفته است
یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات غربی به افزایش احتمال حصول توافق میان ایران و قدرت‌های جهانی اشاره کرد.
لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال روز ‌پنج‌شنبه در توییتی نوشت: مقامات ایرانی، آمریکایی و اروپایی می‌گویند که شانس حصول توافق بالا رفته است. حفره‌های مهمی هنوز باقی است. اما تمرکز مذاکرات بر روی تصمیمات کلیدی، اصلی و نهایی گذاشته شده است. انتظار می‌رود که مذاکره‌کنندگان اصلی جمعه(فردا) یا شنبه به وین بازگردند.

 

مهاجرانی: شکوه شخصیت «امام»
با عناوین تعریف نمی‌شود

وزیر ارشاد دولت اصلاحات گفت: اینکه کسانی بگویند «آقای خمینی» و یا «خمینی»! طنین آوازه نام و نشان امام خمینی در گوش ملت ایران و ملت های منطقه خاموش نمی‌شود.
عطاالله مهاجرانی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏الحمد لله رب العالمین… که بار دیگر توفیق درک ماه عزیز سرشار از برکت و معنویت و نشاط ماه رجب را بهره مان گردانید.
ماه رجب امسال با دهه فجر انقلاب اسلامی تقارن دارد. امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، سرفصل جدید تاریخ معاصر کشور و ملت ماست. نسل ما هویت خویش را مدیون امام و انقلابیم.
‏دیده ام و می بینم که برخی که هویتشان را از امام و انقلاب اسلامی دارند. ظاهرا از عنوان امام و یا حتا برخی از آنان از عنوان آیت الله برای امام خمینی استفاده نمی‌کنند! گمان می‌کنند اعتبار شخصیت و شکوه امام خمینی وابسته به اینان است!
‏امام خمینی در جایگاهی از تاریخ ایران و تاریخ اسلام قرار دارد، که با عناوین شکوه شخصیت ایشان تعریف نمی شود. گو آنکه کسانی بگویند: آقای خمینی و یا خمینی!
طنین آوازه نام و نشان امام خمینی در گوش هوش ملت ایران و ملت های منطقه خاموش نمی شود. و: زین قصه هفت گنبد افلاک پر صداست.»
تاکید امیرعبداللهیان و فوادحسین بر تداوم همفکری ایران و عراق
امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی خود با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در خصوص آخرین تحولات روابط فیمابین دو کشور و همچنین موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه و اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدا، ضمن احوالپرسی و ابراز خرسندی از سلامتی و بهبودی همتای عراقی خود بعد از طی کردن دوره نقاهت به دنبال ابتلا به کرونا، برای ایشان آرزوی سلامتی و تندرستی کامل کرد.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در این گفتگوی تلفنی، ضمن مرور کوتاهی بر مناسبات ممتاز دو کشور همسایه و برادر، در خصوص تحولات منطقه از جمله یمن و ضرورت تلاش برای پایان جنگ در این کشور که موجب ناامنی و ثباتی در کل منطقه می شود، رایزنی و تبادل نظر نمودند. وزیر امور خارجه عراق در بخشی از این گفت‌وگو، ضمن رایزنی در مورد مذاکرات وین بر اهمیت تداوم مذاکرات تهران و ریاض و آثار مثبت آن بر تعمیق و تثبیت ثبات و امنیت در کل منطقه تاکید کرد. امیرعبداللهیان و فواد حسین بر تداوم مشورت و رایزنی و همفکری دو کشور در راستای پیشبرد منافع و مصالح دو کشور و همه کشورها و ملت های منطقه تاکید کردند.

 

انعقاد تفاهم‌نامه بین نیروی هوایی ارتش و پژوهشگاه فضایی ایران

آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه فضایی ایران و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه فضایی ایران و نیروی هوایی ارتش با هدف توسعه و کاربردی کردن فناوری‌های هوافضا بین پژوهشگاه فضایی ایران و نیروی هوایی ارتش و با حضور حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران، امیر سرتیپ خلبان واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد.

 

یک ایرانی دستیار وزیر خارجه آمریکا شد

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، یک فرد ایرانی الاصل به عنوان دستیار او در امور اقتصادی و بازرگانی منصوب شده است. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از انتخاب رامین طلوعی، یک فرد ایرانی تبار برای سمت دستیار وزیر امور خارجه در دفتر امور اقتصادی و بازرگانی خبر داد. بلینکن در پیام خود با ابراز خرسندی از این انتصاب جدید نوشت که وزارت خارجه آمریکا از تجربه وسیع او بهره خواهد برد، چراکه ما سیاست خارجی را پیش می بریم که به نفع مردم آمریکا است.
رامین طلوعی پیش از این در وزارت خزانه‌داری آمریکا فعالیت می کرده است.