محمدی بخش: توان متخصصان هوانوردی دشمنان را مایوس کرد
محمدی بخش: توان متخصصان هوانوردی دشمنان را مایوس کرد

معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تحریم، چالش های بسیاری را برای صنعت هوانوردی بوجود آورد، گفت: با تکیه بر توان مهندسان ایرانی، و با وجود تمام محدودیت های ساختاری و اعتباری از این بحران سربلند بیرون آمدیم. به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ محمد محمدی بخش در […]

معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تحریم، چالش های بسیاری را برای صنعت هوانوردی بوجود آورد، گفت: با تکیه بر توان مهندسان ایرانی، و با وجود تمام محدودیت های ساختاری و اعتباری از این بحران سربلند بیرون آمدیم.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ محمد محمدی بخش در همایش مدیران ستادی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها اظهار کرد: فعالیت فرودگاه‌ها جدا از سازمان هواپیمایی نیست و تصمیمات مشترکی در این دو حوزه اتخاذ می شود.ی درخصوص لزوم تربیت نیروی متخصص برای آینده صنعت هوانوردی گفت: با تقویت دانشکده هواپیمایی می توان نیروی انسانی کارآمد برای این صنعت پرورش داد.رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه صنعت هوانوردی بدون مردم هیچ معنا و مفهومی ندارد گفت: تمام فعالیت های این حوزه باید با هدف جلب رضایت مردم باشد.محمدی بخش ضمن تاکید بر موضوع تهیه گواهینامه فرودگاهی گفت: گواهینامه فرودگاهی دغدغه مشترک سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها است که در سال آینده پیگیری و انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه تحریم، چالش های بسیاری را برای صنعت هوانوردی بوجود آورد اما دشمن به اهداف شوم خود در این زمینه نرسید، گفت: با تکیه بر توان مهندسان ایرانی، علیرغم تمام محدودیت های ساختاری و اعتباری از این بحران سربلند بیرون آمدیم.
محمدی بخش گفت: علاوه بر تحریم های دشمن، بیماری منحوس کرونا نیز آسیب شدید به صنعت هوانوردی وارد کرد اما با پایان این بیماری و استقبال بیش از دو میلیون مسافر در کمتر ۲۰ روز، یک رکورد را در اعزام و پذیرش افراد شاهد بودیم.
معاون وزیر ضمن اشاره به برنامه های سال آینده گفت: باید از آموزش های بین المللی استفاده کنیم و ضمن استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، در مسیر توسعه قرار بگیریم.وی بابیان اینکه همزمان با اغتشاشات اخیر، صنعت هوانوردی با تهدیدات بسیاری مواجه شد، گفت: نیروهای متخصص و متعهد این صنعت حسرت تهدیدات امنیتی را به دل دشمن گذاشتند. وزیر راه و شهرسازی گفت: فرودگاه نماد عملکرد کل کشور است و مردم با تماشای فرودگاه کل کشور را قضاوت می کنند.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ مهرداد بذرپاش در همایش مدیران ستادی و فرودگاهی اظهار کرد: فرودگاه بستری برای قضاوت درباره کل کشور است. وقتی به کشور خارجی سفر می کنید، به محض رسیدن به فرودگاه درباره پیشرفت و توسعه آن کشور قضاوت می کنید.
وی با بیان اینکه مدیران فرودگاهی بخشی از نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: مدیران فرودگاه ها به همراه سایر مدیران حوزه های مختلف، نظام را تشکیل می دهند و هرگونه عملکرد آن ها به نام تمام نظام جمهوری اسلامی ایران نوشته خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت شرکت
فرودگاه ها در کشور گفت: این شرکت به عنوان حساس ترین، پیچیده ترین، تخصصی ترین و پر
مسئولیت ترین شرکت کشور است.بذرپاش با بیان اینکه مردم باید زحمات مدیران فرودگاهی را ملاحظه کنند، گفت: مدیران تنها به دنبال جمع آوری شاخص و آمار نباشند، به همان اندازه که این اعداد مهم است مردم نیز باید توسعه فرودگاه ها و بهبود کیفیت خدمات را لمس کنند.وی با اشاره به اهمیت امیدوار کردن مردم گفت: دشمن لحظه ای جهت نا امید کردن مردم بیکار ننشسته است و فرودگاه ها به عنوان بخش مهمی از کشور باید سهم خود را نسبت به امیدواری و القای حس خوب به مردم انجام دهند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنرانی خود به سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: برخلاف عملیات حج و اربعین، تمامی فرودگاه ها در سفرهای نوروزی درگیر کار هستند و اینکه مردم از مسافرت هوایی در نوروز ۱۴۰۲ احساس خوبی داشته باشند، دغدغه وزارت راه و شهرسازی است.
بذرپاش با اشاره به شعار سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۲ گفت: تمامی فرودگاه ها بر شعار «سفر شاد، ایران آباد» متمرکز شوند و جهت تبلیغات محیطی، زیباسازی و تولید محتوای سمعی و بصری در ایام نوروز برنامه ریزی ویژه داشته باشند.وی با بیان اینکه مدیران می بایست در ایام عید استراحت کمتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: تمام مدیران هواپیمایی و فرودگاهی باید در این ایام در دسترس باشند.
وزیر با اشاره به لزوم تسریع در نصب ایربریج در فرودگاه های کشور گفت: تا پایان سال آینده فرودگاه هایی که قابلیت نصب ایربریج را دارند باید به منظور تسهیل تردد مسافران آن را نصب کنند.بذرپاش ضمن ارزیابی آخرین وضعیت پروژه های فرودگاهی گفت: مدیران منتظر اعتبار نمانند و با تمام توان به دنبال جذب پول و سرمایه باشند.وی گفت: در سراسر کشور سرمایه گذاران پرتعدادی وجود دارند که
علاقه مند به فعالیت در فرودگاه ها هستند و جذب آن ها همت مدیران را می طلبد.وزیر راه و شهرسازی در خصوص لزوم رعایت حجاب در فرودگاه ها گفت: در همین راستا تذکر به منظور رعایت حجاب با ملاطفت و گفتگو باید انجام شود چراکه  تمامی بانوان خواهران و دختران ما هستند.بذرپاش گفت: شرکت فرودگاه ها در صف و ستاد به دنبال جلب رضایت خدا و مردم باشد، ما نیز در وزارتخانه میزان کیفیت کار را ارزیابی می کنیم.
وی درپایان ضمن نوید به مدیران ستادی و فرودگاهی گفت: درخصوص بودجه سال آینده ردیف های قابل توجهی اتخاذ شده و با چالشی بابت اعتبار مواجه نخواهیم بود.