مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران:
مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران:

معاون وزير، رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران ضمن اشاره به نیازهای امروز صنعت هوانوردی گفت: ایران امروز به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز دارد که در ۵۳ فرودگاه با مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۱۰ فرودگاه آزاد و مناطق نفتی مورد استفاده قرار گیرد و تامین این تعداد هواپیما موجب می […]

معاون وزير، رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران ضمن اشاره به نیازهای امروز صنعت هوانوردی گفت: ایران امروز به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز دارد که در ۵۳ فرودگاه با مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۱۰ فرودگاه آزاد و مناطق نفتی مورد استفاده قرار گیرد و تامین این تعداد هواپیما موجب می شود که پاسخگوی پروازهای اربعین، حج و سایر نیازهای کشور باشیم.
سیدی با بيان اينکه استان کرمان با دو ميليون مسافر به دو برابر پروازهاي فعلي نياز دارد؛ گفت: بايد کرمان را به حق فرودگاهي برسانيم و در اين راستا پنج پروژه فرودگاهي در اين استان براي توسعه تعريف شده است.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ حمیدرضا سیدی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان که با حضور حجت الاسلام علی دادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، پورابراهیمی نماینده و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، سالاری دادستان، بیک‌زاده معاون استاندار کرمان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد؛ اظهار کرد: برای رونق و توسعه پنج فرودگاه این استان و همچنین سایر فرودگاه‌های کشور هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد هزینه ساخت پنج فرودگاه کرمان از محل بخش خصوصی و ظرفیت‌های مناطق تامین شده است، گفت: این در حالی است که استان‌هایی وجود دارند که تامین همه اعتبارات آن از منابع ملی بوده است.
معاون وزیر با اشاره به اینکه پنج پروژه فرودگاهی به عنوان نیاز ضروری در کرمان تعریف شده است، گفت: بخشی از فرودگاه‌های این استان بیش از ۳۰ سال عمر دارند که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.
وی با اشاره به اهمیت توجه به سایر فرودگاه‌های کشور، یادآور شد: مهرآباد فرسوده‌ترین فرودگاه کشور است که برای آن ۱۰۰ هزار متر مربع فضای ترمینالی برنامه ریزی شده تا کاری آبرومند برای کشور انجام شود.
معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه بازسازی فرودگاه مهرآباد به شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در فرودگاه‌های کرمان گفت: نیاز استان دو میلیون مسافر در سال است و بايد تعداد پروازهای آن به دو برابر وضعیت فعلی برسد.
سیدی ضمن اشاره به نیازهای امروز صنعت هوانوردی گفت: ایران امروز به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز دارد که در ۵۳ فرودگاه با مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۱۰ فرودگاه آزاد و مناطق نفتی مورد استفاده قرار گیرد و تامین این تعداد هواپیما موجب می شود که پاسخگوی پروازهای اربعین، حج و سایر نیازهای کشور باشیم.
وی با اشاره به وجود ۱۷۰ هواپیما در خطوط پروازی کشور اظهار داشت: حدود چهار برابر وضع موجود به هواپیما نیاز داریم تا پاسخگوی ۶۳ فرودگاه کشور باشیم.

é جبران کاستی‌های فرودگاه کرمان بدون تعامل همکاران میسر نبود
مدیرکل سابق فرودگاه‌های کرمان ضمن قدردانی از همدلی و تلاش همکاران خود در این استان گفت: اگر تلاش شبانه روزی همکاران فرودگاهی و تعامل شرکت فرودگاه‌ها و مسئولین استانی نبود بدون شک هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شد.
علی قاسم‌زاده در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان اظهار کرد: خوشبختانه در طول شش سال مسئولیت بنده اتفاقات مثبتی در فرودگاه کرمان رخ داده که این مجموعه را به محیط مطلوب‌تری برای خدمت‌رسانی به مردم تبدیل کرده است.
وی تصریح کرد: ایجاد ترمینال جدید، محوطه سازی، روشنایی باند و بهسازی باند فرودگاه‌های جیرفت و رفسنجان از جمله اقداماتی بود که در راستای بهبود کیفیت و توسعه فرودگاه‌های کرمان انجام شده است.
عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها ضمن ابراز خرسندی از خدمات رسانی خود در دوران مدیریت در اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: انجام مطالعات طرح جامع فرودگاه‌های کرمان که بازنگری و تصویب شد؛ به عنوان نقشه راهی برای توسعه استان در این بخش قرار گرفت.
قاسم‌زاده با اشاره به طرح‌های آتی که در فرودگاه‌های کرمان اجرایی خواهد شد؛ عنوان کرد: باحمایت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، بزودی شاهد ایجاد مسیرهای جدید و افزایش پروازها خواهیم بود.
وی تصریح کرد: بهسازی عوامل پروازی و باند فرودگاه سیرجان و نیز باند فرودگاه بم از جمله پروژه‌هایی است که در آینده محقق خواهد شد.
مدیرکل سابق فرودگاه‌های استان کرمان درخصوص دوران جدید مدیریتی این اداره کل گفت: آقای جزینی‌زاده نه تنها دوران موفقی را در سیستان و بلوچستان پشت سر گذاشته بلکه سابقه حضور در کرمان را نیز در کارنامه دارد و با حضور ایشان می‌توان آینده مطلوبی را برای فرودگاه‌های استان کرمان متصور بود.

é ادامه دهنده مکتب حاج قاسم در کرمان خواهم بود
مدیرکل جدید فرودگاه‌های استان کرمان ضمن اشاره به ماموریت خطیر خود در دیار شهید سپهبد سلیمانی گفت: با تمام توان ادامه دهنده راه و مکتب حاج قاسم در کرمان خواهم بود.
علی جزینی‌زاده ضمن قدردانی از حسن نظر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: با حمایت تمامی ارگان‌ها، دستگاه‌های استانی و البته شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، به دنبال تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تعریف پروژه‌های جدید در مباحث ایمنی و امنیت خواهیم بود.
وی تعامل و همکاری با بخش‌های مختلف را مهم‌ترین سیاست کاری خود برشمرد و خاطرنشان کرد: در اداره کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان نیز بصورت شبانه روزی تلاش کردیم تا در حد توان گامی در راستای توسعه استان برداریم.

 

 

معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر:
افزایش سهم دریا در تولید ناخالص داخلی در دستورکار دولت است

عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و‌ منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ۲ ماموریت ویژه و مهم در دوره جدید مدیریت بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان باید مدنظر قرار گیرد، گفت: این دو مورد شامل دائمی شدن قرارداد ایران و هند در بندر چابهار و هماهنگی دستگاه‌ها در مقوله اقتصاد دریامحور، است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسن بیک محمدلو در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود؛ موضوع اقتصاد دریامحور است، اظهار داشت: این مقوله به عنوان یکی از موارد ۳۲گانه‌ای است که در سند تحول دولت مردمی درج و مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: متاسفانه از این ظرفیت و موهبت الهی در ادوار گذشته استفاده نشده که محصول کسری‌ها و نابسامانی‌ها در اداره کشور است و مقام معظم رهبری در دیدار خود با اعضای هیات دولت این مسئله را مورد توجه و تاکید قرار دادند.

é ضرورت توجه حداکثری به مسائل مورد توجه «رهبری» در حوزه دریا
معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و‌ منابع سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل مهم و اولویت‌های اقتصادی مورد توجه مقام معظم رهبری مسئله دریا است، عنوان کرد: ایشان چند سال است که به مسئله دریا تاکید می‌کند و معتقد است حرکت‌های کوچکی انجام گرفته است اما نه آن کاری که باید انجام شود.
بیک محمدلو افزود: مقام معظم رهبری دریا را موضوع بسیار مهمی می‌دانند و به مسائلی نظیر هاب دریا، محصولات دریایی، بنادر موجود، مناطق مسکونی که می‌توان اطراف دریا به وجود آورد توجه ویژه دارند و از دریا به عنوان منبع ثروت فوق العاده برای کشور یاد می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند دریا چه در شمال کشور و چه در جنوب کشور که آب‌های آزاد متصل است، یکی از امتیازات بزرگ کشور ما به شمار می‌رود، عنوان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید در دریا و ظرفیت‌های دریایی کشور حداکثر استفاده را ببریم.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و‌ منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه فاصله خیلی زیادی با مسائل مورد توجه مقام معظم رهبری در حوزه دریا داریم، بیان کرد: همانطور که شاهد هستیم فاصله در این زمینه خیلی زیاد است و باید به آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری است و هم در بیانیه گام دوم که دورنمای ۴۰ سال آینده را ترسیم فرموده‌اند، توجه کنیم ویژه داشته باشیم.

é سهم ناچیز دریایی ایران در تولید ناخالص داخلی
بیک محمدلو با بیان اینکه در بخش اقتصاد، بنابر برآوردها سهم اقتصاد دریا در تولید ناخالص داخلی شاید به سختی به ۲ درصد برسد، خاطرنشان کرد: در حالی که کشورهای دریایی بیش از ۳۰ درصد و حتی ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی خود را از بخش دریایی تامین می‌کنند.
وی ادامه داد: بنابراین یکی از وظایفی که در دولت به دنبال آن هستیم این است که سهم دریا در تولید ناخالص داخلی را افزایش دهیم و یکی از مهم ترین دستگاه‌هایی که در این زمینه فعال و مهم‌ترین مسئولیت را عهده‌دار شده است، سازمان بنادر و دریانوردی است.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و‌ منابع سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در احکام دائمی توسعه ۲ ماده وجود دارد که باید به آن توجه کرد، گفت: ماده ۶۵ به نحوه اداره مناطق آزاد اشاره دارد و علاوه بر آن خواسته سواحل مکران ماده ۶۸ قانون احکام دائمی است و تلاش‌هایی در دولت برای فعالسازی شورای توسعه سواحل مکران در دست اقدام است و لزوم هماهنگی در سطوح مختلف و ایجاد یک نهاد راهبردی راهبر را نشان می‌دهد.
بیک محمدلو ادامه داد: ۱۴ دستگاه در امر اقتصاد دریا در کشور در وزارتخانه‌های مختلف فعال اما بعضا در مسائل مختلف ناهماهنگ هستند که امیدواریم این هماهنگی در سطح دولت که در برنامه تحولی دولت نیز مورد توجه قرار گرفته با ایجاد یک شورای عالی دریایی مدنظر قرار گیرد و تعامل این دستگاه‌ها به ریاست رییس جمهور در اولین قدم، زمینه ساز هماهنگی و هم افزایی هرچه بیشتر شود.
وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی بنابر وظایف قانونی خود در حوزه امورات دریایی اعم از راهنمایی کشتی‌ها، مقابله با آلودگی‌ها، تامین امنیت دریا و نیز مسائل سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت، موفقیت‌های بسیار خوبی داشته است، اظهار داشت: خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی در جشنواره شهیدرجایی سال جاری، در سطح وزارت راه و شهرسازی در کشور مقام اول سال ۱۴۰۰ را کسب کرد.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و‌ منابع سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا سواحل مکران که مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری است زمینه ساز انتفاع مردم و پیشرفت منطقه و کشور شود، گفت: دیگر موضوعی که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی دنبال می‌شود، ساماندهی بنادر کوچک است و در استان‌های دیگر نظیر بوشهر در این راستا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و امیدوار هستیم در استان سیستان و بلوچستان نیز، همین رویه دنبال شود.

é تشکر از مدیران سابق و فعلی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان
وی ادامه داد: بهروز آقایی به عنوان مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با انرژی سرشار، پیگیری‌های خستگی ناپذیر و جلسات متعدد با کشورهای مختلف به منظور افزایش بار ترافیک بندر با فعالیت بسیار زیاد ماموریت خود را به سرانجام رساند و در حال حاضر در بندر امام خمینی (ره) همین وظیفه در بخش دیگری از سازمان بنادر به وی محول شده است و امیدواریم در مسئولیت جدید نیز موفق ظاهر شود.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و‌ منابع سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با تشکر از تلاش‌های روانبخش به عنوان سرپرست بنادر و دریانوردی سیستان بلوچستان، عنوان کرد: در ادامه راه این مسئولیت بر عهده قاسم عسکری نسب خواهد بود و یکی از موضوعات مهمی که از سوی وی در بندر لنگه پیگیری شد افزایش ترافیک باربود که امیدواریم در بندر چابهار نیز همین مسئله مورد توجه قرار گیرد.
بیک محمدلو با اشاره به ۲ مورد مهم و ویژه در بندر چابهار که باید در دوره جدید مدیریتی به صورت کلی مورد پیگیری و توجه قرار گیرد، بیان کرد: مسئله اول؛ پیگیری قرارداد جمهوری اسلامی ایران با کشور هند است و در سفری که وزیر کشتیرانی هند به ایران داشت و با معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی کشور نیز ملاقات داشت، مسائل مختلفی مدنظر قرار گرفت اما یکی از مهم‌ترین موارد، پیگیری دائمی شدن قرارداد ایران با هندی در بندر چابهار است و باید قرارداد موقت در موعد زمانی ۳ ماهه به قرارداد دائمی تبدیل شود و جریان سرمایه‌گذاری که آغاز شده بود به بهترین شکل ادامه پیدا کند و و برخی از تجهیزات منتقل شده افزایش یابد و این تجهیزات به کارگیری شود.
وی افزود: موضوع دوم اینکه بنابر مصوبات شورای عالی امنیت ملی کشور، کارگروه ویژه‌ای برای مدیریت سواحل ذیل وزارت کشور تحت عنوان کارگروه ویژه مرز در حوزه سواحل و بنادر تشکیل شده است که مسئولیت آن بر عهده استاندار در استان‌های ساحلی و دبیری آن با مدیران کل بنادر و دریانوردی استان‌های ساحلی است.