مدیرکل راهداری و حمل و نرانندگان برون شهری، نیمه دوم سال را با زیان می‌گذرانند
مدیرکل راهداری و حمل و نرانندگان برون شهری، نیمه دوم سال را با زیان می‌گذرانند

    کرمانشاه – الهه فرهادی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه معتقد است، رانندگان برون شهری، نیمه دوم سال را به واسطه بالا رفتن هزینه‌ها و ثابت بودن کرایه با زیان می‌گذرانند. فریبرز کرمی در نشست روز راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، از مهمترین […]

 

 

کرمانشاه – الهه فرهادی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه معتقد است، رانندگان برون شهری، نیمه دوم سال را به واسطه بالا رفتن هزینه‌ها و ثابت بودن کرایه با زیان می‌گذرانند.
فریبرز کرمی در نشست روز راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، از مهمترین مشکلاتی که رانندگان حوزه حمل و نقل برون شهری با آن مواجهند یاد کرد و گفت: هر زمان که ابتدای سال نرخ کریه افزایش پیدا می‌کند، به دلیل متلاطم بودن بازار شاهد افزایش قابل توجه هزینه‌های جانبی خودروهای حمل و نقل عمومی هستیم و همین امر باعث می‌شود رانندگان نیمه دوم سال را معمولا با ضرر بگذرانند.
وی یکی از مهمترین مشکلاتی که رانندگان طی یکی دو سال اخیر با آن مواجه بوده‌اند را کمبود لاستیک دانست و ادامه داد: کرمانشاه کمترین مشکل را بین استان‌های دیگر در زمینه تامین لاستیک داشته است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه سپس به معضل دیگری که خودروهای حمل و نقل مسافری سواری با آن مواجهند اشاره کرد و گفت: فعالیت پلاک سفیدها یا خودروهای شخصی باعث کاهش قابل توجه درآمد آنها شده، به گونه‌ای که کار با سواری صرفه اقتصادی چندانی ندارد.
کرمی سپس به عمر ناوگان حمل و نقل مسافری استان کرمانشاه نیز اشاره داشت و تاکید کرد: از این نظر جزو سه استان برتر کشور هستیم.
به گفته این مسئول، فقط متوسط عمر مینی‌بوس‌های استان بالا و نزدیک ۳۰ سال است که بیانگر فرسودگی این ناوگان است.
در ادامه مختار داوودی؛ رئیس انجمن صنفی رانندگان مسافری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری کرونا حمل و نقل بخش مسافری را زمین‌گیر کرده است، افزود: وضعیت مینی‌بوس‌ها قرمز است و کاملا زیر ظرفیت کار می‌کنند. وی ادامه داد: اتوبوس‌ها نیز اکنون با ۵۰ درصد ظرفیتی که دارند مسافران را جابجا می‌کنند که این امر باعث کاهش درآمد آنها شده است. داووی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ ماه است رانندگان بخش مسافری این وضعیت را دارند و هیچگاه پیش‌بینی نمی‌کردند این همه مدت بیکار شوند، یادآور شد: تسهیلات شش میلیون تومانی که البته آن هم به سختی پرداخت شد کمک چندانی برای جبران این میزان خسارت نمی‌کند.
وی تاکید کرد: معضل دیگر ما عبور ناوگان مسافری دیگر استان‌ها از کرمانشاه و سوار کردن مسافران بین راهی است که به کوچک شدن سفره ما دامن می‌زند.
علی اصغر جانجانی؛ رئیس انجمن صنفی رانندگان باری کرمانشاه نیز از فعالیت ناوگان باری دیگر استان‌ها در کرمانشاه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بار برخی از صنایع بزرگ مانند پتروشیمی و پالایشگاه‌ها با استفاده از ناوگان حمل و نقل غیربومی استان جابجا می‌شود.
وی این شیوه حمل و نقل را بر خلاف قانون و باعث تضییع حقوق رانندگان استان دانست.