مراقبت از مرزها با هوشمندسازی و تجهیزات فنی و اپتیکی
مراقبت از مرزها با هوشمندسازی و تجهیزات فنی و اپتیکی

        فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: باید تلاش کنیم مرزها را با تجهیزات فنی و اپتیکی مدیریت کنیم و با هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات الکترونیکی از سرحدات کشور مراقبت کنیم. سردار احمدعلی گودرزی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با فرماندهان استان های مرزی با تبریک دهه کرامت، بر آمادگی عملیاتی فرماندهان و […]

 

 

 

 

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: باید تلاش کنیم مرزها را با تجهیزات فنی و اپتیکی مدیریت کنیم و با هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات الکترونیکی از سرحدات کشور مراقبت کنیم.
سردار احمدعلی گودرزی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با فرماندهان استان های مرزی با تبریک دهه کرامت، بر آمادگی عملیاتی فرماندهان و استمرار آموزش‌های رزمی در مرز تأکید کرد و گفت: آموزش اصلی‌ترین مولفه مأموریت مرزبانی است، برای رسیدن به اهداف سازمانی، آموزش باید در تمامی رده ها و یگان های مرزی و رزمی در اولویت قرار گیرد. وی هوشمندسازی مرزبانی را مهم دانست و افزود: باید تلاش کنیم مرزها را با تجهیزات فنی و اپتیکی مدیریت کنیم و با هوشمند سازی و استفاده از تجهیزات الکترونیکی از سرحدات کشور مراقبت کنیم. فرمانده مرزبانی ناجا وجود خیرین امنیت ساز در ارتقاء امنیت مرزها را مهم و اثر بخش دانست و تصریح کرد: مرزبانان مسئول استیفای حقوق مرزنشینان در مرزها هستند و تعامل با مرزنشینان موجب ارتقاء امنیت در مرزها می شود.
سردار گودرزی با تاکید بر اینکه خوشایندسازی محیط خدمتی در یگان های مرزی نقش تاثیر گذاری در ماموریت‌ها دارد، گفت: در کنار اقدامات عملیاتی و ماموریت های مرزی، مرزبانی نیاز به یک نهضت عمرانی دارد تا یگان‌های مرزی تقویت شوند. فرمانده مرزبانی ناجا نقش اطلاع‌رسانی را در رعایت قوانین و مقررات توسط مرزنشینان مهم دانست و اظهار داشت: معاونت اجتماعی نقش بسیار مهمی در انعکاس اخبار مرزبانی دارد و می تواند با استفاده از ظرفیت رسانه ملی، ماموریت های مرزبانان را در سراسر مرزهای ایران اسلامی به هموطنان منعکس کند. فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به فصل تابستان و افزایش حجم مسافرت ها به سوی سواحل شمال کشور خاطر نشان کرد: یکی از وظایف نیروی انتظامی حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است و مرزبانان در طرح سالم سازی دریا حافظ این دستاوردها در طول نوار ساحلی دریای خزر هستند

 

 

کرونا و وضعیت مدارس در سال تحصیلی جدید

معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه براساس نظر متخصصان و مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا احتمال ورود موج جدید ویروس کرونا و همزمانی آن با ویروس آنفلوآنزا در کشور ممکن است شروع سال تحصیلی جدید را با مشکلاتی فراتر از قبل مواجه کند گفت: وزارت آموزش و پرورش تلاش می کند تا با ارائه آموزش‌های تلویزیونی، سامانه «شاد» و بسته‌های آموزشی در آغاز سال تحصیلی، فرصت دسترسی برابر آموزش را برای همه دانش آموزان فراهم کند.
امیرعباس میرزاخانی با بیان اینکه کرونا در سال تحصیلی جدید به سرعت و در طی چندماه توانست بنیان تمام کشورها را در عرصه‌های مختلف چون اقتصاد، سیاست خارجی، آموزش، بهداشت و مسکن برهم زند اظهار کرد: البته تمام تاثیرات کرونا مذموم نبوده، بلکه در برخی حوزه‌ها توانست نوآوری‌ها و راه‌حل‌هایی را که تا قبل با مقاومت‌هایی مواجه می‌شد را به یکباره دگرگون کند؛ به گونه‌ای که در برخی حوزه‌ها به کسب تجربه‌هایی منجر شده است که می‌تواند چراغ راه آینده شده و آن مجموعه را به قله‌های رفیع پیشرفت برساند.
وی افزود: شاید هنگامی که با یک فوریت بهداشتی در سطح ملی مواجه هستیم، زمان مناسبی برای پیشنهاد تغییر جهت در نظام آموزش عمومی کشور نباشد؛ اما ویروس کرونا همه چیز را تغییر داده و سیستم آموزشی نیز از این جریان مستثنی نبوده است. یکی از حوزه‌هایی که با ورود کرونا و تعطیلی ناخواسته وارد فاز اجرایی طراحی سازوکار آموزش مجازی و تداوم آموزش شد، وزارت آموزش و پرورش بود. معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با آموزش‌های تلویزیونی و معرفی سامانه «شاد» آغازگر مقابله با ویروس کرونا در امر تعطیلی مدارس شد و توانست رضایت نسبی مخاطبانش را فراهم کند گفت: اکنون پس از گذشت پنج ماه از شروع همه گیری کرونا، شاید کشورمان در کنترل بیماری به توفیقاتی رسیده باشد ولی برای مهار آن راه پرپیچ و خمی در پیش دارد. میرزاخانی ادامه داد: در این میان قطعا بازگشت دانش آموزان به مدارس بر خلاف سال‌های گذشته، یک امر عادی نخواهد بود و آموزش و پرورش با یک سناریوی ترکیبی از آموزش‌ها به استقبال سال تحصیلی جدید می‌رود. مطمئنا در سال تحصیلی جدید تلاش می‌شود برقراری کلاس‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همراه باشد، امکان تهویه صحیح فضاهای آموزشی فراهم و برنامه مناسبی برای پاکسازی و ضدعفونی دوره‌ای این فضاها تدوین و اجرایی شود.
وی ادامه داد: در کنار این تدابیر لازم است به نحوه ایجاد یک سیستم آموزشی کارآمد نیز توجه شود که در آن هر یک از دانش آموزان فرصت یادگیری و پیشرفت را به دست آورند؛ سیستمی که بهتر از نظام آموزشی گذشته عمل کند.
معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه البته بدیهی است که تغییر جهت در نظام آموزشی مستلزم سرمایه گذاری دولت است و هزینه این اقدام، قابل توجه خواهد بود گفت: اکنون زمان آن رسیده است که راه‌حل‌های کوتاه مدت را کنار بگذاریم و راهکارهای مناسبی را برای جبران افت تحصیلی ناشی از تعطیلی بلندمدت مدارس بر دانش آموزان و همچنین جلوگیری از بروز مجدد این مشکل در صورت تعطیلی مجدد مدارس بیابیم. میرزاخانی ادامه داد: بی تردید مقابله با شرایط غیرمعمول مستلزم تغییرات برنامه‌ریزی شده است به همین منظور آموزش و پرورش با درک شرایط خانواده‌ها و پاندمی کرونا در کشور و همچنین اقدامات دولت و وزارت بهداشت در این خصوص و ضرورت حاکمیتی بودن امر آموزش، ترکیبی از آموزش‌های تلویزیونی، سامانه «شاد» و بسته‌های آموزشی را بنا به مقتضیات به دانش آموزان ارائه کرده است. به گونه‌ای که این سناریو باید بتواند دربرگیرنده راهکارهایی برای مقابله با نابرابری‌های آموزشی ناشی از شرایط آموزش در ایام کرونا بوده و پیامدهای ناگوار آن کمترین آسیب و افت را به دانش آموزان مناطق محروم وارد کند.