مراقب شرکت های خدماتی و قالیشویی های غیرمجاز باشید
مراقب شرکت های خدماتی و قالیشویی های غیرمجاز باشید

        پرئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی درباره شرکت های خدماتی، نظافتی و قالیشویی های غیرمجاز هشدار داد و گفت: این شرکت ها با سوء استفاده از اسامی شرکت های معتبر و ارائه شماره تلفن و آدرس های جعلی نظر متقاضیان را جلب و بلافاصله پس از ارتکاب جرم متواری می شوند. […]

 

 

 

 

پرئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی درباره شرکت های خدماتی، نظافتی و قالیشویی های غیرمجاز هشدار داد و گفت: این شرکت ها با سوء استفاده از اسامی شرکت های معتبر و ارائه شماره تلفن و آدرس های جعلی نظر متقاضیان را جلب و بلافاصله پس از ارتکاب جرم متواری می شوند.
سرهنگ شهاب امینی در تشریح این هشدار، اظهار داشت: بررسی های پلیسی نشان می دهد در روزهای پایانی سال، عده ای متقلب و سودجو با درج آگهی های دروغین و گمراه کننده در معابر و فضای مجازی، سعی در فریب برخی شهروندان دارند.
وی افزود: شرکت های خدماتی و قالیشویی غیرمجاز به طور معمول با سوء استفاده از اسامی شرکت های معتبر و ارائه شماره تلفن و آدرس های جعلی نظر متقاضیان را جلب و بلافاصله پس از ارتکاب جرم از پاسخگویی به تلفن خودداری و متواری می شوند.
سرهنگ امینی تصریح کرد: شهروندان باید قبل از هر گونه اعتماد به این قبیل شرکت ها، نسبت به صحت ادعاهای مطرح شده از طریق استعلام از اتحادیه مربوط اقدام و با مشاهده کارت شناسایی افرادی که برای انجام امور نظافتی یا بردن قالی برای قالیشویی مراجعه می کنند؛ هویت فرد و شرکت مورد نظر رو به درستی احراز نمایند.
رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی پلیس آگاهی همچنین از هموطنان خواست خدمات مورد نیاز خود را از شرکت های معتبر و شناسنامه دار دریافت کرده و به عنوان یک شهروند آگاه، عواقب درخواست نیرو از شرکت های بی نام و نشان و مهم تر از آن، سرقت اموال با ارزش خود را در نظر بگیرند.

 

رعایت نکردن بهداشت در نانوایی‌ها در صدر شکایت‌های مردمی

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گزارشی اعلام کرد: سه هزار و ۱۸ شکایت مردمی از طریق تماس با سامانه ملی ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۱۶ تا ۲۳ بهمن ثبت شده که رعایت نکردن موازین بهداشتی نانوایی‌ها در دوران کرونا، صدر شکایت‌ها قرار دارد.
معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار یک گزارش اعلام کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از بروز بیماری به‌ویژه در همه‌گیری کرونا است که بخشی از این موضوع از بُعد فردی خارج شده و به سطح جامعه و اصناف می‌آید اما بیشترین مکان ثبت شده در سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت، شکایت بهداشتی از نانوایی‌ها بوده که بیشتر نیز به دلیل عدم رعایت بهداشت دست و عدم استفاده از ماسک توسط کارکنان آن است.
در هفته گذشته بیشترین نوع شکایات مردمی مربوط به رعایت نکردن موازین بهداشتی در محیط کار با ۶۶ درصد بود و پس از آن عدم رعایت بهداشت دست با ۱۱ درصد در رتبه دوم، عرضه موادغذایی فاسد با ۱۰ درصد در رتبه سوم، دفع غیربهداشتی فاضلاب با هشت درصد در رتبه چهارم و عرضه مواد غذایی بسته‌بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر با پنج درصد در رتبه پنجم قرار داشت.
همچنین بیشترین شکایات مردمی بر حسب صنف مربوط به نانوایی‌ها با ۴۳ درصد و پس از آن به ترتیب اماکن مسکونی با ۱۸ درصد رتبه دوم، اغذیه فروشی، ساندویچ‌ و پیتزا با ۱۶ درصد رتبه سوم، سلف سرویس و رستوران با ۱۳ درصد رتبه چهارم و بقالی‌ها و سوپرمارکت‌ها با ۱۰ درصد رتبه پنجم شکایات مردمی را به خود اختصاص داده‌اند.

 

شیوه نامه‌های بهداشتی ۵۷.۱۲ درصد
رعایت می‌شود

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به ۳۰ بهمن‌، ۵۷.۱۲ درصد است و نمی‌تواند در پیشگیری از انتقال کرونا آن هم با واریانت به شدت مسری اُمیکرون موثر باشد.
معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یک گزارش اعلام کرد: میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۱۳ تا ۲۷ بهمن، ۶۰.۷۳ درصد بوده و در این شاخص، بیشترین میزان رعایت مربوط به فرودگاه‌ها با ۹۷.۸۳ درصد و کمترین میزان رعایت هم مربوط به کارگاه‌ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نفر با ۵۴.۰۸ درصد است.
میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور نیز در این مدت، ۵۴.۸۲ درصد بوده که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۹۵.۶۵ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز ورزشی با ۴۵.۸۹ درصد است.
میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۱۳ تا ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، ۵۵.۴۳ درصد بود که بیشترین میزان رعایت مربوط به اداراه‌ها و سازمان‌ها با ۸۵.۳۶ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به مراکز ورزشی با ۴۶.۹۶ درصد است.
همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۱۳ تا ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، ۵۹.۳۷ درصد است و در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به فرودگاه‌ها با ۹۵.۶۵ درصد و کمترین میزان رعایت نیز مربوط به مراکز ورزشی با ۵۲.۵۴ درصد رعایت بوده است.
در عین حال، میانگین درصد رعایت پروتکل واکسیناسیون در اماکن عمومی کشور از ۱۳ تا ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰، ۸۵.۲۳ درصد بوده و بیشترین میزان رعایت پروتکل واکسیناسیون در اماکن عمومی در استادیوم با ۹۵.۶۵ درصد و کمترین میزان در کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۷۸.۳۷ درصد بوده است.
در این مدت تعداد ۳۹ هزار و ۱۰۷ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و هزار و ۲۷۲ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.