مرز باریک بین رازدانی و توهم!
مرز باریک بین رازدانی و توهم!
«علی‌اکبر رائفی‌پور» ازجمله شخصیت‌هایی است که حدود 15 سال پیش فیلم‌های سخنرانی‌هایش را در برخی مجالس و محافل دیدیم که خود را «نمادشناس» معرفی می‌کرد و الحق و الانصاف خوب حرف می‌زد و موفق شده بود جامعه مخاطبان جوان را نیز جلب خود کند.

گروه سیاسی جمله – «علی‌اکبر رائفی‌پور» ازجمله شخصیت‌هایی است که حدود ۱۵ سال پیش فیلم‌های سخنرانی‌هایش را در برخی مجالس و محافل دیدیم که خود را «نمادشناس» معرفی می‌کرد و الحق و الانصاف خوب حرف می‌زد و موفق شده بود جامعه مخاطبان جوان را نیز جلب خود کند و تمرکز کارش نیز در ابتدا بر تفسیر و تبیین بخشی از نمادهای صهیونیستی و فراماسونری بود.
وی همچنین مدیر موسسه‌ای به نام «مصاف» است؛ واژه مصاف از حروف ابتدای واژه‌های «مبارزه با صهیونیسم، اومانیسم و فراماسونری» ساخته شده است که ما را با آن کاری نیست.
نکته مهم این است که «علی‌اکبر رائفی‌پور» رفته‌رفته پا از آنچه که اشراف داشت یعنی تفسیر نمادهای فراماسونری و صهیونیسم، فراتر گذاشت و در همه مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و روابط‌بین‌الملل اظهارنظر کرد و گاه به این حزب سیاسی و آن جریان تاخت و برای افکار عمومی سوال ایجاد شد که تخصص و فعالیت وی چیست که در همه زمینه‌ها ورود می‌کند ؟
این انتقادات موجب شد مدت‌ها از طرف صدا و سیما دعوت نمی‌شد و خود نیز در برخی کلیپ‌ها به این موضوع اشاره کرده بود که مرا دعوت نمی‌کنند در حالی‌که مشکل اصلی نه صدا و سیما که اظهارات عجیب و غریب خودش بود.
مهرماه سال گذشته صدا و سیمای ملی وی را دعوت کرد، دعوتی که پشیمانی به دنبال داشت چون «علی‌اکبر رائفی‌پور» در برنامه‌ی زنده تلویزیونی ثریا مدعی شده بود: طبق مستندات موجود، امروز -۱۸ مهرماه ۱۴۰۱- به سه هواپیمای مسافربری ایرانی شلیک صورت گرفته است. این ادعا واکنش منفی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری را به دنبال داشت که ضمن تکذیب ادعای رائفی پور گفت: گزارش تأیید شده‌ای در این باره نداریم.
این سخن خلاف واقع مدتی دست‌مایه تحلیل رسانه‌ها شده بود و برخی از طرفداران، اظهارات وی را به «رازدانی» و برخی مخالفان نیز مانند همیشه سخنانش را به «توهم» منسوب دانستند و همین موجب شد صدا و سیما دیگر دعوتی از وی به عمل نیاورد.
چند روز گذشته و در آستانه انتخابات مجلس ۱۱ اسفند که باب گفت‌وگو در شبکه‌های مختلف صدا و سیما باز شد، دعوتی از وی صورت گرفت و در قاب تلویزیون حاضر شد. این فعال فضای مجازی در بخشی از سخنان خود در برنامه زنده شبکه افق صداوسیما، با تاکید بر فساد نمایندگان مجلس گفت: رییس فراکسیون مقابله با فساد داشتیم که تماس گرفته با جایی که تحقیق و تفحص کند و گفت دو میلیارد می‌زنی به حسابم، والا می‌آیم تحقیق و تفحص‌.
وی ادامه داد: در همین مجلس کنونی نماینده‌ای داریم که ۱۴۰ سکه گرفته است و توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت هم شده است.
این سخنان علی‌اکبر رائفی‌پور را هرگونه که بشکافیم، علاوه بر مجلس، اتهام بزرگی به شورای نگهبان است که با آن‌همه سازوکار نظارتی نتوانست چنین تخلّفی را ره‌گیری کند آن هم تخلّفی که اسنادش به برخی افراد مانند مدیر موسسه مصاف هم رسیده است.
طی دو روز گذشته اظهارنظرات تند علیه این سخنان ادامه داشت ازجمله «محمدرضا صباغیان» در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی بیان کرد: اخیراً فردی که خود را همه‌چیزدان می‌داند و در خصوص همه‌‌چیز نظر می‌دهد صحبتی را علیه نمایندگان در صداوسیما مطرح کرده است. این صحبت‌ها به بهانه شفافیت مطرح شده است. بنده خودم موافق شفافیت بوده و آرای خود را به صورت شفاف اعلام می‌کنم.نماینده مهریز و بافق در مجلس ادامه داد: این فرد در برنامه صداوسیما گفته است که یکی از نمایندگان برای آن‌که درخواست یک تحقیق و تفحص را پس بگیرد سکه دریافت کرده است. از نگاه بنده، با این سوال شورای نگهبان هم زیرسوال رفته است.
صباغیان با تاکید بر این‌که دادستانی باید به این موضوع ورود کند و موضوع شفاف و روشن شود، تصریح کرد: اگر کسی تخلف کرده باید اعلام شود اگر باز هم تخلفی صورت نگرفته باید با گوینده این اتهام برخورد شود.
محمدباقر قالیباف در همین جلسه و در تأیید اعتراض صباغیان گفت: موضوعی که آقای صباغیان اشاره کردند در یک برنامه زنده گفته شده است و این حرف زده شده و به‌نوعی مطرح شده که شورای نگهبان نیز مطلع بوده و آن را تایید کرده است.
رییس مجلس ادامه داد: دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم باید این موضوع را پیگیری کند اگر واقعا حرفی که زده شده اتفاق افتاده فردی که سکه گرفته است نه صلاحیت حضور در این مجلس را دارد و نه صلاحیت حضور در مجلس آینده.رییس مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اگر این حرف صحت ندارد باید با فردی که این موضوع را مطرح کرده است برخورد شود. دادستان باید به این موضوع ورود کرده و آن را پیگیری کند تا هم مردم و هم مجلس شورای اسلامی در جریان قرار گیرند.
واکنش‌ها همچنان ادامه داشت تا این‌که ساعاتی قبل اعلام شد دادستانی «علی‌اکبر رائفی‌پور» را احضار کرده تا اسناد و مدارک مربوط به ادعای وی را مطالبه کند.البته این فعال مجازی سابقه اتهام به برخی ارکان مهم نظام مانند مجمع تشخیص مصلحت را نیز در کارنامه خود دارد، اتهامی که مهرماه گذشته اتفاق افتاد و واکنش آیت‌الله صادق آملی لاریجانی را به دنبال داشت که ضمن رد ادعای وی به کنایه گفته بود: فردی چنین ادعایی کرده که درخصوص همه چیز تحت‌السماوات السبع و تحت‌الارضین السبع، سخن می‌گوید و نظر می‌دهد.
برخی بر این باور هستند که حملات تند این فعال سیاسی به این و آن و ورود در موضوعات مختلف بیشتر از باب مطرح کردن خود است و بنا و مبنایی ندارد هرچند برخی نیز این رفتار را ناشی از توهم می‌دانند و باید منتظر باشیم و ببینیم برای آخرین ادعای خود چه مدرکی به دادستانی ارائه کرده است.

  • نویسنده : ارسالی از سرویس سیاسی