معادله نامکشوف دروازه استقلال ۱۴۰۱
معادله نامکشوف دروازه استقلال ۱۴۰۱

هنوز تکلیف دروازه استقلال برای فصل بعد مشخص نشده و هیچ‌کدام از دو دروازه‌بان مدعی استقلال هنوز قرارداد خود با این تیم را تمدید نکرده‌اند. با حضور علیرضا رضایی گلر فصل قبل پیکان در باشگاه استقلال، تردیدها در مورد وضعیت تمدید استقلال با دو دروازه بان فصل قبلش افزایش یافت. همچنین حسین پورحمیدی که فصل […]

هنوز تکلیف دروازه استقلال برای فصل بعد مشخص نشده و هیچ‌کدام از دو دروازه‌بان مدعی استقلال هنوز قرارداد خود با این تیم را تمدید نکرده‌اند.
با حضور علیرضا رضایی گلر فصل قبل پیکان در باشگاه استقلال، تردیدها در مورد وضعیت تمدید استقلال با دو دروازه بان فصل قبلش افزایش یافت. همچنین حسین پورحمیدی که فصل قبل به صورت قرضی در آلومینیوم اراک حضور داشت نیز به مسئولان استقلال اعلام کرده که راهی تراکتورسازی می‌شود و قصدی برای ماندن در استقلال ندارد.
آنچه از فضای نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال به نظر می‌رسد، مدیران و یا کادر فنی این تیم با توجه به بالا رفتن رقم قراردادها، شاید تمایلی به تمدید با هر دوی گلرهای فصل قبل خود ندارند و چه بسا ترجیح می‌دهند، بودجه خود را صرف خرید یک دروازه‌بان ارزان‌تر در کنار یکی از دو دروازه‌بان مدعی و مطرح فصل خود کنند تا به جای آن دست‌شان در خرید بازیکن برای پست‌های دیگر بازتر باشد.
استفاده از دو دروازه بان مدعی و مطرح در استقلال تقریبا تبدیل به یک سنت شده است. آبی‌ها زمانی در لیگ تخت جمشید ناصر حجازی و منصور رشیدی را همزمان در اختیار داشتند. دو دروازه‌بانی که همزمان در تیم ملی نیز با یکدیگر رقیب بودند. در ادامه نیز زوج‌های دروازه‌بانی همچون عابدزاده- بابازاده، غلامپور و یحیوی، برومند و طباطبایی، رحمتی و طالب‌لو، محمدی و طالب‌لو و اخیرا رحمتی و حسینی و این آخری حسینی و مظاهری در استقلال حضور داشتند و هواداران استقلال به داشتن دو دروازه‌بان تقریبا هم‌سطح عادت دارند.
اغلب هم رابطه این زوج‌های دروازه‌بانی خوب و همراه با رقابت سالم بوده و تنها مورد دردسرساز برای آبی‌ها شاید رقابت برومند و طباطبایی در سال‌های ۷۸ تا ۸۰ بود که باعث بروز حواشی برای آبی‌ها شد. در فصل گذشته نیز استقلال علیرغم داشتن دو دروازه‌بانی که مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی نیز هستند، حاشیه‌ای از بابت رقابت این دو متحمل نشد و مظاهری و حسینی با نیمکت‌نشینی‌های مقطعی خود در طول فصل به صورت کاملا حرفه‌ای کنار آمدند.
حضور همزمان حسینی و مظاهری در استقلال حتی باعث شد تا استقلال از بابت افت مقطعی گلرهایش، زیاد آسیبی نبیند. در شرایطی که دروازه‌بان‌های اول تا سوم لیست اخیر اسکوچیچ در تیم ملی، دیگر در لیگ ایران بازی نمی‌کنند، رقابت نیز برای در اختیار داشتن دروازه‌بان‌های خوب نیز افزایش یافته و به تبع آن قیمت آنها نیز در بازار نقل و انتقالات رشد زیادی نموده است. زمانی نیز در میانه دهه هشتاد با خالی شدن فوتبال ایران از دروازه بان خوب، بعضا گلرهای مطرح قیمتی بالاتر از هر بازیکن ستاره‌ی دیگری در تیم خود داشتند.
با این حال و در شرایطی که استقلال دو دروازه‌بان تقریبا هم‌سطح را در اختیار دارد، شاید مدیریت باشگاه با سیاست حفظ هر دو بتواند علاوه بر اینکه خیال کادر فنی را از دروازه راحت کند، از حضور یکی از آنها در تیم‌های رقیب و کمک کردن به تقویت آنها نیز جلوگیری کند آن هم با رابطه خوب و حرفه‌ای که بین حسینی و مظاهری در طول فصل قبل وجود داشت.
در شرایطی که یکی دو تیم مدعی که احتمالا رقابت سختی با استقلال برای فتح لیگ بیست و یکم دارند سخت به دنبال جذب یک دروازه بان خوب هستند، عدم تمدید با این دو دروازه بان، به معنای کمک به تقویت رقبا از طریق جذب آنها خواهد بود. با این حال باید به انتظار نشست و دید که مدیریت و کادر فنی استقلال چه سیاستی برای بستن دروازه خود در فصل بعد خواهد داشت.