معاون سازمان بیمه سلامت کشور خبرداد:
معاون سازمان بیمه سلامت کشور خبرداد:

کرمانشاه – الهه فرهادی آئین تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با حضور معاون سازمان بیمه سلامت ایران و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد. معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به گستردگی خدمات سازمان بیمه […]

کرمانشاه – الهه فرهادی

آئین تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با حضور معاون سازمان بیمه سلامت ایران و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با اشاره به گستردگی خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر ۴۵ میلیون نفر در سراسر کشور از خدمات این سازمان استفاده می کنند.
دکتر حسین رنجبران با اشاره به ماموریت های مهم این سازمان افزود: سازمان بیمه سلامت ماموریت های مهم و البته به زمین مانده ای از سنوات گذشته برعهده دارد که اجرای آنها جسارت
بزرگی می طلبید.
وی گفت: این ماموریت های بزرگ همگی تکالیف قانونی هستند که سالها روی زمین مانده بود و در یک سال اخیر سازمان بیمه سلامت همه را به مرحله
اجرا درآورده است.
رنجبران اضافه کرد: از جمله این برنامه ها طرح نسخه نویسی الکترونیک بود که به کندی پیش می رفت و ظرف همین یک سال توانستیم این طرح را به طور کامل اجرایی کرده و در تمام استان ها به حدود ۹۸ تا ۱۰۰ درصد برسانیم.
معاون سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پرونده سلامت الکترونیک هم از دیگر طرح ها بود که باید بعد از نسخه نویسی الکترونیک اجرایی می شدو اجرای آن هم در همین یک سال با شتاب بالایی پیگیری می شود.
رنجبران به اجرای طرح “دارویار” هم اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح نباید ریالی به قیمت دارو و پرداختی از جیب مردم اضافه شود که خوشبختانه این طرح هم به خوبی در حال اجراست.
وی افزود: در این طرح علی رغم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت داروهای درج شده در نسخه افزایش پیدا نکرد و پرداختی از جیب مردم ثابت ماند و مابتفاوت آن توسط بیمه سلامت به داروخانه ها پرداخت می شود.
رنجبران گفت: در کنار این اقدامات هر هفته در حال افزایش داروهای تحت پوشش بیمه هستیم تا بتوانیم باری از روی دوش بیماران برداریم و پرداختی از جیب آنها کمتر شود.
وی به تحت پوشش قرار دادن ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: همچنان به دنبال افزایش این درصد هستیم تا زوجین نابارور بدون دغدغه هزینه ها بتوانند پیگیر درمان خود باشند.
وی افزود: در این زمینه حتی پیگیر هستیم پوشش بیمه ای را به بخش های خصوصی هم تسری دهیم تا زوجین در صورت تمایل از خدمات بخش خصوصی در زمینه درمان ناباروری بهره‌مند شوند.
رنجبران گفت: در حال حاضر بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه های بستری در بخش های دولتی و ۷۰ درصد هزینه های سرپایی در این بخش ها را تحت پوشش دارد. همچنین برای سه دهک پایین جامعه این درصد پوشش در بخش سرپایی به حدود ۹۵ درصد و برای بخش سرپایی به حدود ۸۰ درصد رسیده است.
مدیرکل جدید بیمه سلامت استان کرمانشاه معرفی شد
در ادامه این مراسم دکتر رضا تحویلیان به عنوان مدیرکل جدید بیمه سلامت استان معرفی و از خدمات دکتر آید قادری مدیرکل پیشین بیمه سلامت استان
تقدیر شد.
امید قادری، در این مراسم جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان را یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر ۶۲.۵ درصد جمعیت استان در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان، سلامت همگانی و ایرانیان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند.
وی افزود: از مجموع بیمه شدگان یک میلیون و ۸۰ هزار نفر در قالب صندوق های حمایتی(روستاییان، سلامت همگانی و سایر اقشار نظام ارجاع) خدمت دریافت کرده و بصورت رایگان تحت پوشش
هستند.
قادری تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان را ۱۰۱۴ مرکز اعلام و تصریح کرد: این مراکز شامل بیمارستان، درمانگاه، مراکز بهداشت شهری و روستایی، پزشک، دندانپزشک، ماما،
داروخانه و مراکز پاراکلینیکی است.
مدیرکل سابق بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه به تشریح برخی فعالیت های صورت گرفته در بیمه سلامت استان در دوران مدیریتش اشاره کرد و افزود: زمانی که بیمه سلامت را در اوایل سال گذشته تحویل گرفتم در بحث نسخه نویسی الکترونیک در رده های آخر قرار داشتیم، اما طی چند ماه کار فشرده توانستیم از بسیاری استانها جلو زده و هم اکنون به ۱۰۰ درصد
استقرار برسیم.
وی افزود: اجرای طرح پایلوت “پزشک خانواده” هم از تیرماه سال گذشته در سطح استان شروع شده و همچنان ادامه دارد.
قادری گفت: در حال حاضر قرارداد این طرح با ۱۷۶ پزشک عمومی و متخصص بسته شده و بیش از ۲۷۰ هزار نفر از بیمه شدگان استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.
مدیرکل سابق بیمه سلامت استان کرمانشاه راه اندازی ساختمان فعلی بیمه سلامت را هم از جمله دیگر اقدامات طی این مدت بود که با صرف اعتبار ۱۲۶ میلیارد تومان در پنج طبقه
به بهره برداری رسید.
دکتر رضا تحویلیان؛ مدیرکل جدید بیمه سلامت استان کرمانشاه هم در این جلسه به تشریح برخی از مهم ترین برنامه های خود جهت توسعه فعالیت های بیمه سلامت در استان پرداخت و از ارتقا و بهره وری منابع و نیروی انسانی، توسعه خدمات الکترونیک و غیرحضوری و برنامه ریزی مناسب جهت ارتقا کارآمد سطح آگاهی های عمومی به عنوان مهمترین این
برنامه ها یاد کرد.
وی افزود: همچنین استقرار کامل طرح “پزشک خانواده” و شناسایی افراد فاقد بیمه در محلات کم برخوردار از جمله اولویت های ما در بیمه سلامت استان
خواهد بود.

 

نشست مشترک کارگروه مالی سندیکای بیمه‌‌‌گران و بیمه ملت

نشست مشترک کارگروه مالی سندیکای بیمه‌‌‌گران و بیمه ملت با دعوت کارگروه مالی سندیکا از معاونان مالی و اداری، مدیران مالی و کارشناسان مالیاتی شرکت‌‌‌های صنعت بیمه و مهمانان بیمه مرکزی با حضور مهدی کشاورز بهادری عضو موظف و دبیر هیات مدیره بیمه ملت، علی کرمی معاون سندیکای بیمه گران ایران، صادق کیان معاون مدیرکل فناوری اطلاعات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌‌‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ سازمان امور مالیاتی کشور و مدیران سازمان امور مالیاتی روز گذشته به میزبانی بیمه ملت در مرکز همایش‌‌‌های این شرکت برگزار شد.
در این نشست، محمد برزگر رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌‌‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ سازمان امور مالیاتی کشور به بررسی قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان و اهمیت آن در صنعت بیمه پرداخت و گفت: یکی از اقدامات سازمان مالیاتی در جهت ساماندهی فعالیت‌‌‌های اقتصادی و شفاف سازی درآمدها، تصویب قانون پایانه‌‌‌های فروشگاهی و راه اندازی سامانه مؤدیان است که این قانون از آبان ۱۳۹۸ در راستای تسهیل عملیات خرید و فروش، گزارشگری مالیاتی و همچنین شفاف سازی درآمد مؤدیان تصویب شده و برای صاحبان کسب و کارها و راه‌‌‌اندازی سامانه مربوط به آن، تکالیف جدیدی برای مؤدیان ایجاد کرده است. رئیس مرکز تنظیم پایانه‌‌‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ با اشاره به اینکه صنعت بیمه از صنایع مهم و دارای گستره وسیع در سطح کشور است، تاثیر این قانون در صنعت بیمه را حائز
اهمیت دانست.
وی درباره چگونگی پیاده سازی دستورالعمل سازمان امور مالیاتی در رابطه با قانون پایانه‌‌‌های فروشگاهی و راه‌اندازی سامانه مؤدیان تصریح کرد: هدف از این قانون، ساختارسازی برای ثبت سیستمی اطلاعات و پرداخت مالیات منصفانه است که براساس آن تمام اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول این قانون موظف به ثبت نام در سامانه مؤدیان هستند.
برزگر در ادامه بر لزوم وجود شناسه کالا و خدمات تاکید کرد و گفت: این سامانه راه ارتباط غیرحضوری مؤدیان با سازمان مالیاتی است که این ارتباط از طریق حساب کاربری (کارپوشه) یکتای تعریف شده برای هر مودی از سوی سازمان امکان‌‌‌پذیر است. محمد برزگر در بخش پایانی سخنانش به توضیحاتی در زمینه هوشمندسازی نظام مالیاتی و قانون پایانه‌‌‌های فروشگاهی در سایر کشورها، استانداردهای پایانه فروشگاهی و قوانین مهم صدور صورتحساب در این پایانه‌‌‌ها و نحوه ورود به حسابرسی مالیاتی مؤدیان عضو سامانه پرداخت.پس از اظهارات رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌‌‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بزرگ سازمان امور مالیاتی کشور ، اعضای شرکت کننده در این نشست به منظور تشریح بیشتر به پرسش و پاسخ پرداختند.

 

 

بهمن علی‌بخشی سرپرست مدیریت روابط عمومی بیمه سینا شد
طی مراسمی با حضور عبداله سلطانی ثانی مدیرعامل، داود کریمی قائم‌مقام اجرائی مدیرعامل، فرهاد فرخی معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی، بهمن علی‌بخشی به عنوان سرپرست مدیریت روابط عمومی بیمه سینا معرفی شد .
مدیرعامل بیمه سینا با تاکید بر نقش و اهمیت روابط عمومی بیان داشت: ایجاد وحدت رویه در اطلاع‌رسانی شفاف، صریح و پاسخگویی صادقانه به ذینفعان شرکت، ارائه تصویری منصفانه و غیرمخدوش از عملکرد خانواده بزرگ بیمه سینا در افکار عمومی، برنامه ریزی مبتنی بر تحول و نوگرایی در فرآیندهای اطلاع ‏رسانی و تحرک بخشی به حوزه های مختلف روابط عمومی و تلاش در جهت تقویت، پویایی، هماهنگی و هم‏ افزایی با سازمان ها و نهادهای مرتبط را از جمله انتظارات مجموعه از روابط عمومی است .
نائب رئیس هیئت مدیره بیمه سینا عنوان داشت: انعکاس هوشمندانه و هنرمندانه اخبار و اطلاع رسانی ها توسط روابط عمومی به ذینفعان، سهم بسزایی در به ثمر رسیدن موفقیت‌ها و دیده شدن تلاش‌های تمامی کارکنان شرکت دارد.
علی‌بخشی سرپرست روابط عمومی بیمه سینا ضمن تشکر از حُسن اعتماد مدیرعامل شرکت، حضور و وجود روابط عمومی را یک ضرورت اجتناب‌ ناپذیر عنوان و تصریح کرد: روابط عمومی را نباید صرفاً در مقیاس یک ساختار دید بلکه یک رویکرد است که می‌تواند شرایطی را فراهم آورد که کارکنان، مشتریان و ذینفعان سازمان را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهد.
بر اساس این‌گزارش: بهمن علی‌‎بخشی از فعالان عرصه روابط عمومی و رسانه، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی علوم ارتباطات اجتماعی، کارشناسی ارشد روابط عمومی و دانشجوی مقطع دکتری مدیریت رسانه (نگارش رساله) و مدرس سواد رسانه‌ای است که تجارب مرتبط رسانه‌ای و مقاله‌های متعددی در زمینه روابط عمومی و مدیریت رسانه دارد.

 

 

 

 

مراجعه روزانه ۲۰۰ زائر اربعین برای دریافت خدمات درمانی بیمه سامان
معاون اجرایی شرکت بیمه سامان با تاکید براهمیت ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح، اظهارداشت: تاکنون زائرین حادثه دیده که دراین سامانه ثبت نام کرده اند و نیاز به خدمات درمانی سرپایی و یا بستری داشتند بدون پرداخت هزینه، بهترین خدمات درمانی را دریافت کرده اند.عبدالرسول عطایی در خصوص تعهدات شرکت بیمه سامان برای زائران اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: تعهدات بیمه سامان برای بیماران سرپایی حداکثر تا سقف پنج میلیون تومان و در بخش بستری بیماران حداکثر تا ۵۰ میلیون تومان است.وی، با بیان اینکه زائران اربعین که نیاز به درمان سرپایی و یا بستری دارند از خدمات بستری بیمه سامان برخوردار می شوند، توضیح داد: تا امروز به طور متوسط روزانه ۲۰۰ زائر به پایگاه های شرکت بیمه سامان در شهرهای نجف و کربلا مراجعه کرده اند و تعداد کمتر از ۵۰ نفر از این زائرین هم نیاز به بستری داشته اند.معاون اجرایی شرکت بیمه سامان مستقر درعتبات عالیات در نجف اشرف، خاطرنشان کرد که خوشبختانه در بین زائران اربعین، فوت ناشی از حادثه اتفاق نیافتاده است.رئیس ستاد بیمه اربعین شرکت بیمه سامان تاکید کرد: زائرین اربعین حتما در سامانه سماح ثبت نام و کدرهگیری راهم دریافت کنند تا در صورت بروز حادثه، شرکت بیمه سامان بتواند به آنها خدمات مورد نیاز را ارایه کند.