مهدی: خوشحالم کاریزمای مدیریتی به تیم ملی برگشت
مهدی: خوشحالم کاریزمای مدیریتی به تیم ملی برگشت

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی را در خصوص زمانبندی بازی‌ها و همچنین حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ارائه کرد. سهیل مهدی در خصوص اینکه آیا امکان برگزاری هفته هفتم لیگ برتر وجود نداشت عنوان کرد:‌ بعضی سرمربیان اعتراض کردند که چرا بازی‌ها را به روز یکشنبه منتقل نکردیم. فراموش نکنیم که طبق برنامه‌ریزی قبلی سرمربی […]

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی را در خصوص زمانبندی بازی‌ها و همچنین حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ارائه کرد.

سهیل مهدی در خصوص اینکه آیا امکان برگزاری هفته هفتم لیگ برتر وجود نداشت عنوان کرد:‌ بعضی سرمربیان اعتراض کردند که چرا بازی‌ها را به روز یکشنبه منتقل نکردیم. فراموش نکنیم که طبق برنامه‌ریزی قبلی سرمربی تیم ملی دراگان اسکوچیچ داشتیم قرار بود بازیکنان به کمپ اضافه شوند و عملاً زمان‌بندی ما بر اساس برنامه تیم ملی تنظیم شده بود.
وی افزود: حالا تغییرات صورت گرفته، خوشحالم کارلوس کی‌روش برگشته و کاریزمای مدیریتی فنی هم به تیم ملی برگشت. باید صبر کنیم تا او برنامه‌اش را اعلام کند و بر اساس آن، برنامه لیگ را مجدداً بازبینی کنیم اما در کل آنطور که من می‌بینم به نظر نمی‌توانیم هفته هفتم را داشته باشیم. نهایتاً‌ تا ظهر باید قطعیت این قضیه را اعلام کنیم. با این شرایط باید بپذیریم که برنامه هفته هفتم را نمی‌توانیم لحاظ کنیم چون برنامه تیم ملی همچنان به قوت خودش باقی است.
مهدی تصریح کرد: ضمن اینکه بحث مسافرت‌ها به سمت کربلا وجود دارد. حمل و نقل شهری و بین‌راهی و پروازها دستخوش تغییر برنامه شده است. برای تیم‌ها سخت است که ایاب و ذهاب هفته هفتم که نزدیک به ایام اربعین است را برنامه‌ریزی کنند. بنابراین به نظر می‌رسد باید از هفته هفتم صرف نظر کنیم. تا این لحظه تقریبا به این قطعیت رسیده‌ایم. منتظر برنامه تیم ملی هم هستیم. اگر هفته هفتم را می‌خواستیم برگزار کنیم دقیقا فردای اربعین بود.
مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه اردوی تیم ملی چه زمانی شروع می‌شود، اظهار داشت: شنیده‌ام که روز چهارشنبه شروع می‌شود. چون رسماً‌ به ما اعلام نشده بود صبر کردیم اما به نظر می‌رسد باید از هفته هفتم صرف نظر کنیم.
مهدی که با برنامه تهران ورزشی صحبت می‌کرد، در مورد اینکه برخی مربیان عنوان می‌کنند آیا امکان برگزاری مسابقات این هفته در روز یکشنبه وجود نداشت،‌گفت:‌ آنهایی که میزبان هستند قاعدتا مشکلی ندارند اما بقیه تیم‌ها در این لحظات سخت برنامه پرواز، حرکت و هتل را برنامه‌ریزی کرده بودند. عملاً نمی‌شد با این سختی تهیه بلیت، برنامه را عوض کرد. حتی در بعضی شهرها اتوبوس نبود و به نظر می‌رسد غیرممکن است که بتوانیم برنامه را جابه‌جا کنیم.
وی در مورد اینکه مسابقات لیگ برتر چه زمانی از سرگیری خواهد شد عنوان کرد:‌ تیم ملی پنجم و ششم مهر برمی‌گردد. برای تیم‌هایی که ملی‌پوش ندارند و در اردو نیستند از هفتم یا هشتم بازی‌ها را شروع می‌کنیم. تیم‌هایی که ملی‌پوش دارند هشتم و نهم بازی خواهند داشت. اگر هفته هفتم را برگزار می‌کردیم فرصت داشتیم تا هفته پانزدهم نیم‌فصل را جلو ببریم. هر چند الان نمی‌دانیم برنامه کی‌روش برای شروع جام‌جهانی چیست و آیا باید هفته‌هایی را به او تقدیم کنیم یا نه. امیدوارم برنامه‌اش هر چه زودتر به دست ما برسد. هر چند با روحیاتی که او دارد می‌دانم خیلی زود برنامه را تا جام‌جهانی اعلام می‌کند. به محض اینکه برنامه را از او دریافت کنیم برنامه هفته‌های باقی مانده را اعلام می‌کنیم.
مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه بانوان هوادار تیم نساجی هم می‌توانند امروز برای تماشای بازی با استقلال وارد ورزشگاه آزادی شوند اظهار داشت:‌ اعتراضات و سوال‌هایی در مورد نحوه حضور بانوان در استادیوم‌های دیگر وجود دارد. چندین سال بود که حضور بانوان را روی سکوها نداشتیم. تسهیلات، شرایط و فضای حضور این عزیزان پیش‌بینی نشده بود. هیچگونه زمینه‌سازی وجود نداشت. بعضاً در چند بازی ملی حضور داشتند که تیم رقیبی هم وجود نداشت و همه طرفدار تیم ملی کشورمان بودند.
وی افزود: الان عملاً می‌بینیم که برای تیم نساجی که تیم رقیب است بانوان حضور خواهند داشت. باید تمامی موارد را در قالب الزامات حضور بانوان جمع‌آوری کنیم تا دستورالعملی شود و در اختیار استادیوم‌های دیگر بگذاریم. استادیوم آزادی هنوز در حال تأمین شرایط است. شرایط به گونه‌ای است که با آزمایش و خطا جلو می‌رویم به عنوان مثال در هفته دوم که بانوان حضور داشتند چیزی به نام صندوق امانات برای آن‌ها در نظر گرفته نشده بود.
مهدی گفت: به همین خاطر احساس کردیم این نیاز است و باید ساخته شود. امکاناتی از این قبیل وجود دارد که باید توسعه پیدا کنند تا خواهران و دختران ما با آرامش بیشتری بتوانند روی سکوها حضور داشته باشند. چون در فضای آزمایش هستیم و هنوز به قطعیت حضور بانوان با امکانات و شرایط کامل نرسیده‌ایم خواهش می‌کنم متقابلاً با پلیس همکاری لازم را داشته باشند. شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند تا ما بتوانیم هر چه زودتر امکانات را برایشان فراهم و این تجربه را به ورزشگاه‌های دیگر منتقل کنیم. شاید این گروه، گروه پیشرویی است برای حضور بانوان در کل ورزشگاه‌های کشور، کمک و همراهی آن‌ها کمک می‌کند تا هر چه زودتر به این تصمیم برسیم.

 

۵ بازیکن خطرناک ایران از دید سایت انگلیسی

انگلیس به رهبری گرت ساوت گیت اولین بازی خود در جام جهانی را مقابل ایران آغاز می کند. شناخت‌ها از تیم ملی فوتبال ایران نسبت به ولز و آمریکا کمتر است ولی با این حال هیچ کس نباید تیم ایران را دست کم بگیرد.
انگلیس باید در تقابل با ایران این ۵ بازیکن را مراقب باشد.
علیرضا جهانبخش – فاینورد
جهانبخش یکی از بازیکنان ایران است که تجربه لیگ برتر را در رزومه خود دارد. هر چند ۱۷میلیون پوند برای او از سوی برایتون پرداخت شد ولی نتوانست در این تیم خوش بدرخشد. تمایل این وینگر به بازی های دیدنی در تیم ملی را نباید دست کم گرفت. او توانست در لیگ برتر یک گل زیبا و برگردان را وارد دروازه چلسی کند.
شاید بهترین توصیه برای بن چیلول، لوک شاو یا هر کسی که در دفاع چپ انگلیس مقابل ایران بازی می کند این باشد که با حضور علیرضا جهانبخش انتظار اتفاقات غیرمنتظره را داشته باشید. جهانبخش اکنون در فاینورد بازی می کند و به دنبال تکرار دوران درخشان خود در آلکمار است.
سردار آزمون – بایر لورکوزن
در طول تابستان ۲۰۲۰، آزمون پس از اینکه از زنیت سن پترزبورگ جدا شد مورد توجه تاتنهام قرار داشت ولی به بایر لورکوزن رفت. او با تایید این موضوع گفت: من از لیون، رم، بایر لورکوزن و تاتنهام پیشنهاد داشتم.
اکنون آزمون که برای اولین بار در یک لیگ بزرگ اروپایی بازی می کند، به دنبال اثبات توانایی های خود است. او از ژانویه گذشته که به لورکوزن پیوسته، در ۱۸ بازی فقط یک گل زده است. با این حال، حرکات سریع و توانایی هوایی او همچنان می‌تواند مشکلات فراوانی را برای دفاع انگلیس در قطر ایجاد کند.
به خصوص وقتی در نظر بگیرید که آزمون، لقب «مسی ایرانی» را به خود اختصاص داده و در ۶۳ بازی ملی، ۴۰ گل به ثمر رسانده است.
مهدی طارمی – اف سی پورتو
شاید ترسناک‌ترین بازیکن فهرست ایران همین بازیکن باشد. فقط کافی است به گلی که طارمی به چلسی در لیگ قهرمانان اروپا زد نگاه کنید تا متوجه شوید که او چقدر می‌تواند خطرناک باشد. او ماشین گلزنی تیم پورتو است و گل‌های زیادی برای این تیم به ثمر رسانده است.
در مجموع او از زمان پیوستن به پورتو، خط حمله این تیم را مدیریت کرده است و در هر فصل حداقل ۲۰ گل به ثمر رسانده است.
اللهیار صیادمنش – هال سیتی
آکون ایلیکالی مالک جدید هال سیتی ترسی از اظهار نظرهای بزرگ درباره بازیکنان خود ندارد. او به وینگر جدید خود یعنی صیادمنش لقب محمد صلاح جدید داد. او در این زمینه گفت: الله‌یار مثل تکه‌ای از جواهرات من است. او بسیار با استعداد است و در حال پیشرفت است. فکر می کنم او می تواند محمد صلاح جدید باشد. من نمی گویم او اکنون چنین است اما می تواند در آینده باشد. وقتی به زمین بازی نگاه می کنید، مردی را می‌بینید که سریع‌تر از بقیه حرکت می کند. مثل این است که در پلی استیشن، بازیکنی وجود دارد که سریع‌تر حرکت می کند و شما او را در بهترین موقعیت ها قرار می دهید. برای من، الله‌یار آن بازیکن است.
کریم انصاری فرد – اومونیا نیکوزیا
این مهاجم خوش سفر نزدیک به ۱۰۰ بازی ملی برای تیم ملی ایران انجام داده است. انصاری فرد حتی در ۳۲ سالگی هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارد. او پس از یک دوره سخت در ناتینگهام فارست می تواند بار دیگر برابر انگلیسی ها خودش را نشان دهد.این انصاری فرد بود که در جام جهانی ۲۰۱۸ توانست تنها گل ایران را به پرتغال زد. واضح است که در لحظات پر فشار می توان به او اعتماد کرد.ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی برابر انگلیس قرار می گیرد و در ادامه برابر ولز و آمریکا صف آرایی خواهد کرد.

 

 

از لقب جدید حسن یزدانی رونمایی شد

شمارش معکوس برای آغاز نبرد دو بزرگ کشتی جهان در وزن ۸۶ کیلو،آغاز شده است، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی ایران روایت دلنشینی از نبردی که نفس ها را درسینه حبس می کند دارد.
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بلگراد صربستان از امروز آغاز خواهد شد و سوت آغاز همین رقابت ها در رشته آزاد از روز پنج شنبه ۲۴ شهریور زده خواهد شد. رقابت هایی که با نبرد دوبزرگ کشتی جهان حسن یزدانی و دیوید تیلور در وزن ۸۶ کیلوگرم یکی از جذابترین دوئل های دونفره رقابت ورزشی را در این چند ساله در سطح جهان به وجود آورده است.
تو هیچوقت تنها قدم نخواهی زد وقتی که درست وسط قلب مردم سکونت داری. میان دهلیزهایی که جغرافیای آن خزر را به خلیج‌فارس متصل می‌ کند
برای ما تو پسر ایرانی و این؛ قراردادی است که انقضایی ندارد. اینکه یک کارون عشق در رگ‌های تو جاری است. یک دماوند کنارت ایستاده. اینکه از سال‌ها با تو روی هندسه تمام تشک‌ها قدم زدیم و خوب می‌دانیم در وانفسای جنگیدن هیچ نفسی را برای آینده پس‌انداز نمی‌کنی. خوب می‌دانیم باز هم شبیه فرشته مرگ بر سر «آخرین دوبنده‌» آوار ‌می‌شوی و «بلگراد»، همان‌جایی است که «تمامِ» آن لبخندهای به سرقت رفته‌ی توکیو را پس خواهی گرفت. برای تسویه حساب از یک معامله‌ی قدیمی. برای هشتمین مدال. برای وقتی که حتی دستمان به ارتفاع افتخارات شما نرسد. حتی عمرمان به دیدن رکورددار بعدی. تویی که غیرمعمولی‌ترین رکوردها را «
پیش‌ پا افتاده» کردی.
این داستان ماست. اینکه خوشبختی به سراغمان خواهد آمد. اینکه فریادهای نروژ دوباره برمی‌گردد و این؛ حادثه‌ای است که دوست نداریم پایانی برای آن متصور باشیم. اینکه فراتر از رنگ‌بندی‌ مرسوم مدال‌ها، «غرورِ» تو قطعا، خوش‌رنگ‌ترین غنیمت برای ما خواهد بود. برای پسری که در جنگ، با صورتِ زخمی و آن نگاهِ واگیردار؛ همیشه شکوه شمایل یک شیر دلفریب را به تشک‌ها می‌بخشد. جگرگوشه‌ای که حالا، دوست داریم بلندتر صدایش کنیم؛ «شیرشاه. ای جونم به تو.»
درستکار هشت سال قبل ، و در روزهایی که سرمربی تیم ملی نبود و یزدانی قرار بود به اولین تورنمنتش در رقابت های جهانی اعزام شود و در وزن ۷۴کیلوگرم برای ایران در عنفوان جوانی در لاس وگاس آمریکا نقره جهانی را به ارمغان بیاورد پیش بینی بزرگی را کرده بود ،سرمربی تیم ملی قبل از آغاز آن رقابتها برای یزدانی نوشته بود:
نماینده وزن چهارم کشتی آزاد ایران بوی امامعلی حبیبی ملبورن،علیرضا دبیر تهران، حمید سوریان بوداپست و کلا «اولین هایی» را می دهد که در نخستین حضور بزرگ خود، جز شکار طلا، سودای دیگری در سر ندارند
نفس چاق، بدن بیدار، فیزیک کشیده،پاهای تیغدار و اشتهای سیری ناپذیربرای پیروزی ،کم تجربه ترین عضو تیم ملی کشتی آزاد کشورمان را به پر امید ترین عضو تیم مبدل کرده و هیچ کشتی دوستی از این شیرشکار که طی یک سال گذشته برغم سن و سال کم بزرگانی چون تسابالوف، تقوی و …را شکست داده، کمتر از طلا طلب نکند. البته باید اشاره کرد، با توجه به فیزیک بدنی و وزن سنگین یزدانی، باید خوب و اصولی سر وزن برسد تا اولین و مشکلترین حریف خود را به خوبی از سر راه بردارد، همچنین نباید فراموش کرد که یزدانی هنوز به مرحله بلوغ تکنیکی و تاکتیکی نرسیده و هنوز گاهی اوقات (جوانانه) کشتی میگیرد و نمیتوان صرفا از نظر مثبت به ارزیابی عملکرد او پرداخت و نقاط ضعفش را نادیده گرفت،اما با این وجود حسن یزدانی فقط بوی طلا می دهد و بس.
باید منتظر بود تا شامگاه جمعه شب ۲۵ شهریور فرا برسد، زمانی که هیچ ایرانی در جهان چشم از تشک کشتی برنخواهد داشت تا نبرد دوباره یزدانی و تیلور را دوباره ببیند.

 

زمان ورود کی‌روش به ایران اعلام شد
نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره زمان حضور کی‌روش و دستیارانش در تهران گفت: کارلوس کی‌روش به همراه دستیارانش طی هفته آتی (دوشنبه ۲۱ و سه‌شنبه ۲۲ شهریورماه) وارد تهران خواهند شد.وی درباره آغاز اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال در ادامه افزود: تمرینات تیم ملی از روز چهارشنبه، بیست و دوم شهریور ماه در کمپ تیم‌های ملی آغاز می‌شود. سپس روز بیست و ششم شهریور ماه کاروان تیم ملی فوتبال ایران جهت حضور در اردوی اتریش، تهران را به مقصد این کشور ترک می‌کنند.
محمدنبی در پایان گفت: ملی‌پوشان دو دیدار دوستانه به ترتیب با تیم‌های اروگوئه و سنگال خواهند داشت و سپس ششم مهرماه، اتریش را به مقصد تهران ترک خواهند کرد.