یک متخصص حوزه آلودگی هوا با بیان اینکه موتورسیکلتها در شهرها رها شدهاند،گفت: بیشتر موتورسیکلتها از جنبه رعایت قوانین و مقررات رها شدهاند، معاینه فنی ندارند و هرجایی تردد میکنند. یوسف رشیدی افزود: لازم است به موضوع موتورسیکلتها توجه بیشتری شود چراکه در حال حاضر صاحبان آنها طرحهای کاهش آلودگی هوا و ترافیک را رعایت […]
یک متخصص حوزه آلودگی هوا با بیان اینکه موتورسیکلتها در شهرها رها شدهاند،گفت: بیشتر موتورسیکلتها از جنبه رعایت قوانین و مقررات رها شدهاند، معاینه فنی ندارند و هرجایی تردد میکنند.
یوسف رشیدی افزود: لازم است به موضوع موتورسیکلتها توجه بیشتری شود چراکه در حال حاضر صاحبان آنها طرحهای کاهش آلودگی هوا و ترافیک را رعایت نمیکنند. وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به نقش مردم در کاهش آلودگی هوا اظهارکرد: مردم در کاهش آلودگی نقش اصلی دارند اما ابتدا باید زیرساختهایی مانند حمل و نقل عمومی را آماده کرد تا امکان جا به جایی آنان فراهم شود. در این شرایط درخواستهایی مانند استفاده مردم از حمل و نقل عمومی و بیرون نیاوردن خودرو از منزل منطقی است. این هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه منظور از حمل و نقل عمومی، اتوبوس و مترو است، تاکید کرد: مردم همراهی کنند و تا حد امکان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا مقدار آلودگی که خودروها و بخصوص موتورسیکلتها وارد هوای شهر میکنند، کاهش یابد. وی درباره انتقاد اخیر معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر اینکه «قانون هوای پاک» بودجه مشخصی ندارد، گفت: برای آنکه کاری با کیفیت مناسبی انجام شود باید بودجه، امکانات و فرایندی مشخص برای آن تعریف شود بنابراین برای آنکه این قانون به نتیجه برسد باید بودجهای برای آن در نظر گرفته شود تا بتوان با قدرت بیشتری کارها را انجام داد. رشیدی در پایان در مورد عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه اجرای قانون هوای پاک اظهار کرد: مشکل اصلی عمل نکردن متولیان امر به وظایفشان است و نهادهایی چون وزارت صنعت و وزارت نفت باید همراهی بیشتری با سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشند تا در کاهش آلودگی هوا موفق باشند.