موسیقی و هنر فولکلور و محلی بهترین محمل برای انتقال اخلاقیات و ارزشهاست
موسیقی و هنر فولکلور و محلی بهترین محمل برای انتقال اخلاقیات و ارزشهاست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، موسیقی و هنر فولکلور و محلی را بهترین محمل برای انتقال اخلاقیات و ارزشها عنوان کرد. “سیدمحمدحسین بلاغی” در سی و ششمین گردهمایی عاشیقلار در شهرستان اهر اظهار داشت: هنر فاخر و اصیل عاشیقی همواره در خدمت ارزشها بوده و هنرمندان عاشیق باورها و آداب رسوم اسلامی و ایرانی […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، موسیقی و هنر فولکلور و محلی را بهترین محمل برای انتقال اخلاقیات و ارزشها عنوان کرد.
“سیدمحمدحسین بلاغی” در سی و ششمین گردهمایی عاشیقلار در شهرستان اهر اظهار داشت: هنر فاخر و اصیل عاشیقی همواره در خدمت ارزشها بوده و هنرمندان عاشیق باورها و آداب رسوم اسلامی و ایرانی را در آثار خود متجلی ساخته‌اند. وی افزود: موسیقی عاشیقی با توجه به شاخصه‌هایی که دارد می‌تواند زمینه ساز ترویج و تعمیق فرهنگ ناب ایرانی باشد. بلاغی گفت: وقتی از هنر متعهد و اخلاق مدار سخن می‌گوییم بدون شک هنر عاشیقی نیز به ذهن متبادر می‌شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین تصریح کرد: با توجه به پیشینه‌ی غنی و قوی هنر عاشیقی در منطقه ارسباران و حضور هنرمندان بسیاری در این رشته در منطقه، سعی خواهیم کرد مقدمات برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی عاشیقها در ارسباران را فراهم نماییم. وی افزود: برگزاری این جشنواره نیازمند همکاری تمام نهادها و دستگاههای منطقه است و امیدواریم با همراهی و همراهی دیگر نهادها این جشنواره با قدرت و قوت برگزار شود. بلاغی در ادامه مقام هنری عاشیق ولی عبدی و عاشیق محمد محمدی را به عنوان پیشکسوتان عرصه عاشیقی شایسته تقدیر و تجلیل برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا هنرمندان جوان با بهره‌گیری از اصالت و تعهد هنرمندان پیشکسوت عاشیقی در رونق بیش از پیش این هنر بکوشند. در این آیین نشان درجه یک هنری به عاشیق ولی عبدی اهدا شد و از این هنرمند پیشکسوت و عاشیق محمد محمدی تجلیل شد.

کتاب “نغمه‌های عشق” در تبریز رونمایی شد
کتاب “نغمه‌های عشق” آثار استادان و هنرمندان خوشنویس تبریز با موضوع نماز رونمایی شد. در این کتاب که توسط انجمن خوشنویسان تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به زیور طبع آراسته شده ۸۷ اثر از ۸۷ نفر از استادان و هنرمندان خوشنویس به شیوه‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق،‌ نسخ و ثلث گنجانده شده است. در مقدمه این کتاب آمده است: ” در آفاق هنر جهان و ایران، معدود هنری را می‌توان نام برد که در عین فخامت، همّ و غم‌اش به تصویر کشیدن جلال و جبروت و جلوه‌های آیات الهی باشد و این هنر شریف و عزیز بدون شک خوشنویسی است. این کتاب به همت انجمن خوشنویسان استان با ظاهری بدیع و ابتکاری نو و با هدف مستفیض شدن از فضیلت کتابت با محوریت نماز و نیایش به زیور طبع آراسته شده است و با ارائه رسم‌الخطی زیبا از بزرگان خوشنویسی سعی داشته تا زمینه‌ را برای تدبر در فریضه نماز از بعد هنر فراهم آورد.” گرد آوری این کتاب را استاد یونس نصیری بر عهده داشته و ناشر آن انتشارات خانه فرهنگ و هنر نگاره است.