موفقیت بانک دی در ارائه خدمات بانکی به صورت غیرحضوری در دوره کرونا
موفقیت بانک دی در ارائه خدمات بانکی به صورت غیرحضوری در دوره کرونا

  معاون فناوری اطلاعات بانک دی از موفقیت بانک در ارائه خدمات شعبه‌ای به صورت غیرحضوری در دوران شیوع کرونا خبر داد. محمود زمان زاده در نشستی مجازی با نمایندگان شعب سراسر کشور گفت: در حال حاضر بانک دی با داشتن دستگاه‌های خودپرداز، خودگردان، کیوسک صدور کارت هدیه، خودبانک و کَش‌لِس، سبد محصولات خود را […]

 

معاون فناوری اطلاعات بانک دی از موفقیت بانک در ارائه خدمات شعبه‌ای به صورت غیرحضوری در دوران شیوع کرونا خبر داد.
محمود زمان زاده در نشستی مجازی با نمایندگان شعب سراسر کشور گفت: در حال حاضر بانک دی با داشتن دستگاه‌های خودپرداز، خودگردان، کیوسک صدور کارت هدیه، خودبانک و کَش‌لِس، سبد محصولات خود را در حوزه ماشین‌های بانکی به بیش از ۱۲۰۰ دستگاه در سطح کشور رسانده است که با توجه به نسبت تعداد ماشین‌های بانکی به شعب یک اتفاق منحصربه‌ فرد اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در توسعه زیرساخت‌های بانکداری دیجیتال در بانک دی گفت: از زمانی که بانک پیاده‌سازی بانکداری دیجیتال را در دستور کار قرار داده است، ارائه API به سازمان‌ها و فین‌تک‌ها از طریق پلتفرم بانکداری باز فرابوم، قابلیت‌های احراز هویت غیرحضوری سجام، تعریف و ارائه امضای دیجیتال، بحث هویت دیجیتال، ثبت نام غیرحضوری اینترنت بانک، درخواست فراموشی رمز اینترنت بانک به صورت غیرحضوری، افتتاح حساب غیرحضوری، تکمیل ماشین‌های بانکی(خودپرداز، کش‌لس، خودگردان و کیوسک) با قابلیت ارائه خدمات ساتنا، پایا و دریافت رمز کانال‌های مدرن را برای مشتریان در بستری امن و راحت فراهم کرده است.
معاون فناوری اطلاعات بانک دی در پایان با اشاره به سرعت عمل و چابکی بانک دی در توسعه زیرساخت‌های بانکداری دیجیتال در دوره شیوع کرونا تصریح کرد: در دوره شیوع ویروس کرونا با توسعه بانکداری دیجیتال در بانک دی، ضمن کاهش مراجعه حضوری مشتریان به شعبه، قسمت عمده‌ای از خدمات شعبه‌ای به آسانی و در نهایت سرعت و امنیت به صورت غیرحضوری ارائه شده است که امیدواریم با رهنمودهای همکاران شعب، شاهد افزایش استقبال مشتریان از خدمات غیرحضوری باشیم.

قوانین و مقررات با رویكرد مانع‌زدایی و تسهیل تأمین مالی طرح های صنعتی بهینه می شوند
اميد كاملي اظهار داشت: مديريت تطبيق و مبارزه با پولشويي به عنوان خط دوم دفاعي و ابزار مهم حاكميت شركتي سعي در تسهيل تحقق اهداف بانك با نظارت مستقيم هيأت مديره بر صحت و سلامت انجام عمليات بانكي دارد و درصدد است تا قوانين و مقررات را با رويكرد مانع‌زدايي و تسهيل تأمين مالي طرحهاي صنعتي بهينه نمايد.
وي ضمن بيان مطلب فوق عنوان داشت: از آنجا كه بانك ها براي ايجاد ارزش افزوده در فعاليتهاي اقتصادي و تحقق اهداف و منافع سهامداران و ساير ذينفعان از جمله آحاد جامعه بنيان نهاده شده‌اند، انطباق فرآيندها و عمليات آنها با قوانين و مقررات بسيار حائز اهميت است.
وي افزود: هنر مديران و كارشناسان زبده نه در اجراي صرف مقررات بلكه در تسهيل و چابك‌سازي فرآيندهاي ارائه خدمات در دنياي پررقابت كنوني است تا مقررات، خود مانع از انجام وظايف اصلي نباشند.
كاملي تصريح كرد: برنامه عملياتي رعايت قوانين و مقررات(تطبيق) اين بانك در سال ۱۴۰۰ مبني بر ايجاد موازنه بين كنترل رعايت الزامات و مقررات هر يك از فرآيندهاي اصلي بانك از يك سو و از طرف ديگر ارائه راهكارهاي بازمهندسي فرآيندها با رويكرد مانع‌زدايي و تسهيل ارائه خدمات به ويژه تأمين مالي بهينه و به هنگام طرح هاي صنعتي با اولويت طرح هاي نيمه‌تمام با پيشرفت فيزيكي بالا و تأمين سرمايه‌ در گردش واحدهايي است كه از ظرفيت كامل توليد به دليل كمبود منابع استفاده نمي كنند.
سرپرست مديريت تطبيق و مبارزه با پولشويي و تأمين مالي تروريسم بانك صنعت و معدن خاطر نشان كرد: در بخش مبارزه با پولشويي نيز كنترل سيستمي تمامي تراكنش هاي بانك مطابق دستورالعمل هاي بانك مركزي، توسعه سامانه‌هاي پايش تراكنش هاي مالي مشتريان، پشتيباني اطلاعات مورد نياز مراجع قضايي با پاسخگويي به هنگام و پايش جريان هاي مالي طرح ها از محل تسهيلات بانك و منابع سهامداران برنامه‌ريزي و پيگيري مي گردد و در اين ارتباط در سال ۱۳۹۹ بيش از ۲۳۰۰ گزارش و سوابق مالي به نهادهاي ذيربط كشور ارائه شده است.
تمدید نخستین نمایشگاه مجازی قرآن‌کریم تا ۲۹ ماه مبارک رمضان
معاون اجرایی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن‌کریم از تمدید این نمایشگاه خبر داد و گفت: نمایشگاه مجازی قرآن کریم تا روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه و ۲۹ ماه مبارک رمضان برپاست.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، مرتضی خدمتکار، معاون اجرایی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن‌کریم در گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه و میزان استقبال از آن، گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم هر ساله در مصلای حضرت امام‌خمینی(ره) برگزار می‌شد. بیست و هفت دوره سابقه برگزاری این رویداد قرآنی است که سال گذشته برگزاری آن را به خاطر شیوع کرونا نداشتیم.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و اهتمام ما برگزاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بود، اما مقدر نشد و برای اینکه به نوعی بتوانیم این نمایشگاه را در فضای مجازی مشابه‌سازی کنیم و مردم بتوانند در ماه مبارک رمضان بهره معنوی را از آن ببرند، نخستین نمایشگاه مجازی قرآن را برنامه‌ریزی کردیم و این رویداد قرآنی را هم‌اکنون در حال اجرا داریم و مقدماتی که پیش‌بینی ‌شده بود، طبق زمان‌بندی پیش می‌رود و تا ۲۹ ماه مبارک رمضان (۲۲ اردیبهشت) ادامه دارد.
خدمتکار اظهار کرد: نمایشگاه از ۱۱ اردیبهشت‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد و با حضور و مشارکت مجموعه‌های مردمی و مؤسسات قرآنی، این نمایشگاه را پیش می‌بریم.
وی با بیان اینکه سیاست کلی بر این بوده که بتوانیم بستر مناسبی را برای معرفی شایسته مؤسسات مردمی که در فضای مجازی فعالیت‌های شایسته‌ای دارند، فراهم کنیم، اظهار کرد: امیدوار هستیم مردم بتوانند تا پایان نمایشگاه از خدمات آن استفاده کنند.
خدمتکار درباره میزان رجوع به سایت نمایشگاه به نشانی iqfa.ir و استقبال از آن، گفت: تا شب گذشته آمار بالای ۱۷ میلیون مراجعه ثبت شد.
بیست و هشتمین نمایشگاه قرآن‌کریم از ١١ اردیبهشت ماه سال‌جاری با حمایت بانک صادرات ایران در دو بخش فروش محصولات قرآنی در حوزه کتاب و نشر و بخش محتوایی به صورت مجازی با شعار «قرآن کتاب رشد و رویش» برگزار می‌شود و بانک صادرات ایران بانک عامل این نمایشگاه در بسترسازی خدمات بانکداری الکترونیک و غیرحضوری است.