یک مقام مسئول گفت: حدود ۱۵۰۰ کیلومتر طول جغرافیایی (شرقی-غربی) و همین حدود هم عرض جغرافیایی (شمالی-جنوبی) داریم پس تقریبا به ازای هر ۱۵۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی، برای بهره برداری و فعال کردن کریدورها باید طرحی نو در اندازیم . میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از عناصر مهم توسعه، […]
یک مقام مسئول گفت: حدود ۱۵۰۰ کیلومتر طول جغرافیایی (شرقی-غربی) و همین حدود هم عرض جغرافیایی (شمالی-جنوبی) داریم پس تقریبا به ازای هر ۱۵۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی، برای بهره برداری و فعال کردن کریدورها باید طرحی نو در اندازیم .
میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از عناصر مهم توسعه، حمل و نقل است که مهمترین شیوه آن، طبق بند ۲۴ سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری، حمل و نقل ریلی است. اما با وجود صراحت سیاستها به اولویت داشتن حمل و نقل ریلی، به آن توجه مناسب نشده است
وی افزود: حوزه ریلی المان اقتدار انقلاب اسلامی است. ایران در موقعیت خاص جغرافیایی قرار دارد. هر گونه که محاسبه کنید بهترین مسیر ترانزیتی از ایران خواهد بود، اما چرا به این مهم دست نیافته ایم. باید اصلاحات مهمی صورت بگیرد. باید نفود فناوری در بخشهای مختلف صنعت ریلی از جمله حوزه فرآیندها شکل بگیرد.
مدیرعامل راهآهن یادآور شد: حدود ۱۵۰۰ کیلومتر طول جغرافیایی (شرقی-غربی) و همین حدود هم عرض جغرافیایی (شمالی-جنوبی) داریم پس تقریبا به ازای هر ۱۵۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی، میتوانستیم یک کریدور فعال داشتهباشیم. ما در حال حاضر ۱۵۰۰۰ کیلومتر خط داریم، برای بهره برداری و فعال کردن کریدورها باید طرحی نو در اندازیم.