میزان قصور دادستان آبادان در بخش خبری ۲۱ اعلام می‌شود
میزان قصور دادستان آبادان در بخش خبری ۲۱ اعلام می‌شود

منتظری گفت: هر دستگاهی که در موضوع حادثه متروپل مقصر بوده است تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. دادستان کل کشور گفت: هر مقامی با هر سمتی که در حادثه متروپل نقش داشته، تحت تعقیب قرار خواهد گرفت. به گفته منتظری، هنوز از میزان تقصیر دادستان آبادان مطلع نیستم اما پیگیر نقش وی هستیم و […]


منتظری گفت: هر دستگاهی که در موضوع حادثه متروپل مقصر بوده است تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
دادستان کل کشور گفت: هر مقامی با هر سمتی که در حادثه متروپل نقش داشته، تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.
به گفته منتظری، هنوز از میزان تقصیر دادستان آبادان مطلع نیستم اما پیگیر نقش وی هستیم و قطعا در برخورد با دادستان، بازپرس و دادیار در صورت مقصر بودنشان کوتاهی نخواهیم کرد. او گفت: در حال حاضر پنج نفر از شهرداران بازداشت شده اند و گفته شده داستانی هم در این زمینه اصول یا تقصیر داشته است. منتظری می گوید که پس از این حادثه شبانه مسئولین قضایی استان یعنی رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان به محل حادثه رفته و در صحنه حاضر بوده اند، هر کسی در هر مقام و جایگاهی که بوده باید پاسخگو باشد چرا که هم قصور داشته و هم تقصیر؛ بنابراین این مسئله حتماً با جدیت بررسی خواهد شد.
دادستان کل کشور گفت: تعدادی از مدیران در این خصوص متهم شدند که صلاحیت آن بر عهده مرکز استان است و دادستان مرکز استان مسئولیت دارد و بنده هم به شخصه این موضوع را به صورت تلفنی و کتبی از دادستان مرکز استان خواستار شدم تا حضور بیشتری داشته باشد و پای کار باشد.
او گفت: مردم بدانند که قطعا و مسلما دستگاه قضایی در این خصوص به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و هر کسی در هر جایگاهی که باشد تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

ضارب ماموران پلیس دیروز ۴ نفر را
به قتل رسانده بود
رئیس پلیس پایتخت حادثه روز اخیر خیابان طالقانی را تشریح کرد. سردار حسین رحیمی گفت: روز گذشته در پی حادثه تیراندازی در یکی از روستاهای شهرستان شهریار که در این حادثه چهار نفر کشته و ۲ نفر زخمی شده بودند، موضوع به سرعت در دستور کار پلیس قرار داده شد.
او گفت: تحقیقات اولیه نشان داد که ضارب در پی اختلافات ملکی اقدام به این عمل مجرمانه کرده و از محل متواری می‌شود. رئیس پلیس پایتخت گفت: با توجه به حساسیت موضوع، دستگیری ضارب به قید فوریت در دستور کار پلیس قرار داده شد و مشخصات به واحدهای گشتی و عملیاتی اعلام تا در صورت مشاهده فرد مذکور نسبت به دستگیری او اقدام لازم را به عمل آورند. به گفته سردار رحیمی این فرد صبح روز گذشته در حوالی خیابان فلسطین مشاهده و توسط ماموران حاضر در صحنه شناسایی شد. قاتل به محض مشاهده مأموران با سلاح کمری به سمت ماموران و شهروندان شلیک کرد.
رئیس پلیس پایتخت گفت: در حال حاضر بازجویی اولیه از متهم در پلیس آگاهی در حال پیگیری و انجام است.
در تحقیقات اولیه از متهم که باغدار است انگیزه اقدام مجرمانه خود را اختلافات ملکی عنوان داشته است.

۲۲ گلوگاه فساد در وزارت کار شناسایی شد
رئیس سازمان حراست کل کشور گفت: گلوگاه‌های عام فساد در وزارتخانه‌ها و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌های زیر مجموعه‌اش شناسایی شد.
سید حسین حجتی گفت: شرکت‌ها و اموال مردم حق‌الناس است که باید به درستی حفظ شود و با مفسدان شدیدترین برخورد را خواهیم داشت. به گفته معاون وزیر اطلاعات و رئیس سازمان حراست کل کشور، قرار نیست رهاسازی کنیم تا فسادی شکل گیرد و بعدا برخورد کنیم، بلکه شناسایی گلوگاه‌های فساد را باید ابتدا انجام دهیم. گلوگاه‌های عام فساد در وزارتخانه‌ها و وزارت کار و به ویژه در شستا و شرکت‌های زیر مجموعه شناسایی شده است.
او گفت: در یک مجموعه بزرگ مانند وزارت کار، ۲۲ مورد گلوگاه فساد شناسایی شد که با آن برخورد می‌کنیم.
امروز مسعود حسین پور به عنوان سرپرست مرکز حراست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علی اکبر رضایی به عنوان جانشین وزیر در امور دانش بنیان منصوب شدند.

سگ‌های خانگی روند امداد رسانی را
کُند می‌کنند
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: زنده‌یابی توسط سگ‌ها تخصصی است و مدت زمان خاصی را می‌طلبد. ولی پور گفت: جستجو توسط تیم‌های آموزش دیده صورت می‌گیرد و سگ‌هایی که برای اینکار آموزش دیده‌اند باید در پهنه حضور پیدا کنند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: سابقه‌ای برای آموزش دیدن سگ‌های خانگی وجود ندارد، کار زنده‌یابی توسط سگ‌ها تخصصی است و مدت زمان خاصی را می‌طلبد تا سگ‌ها با مربیان زندگی کرده و آموزش‌ها را طی کنند. سگ‌های جمعیت هلال احمر برای این کار حداقل ۲ تا ۳ سال آموزش می‌بینند.
او گفت: معمولا تا ۴۸ ساعت پس از حوادث این چنینی یافتن اجساد صورت می‌گیرد که این سگ‌ها چنین قابلیتی ندارند، تیم‌های سگ‌های تجسس به تعداد کافی در پهنه حضور دارند؛ چنانچه این سگ‌ها از قبل آموزش‌هایی دیده باشند می‌توانند به صورت سازمان‌دهی شده مانند خدماتی که داوطلبان در همه‌ حوادث ارائه می‌کنند تحت سازماندهی مشخص این اقدام صورت گیرد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: نوع سگ‌های خانگی و جنسیت آن‌ها نیز در کار تاثیر دارد بنابراین همه‌ عوامل در کنار هم مانع از این می‌شود تا نیرو‌های هلال احمر بتوانند امداد رسانی لازم را انجام دهند؛ انتشار فیلم و تشویش باعث تشدید بحران می‌شود.