نحوه دستیابی مسافران به سامانه شکایت در داخل اتوبوس های برون شهری
نحوه دستیابی مسافران به سامانه شکایت در داخل اتوبوس های برون شهری

به منظور اطلاع رسانی و تسهیل دسترسی به سامانه کاربردی(وب اپ) شکایت مسافران که برای اولین بار با همکاری دفتر حمل و نقل مسافر و مرکز مدیریت راه های کشور، طراحی و در نوروز سال جاری در اختیار عموم قرار می گیرد ،تمامی شرکت ها و موسسات حمل و نقل برون شهری بخش مسافری کشور […]

به منظور اطلاع رسانی و تسهیل دسترسی به سامانه کاربردی(وب اپ) شکایت مسافران که برای اولین بار با همکاری دفتر حمل و نقل مسافر و مرکز مدیریت راه های کشور، طراحی و در نوروز سال جاری در اختیار عموم قرار می گیرد ،تمامی شرکت ها و موسسات حمل و نقل برون شهری بخش مسافری کشور ملزم به درج پلاک وسیله نقلیه و راهنمای نحوه ارتباط با سامانه، در داخل وسایط نقلیه تحت پوشش
خود می باشند.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل این سازمان ، اظهارداشت: با توجه به ضرورت ایجاد پل ارتباطی میان مسافران و مراجع رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مسافرانی که از ناوگان عمومی استفاده می نمایند، همچنین به منظور درج و پیگیری شکایات
و اطلاع رسانی به مخاطب از نحوه پیگیری شکایت و پاسخگویی طی مراحل مختلف سفر (قبل از سفراعم از خرید بلیت و نحوه ارائه خدمات شرکت در مبداء – حین سفرشامل خدمات ناوگان، توقف جهت اقامه نماز و صرف غذا، نحوه رعایت قوانیین رانندگی – بعد از سفر توقف در مقصد اصلی مندرج در بلیت و… ) و درجهت احترام به حقوق شهروندان و خدمات گیرندگان
و رعایت اصول مشتری مداری در چارچوب منشور حقوق مسافر، تهیه و نصب پلاک و راهنمای نحوه دستیابی مسافران به وب اپ شکایت مسافری در داخل اتوبوس ها به استان های سراسر کشور ابلاغ
شده است.
وی خاطرنشان کرد : در این راهنما ، اطلاعات لازم از جمله لینک دستیابی به سامانه و شماره تماس مسئول پاسخگوی شرکت مسافربری به صورت بارکد دوبعدی (QR –CODE ) بر روی بلیت مسافران چاپ می گردد. همچنین در خصوص بلیط های الکترونیکی و پیامکی لینک دستیابی به مسیر
و سامانه در انتهای پیامک در دسترس مسافران قرار خواهد گرفت. این وب اپ از طریق ایجاد اتصال فوری و برخط با سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فعال خواهد شد. یک مسیر واحدی در ثبت و رسیدگی به شکایات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور می باشد.
لازم به ذکر است سایر راه های ارتباطی نظیر تماس مستقیم با سامانه تلفنی ۱۴۱ و ارسال پیامک به سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ این سازمان ، همچنان به قوت خود باقی است.