نشست اضطراری رئیس جمهور با مسئولان جنوب استان کرمان
نشست اضطراری رئیس جمهور با مسئولان جنوب استان کرمان

رئیس جمهور دیروز در جنوب کرمان نشست فوری داشت و سپس از منطقه سیل زده بازدید هوایی کرد. آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفر به جنوب کرمان، بلافاصله پس از حضور در مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان در جلسه‌ای مشترک با حضور علی زینی‌وند استاندار، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان و سردار […]


رئیس جمهور دیروز در جنوب کرمان نشست فوری داشت و سپس از منطقه سیل زده بازدید هوایی کرد. آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفر به جنوب کرمان، بلافاصله پس از حضور در مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان در جلسه‌ای مشترک با حضور علی زینی‌وند استاندار، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان و سردار عبدالرضا ناظری فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان کرمان را بررسی کرد و جریان آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم سیل‌زده قرار گرفت. در این جلسه علی زینی‌وند استاندار کرمان با اشاره به اینکه سیل اخیر در جنوب استان کرمان بسیار گسترده و فراگیر بود اظهار داشت: از لحظات اول مسئولان در کنار مردم سیل زده حضور داشته و امدادرسانی آغاز شده است.
وی با بیان اینکه در سیل اخیر راه ۳۳۹ روستای استان مسدود شده و مجبور به تخلیه کامل ۱۹ روستا شدیم گفت: بیش از ۵ هزار خانه گرفتار آبگرفتگی و گل و لای شدید شده و حدود ۲۵ هزار کرمانی گرفتار سیلاب شدند.
رئیس جمهور سپس با باگرد به بازدید هوایی از منطقه خسارت دیده اقدام کرد وپس ازآن در برخی مناطق سیل زده جنوب در جمع اهالی حضور می‌یابد و با مردم صحبت خواهد کرد. کانون عمده سیل در جنوب استان در شهرستان‌های رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان است؛ همچنین شهرستان ریگان در شرق استان نیز درگیر سیلاب بوده اند.

رییسی: احداث سیل‌بند برای رفع مشکل سیل جنوب کرمان ضروری است
رییس جمهور که در جمع مردم روستای سیل‌زده «نهضت آباد» از توابع شهرستان رودبارجنوب کرمان حاضر شده بود احداث سیل‌بند را برای رفع اصولی و ریشه‌ای مشکلات این منطقه ضروری دانست. آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی با تشکر از اقدامات انجام شده در جریان سیلاب اخیر و نیز استاندار و سایر مدیران در امدادرسانی سیل اخیر گفت: پیگیر مشکلات مردم سیلزده بودم و به محض پایان سفر مسکو در بین شما حاضر شدم.
رییس‌جمهور بعدازظهر جمعه پس از آنکه از طریق فرودگاه جیرفت وارد جنوب استان کرمان شد بازدید میدانی و دیدار با اهالی سیل‌زده را شروع کرد و در نخستین نقطه به روستای نهضت‌آباد شهرستان رودبارجنوب رفت. وی در جمع اهالی این روستا تصریح کرد: در کنار کارهای کوتاه مدت و امدادرسانی، اقدامات بلندمدت نیز نیاز است که احداث سیل بندهای جیرفت ازمهمترین آنهاست و جزو برنامه های دولت به شمار می رود؛ این مهم سریع پیگیری می شود تا با همت جوانان و مردم منطقه و پیگیری مسئولان دیگر شاهد اینگونه خسارت ها نباشیم. به گفته رییسی جبران خسارت کشاورزان و دامداران نیز توسط مسئولان انجام می شود. رییس جمهور با اشاره به آبگرفتگی و خسارت به برخی منازل گفت: خسارت خانواده ها که اثاثیه منزل آنان دچار مشکل شده جبران می شود که در برخی نقاط آغاز شده و در حال تکمیل است. وی به بازسازی و نوسازی منازل نیز اشاره کرد و گفت: شناسایی و شمارش این واحدها توسط مسئولان انجام شده و منازل مردم بسرعت نوسازی خواهد شد. رییسی مردم این منطقه از کرمان را ولایی و شهید پرور خواند و گفت: این مردم همیشه پای انقلاب، نظام و ارزش ها بوده اند. رییسی اظهارامیدواری کرد که با همت و مشارکت مردم منطقه و پیگیری مسئولان مشکلات سیل بزودی برطرف شود.

گزارش وزارت دفاع روسیه از رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز رزمایش دریایی مشترک روسیه، ایران و چین، گزارشی از روند اجرای این مانور نظامی ارائه داد.
به گزارش خبرگزاری اینترفکس، وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای درباره رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲، نوشت: ناوهای جنگی روسیه، ایران و چین در رزمایش مشترک دریایی خود در دریای عرب، عملیات‌های امداد و نجات دریایی و مبارزه با دزدی دریایی را تمرین کردند. در این بیانیه آمده است، در مجموع، ۱۴ کشتی جنگی و امدادی[روس] از سه ناوگان مختلف در این رزمایش شرکت دارند. به گفته وزارت دفاع روسیه، گروهی متشکل از ناو موشکی «واریاگ»، کشتی ضد زیردریایی «ادمیرال تریبیوتس» و کشتی پشتیبانی «بوریس باتوما» از ناوگان پاسیفیک[اقیانوس آرام] روسیه در این رزمایش شرکت کرده‌اند. در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در جریان اقدامات تمرینی، کشتی‌های نیروی دریایی روسیه به همراه نیروهای دریایی چین و ایران، حملات توپ‌خانه‌ای علیه اهداف دریایی، مانوور تاکتیکی مشترک و عملیات‌های جست‌وجو و نجات انجام شده است. طبق گزارشی که وزارت دفاع روسیه در این باره ارائه داده است، پس از پایان رزمایش، کشتی‌های ناوگان اقیانوس آرام روسیه به فعالیت خود ادامه داده و به اقیانوس آرام منتقل خواهند شد تا در آن‌جا به همراه نیروهای ناوگان شمال و بالتیک روسیه در رزمایش دیگر ناوگروه‌های نیروی دریایی این کشور شرکت کند.

دیدار شرکای برجام با آمریکا بدون حضور ایران
نماینده روسیه در وین از دیدار شرکای برجام با آمریکا بدون حضور ایران برای بررسی روند مذاکرات وین خبر داد.
میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه تویییترش نوشت: شرکای برجام(بدون ایران) و آمریکا برای ارزیابی وضعیت امور مذاکرات وین دیدار کردند.
اولیانوف در ادامه نوشت: همکاران غربی همان طور که به طور علنی هم این کار را کرده‌اند، بر ضرورت نهایی‌سازی مذاکرات در اسرع وقت تاکید کرند. روسیه هم این ضرورت را احساس می‌کند اما مخالف ضرب‌الاجل‌های ساختگی است.
اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می‌شود که دور هشتم مذاکرت وین در دی‌ ماه آغاز شد و از چند هفته گذشته تا کنون ادامه‌دار بوده است.
وزرای امور خارجه برجام و سه کشور اروپایی برجام روز گذشته دیدار کرده و بر ضرورت بازگشت به اجرای کامل برجام تاکید کرده بودند. تاکید بر فوریت و ضرورت احیای برجام، همچنین در دیدار دیروز وزیر امور خارجه آمریکا با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان نیز مورد تاکید قرار گرفته بود.