معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه نقاط حادثهخیز با توجه به اولویت در حال ایمنسازی هستند، گفت: ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که بر اساس شاخص جهانی برای حفظ و نگهداری آنها از لحاظ روشنایی، نصب نیوجرسی ،گاردریل، روکش آسفالت و […]
معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه نقاط حادثهخیز با توجه به اولویت در حال ایمنسازی هستند، گفت: ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که بر اساس شاخص جهانی برای حفظ و نگهداری آنها از لحاظ روشنایی، نصب نیوجرسی ،گاردریل، روکش آسفالت و رفع نقاط حادثه خیز به یکهزار و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز است.
داریوش امانی با اشاره به وضعیت جادهها بیان کرد: با توجه به جذب و تخصیص اعتبارات معمولا یک سوم این مبلغ اعتبار تخصیص داده میشود که همین عامل باعث عقبماندگی بخشی از نگهداری راهها میشود که امیدواریم امسال با تدابیر وزارت راه و شهرسازی و همراهی مجلس شورای اسلامی بتوانیم با لحاظ در قانون بودجه، بخشی از این عقب ماندگی را جبران کنیم. وی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز با توجه به اولویت در حال ایمنسازی هستند، افزود: برنامه ریزی شده است تا تقریبا برای هر سال تعدادی از این نقاط حادثه خیز حذف شوند. برخی از این نقاط باید کار اساسی از جمله ایجاد تقاطع غیر همسطح، زیرگذر یا اقدامات ایمنی انجام شود که نیاز به اعتبارات زیادی دارد که در پروسه تامین اعتبار قرار گرفته است تا این نقاط برطرف شود. رئیس سازمان راهداری همچنین گفت که تسهیلات مختلفی برای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی در نظر گرفتهایم. معاون وزیر راه و شهرسازی به موضوع راههای اصلی و شریانی کشور به عنوان تعهد دیگر دولت در امر توسعه راه ها اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد تردد بار، مسافر و ترانزیت کشور از طریق راه های شریانی کشور با وسعتی نزدیک به ۳۵ هزار کیلومتر انجام می گیرد.