نمایشگاه مجازی صنایع دستی سرآغاز تحول
نمایشگاه مجازی صنایع دستی سرآغاز تحول

  وزیر میراث فرهنگی گفت: نمایشگاه ملی صنایع دستی که امسال به علت بیماری کرونا به صورت مجازی طراحی شده است می‌تواند سرآغاز تحولی در زمینه ایجاد بازارهای مجازی در داخل و خارج از کشور باشد. علی اصغر مونسان با اشاره به اینکه بخش‌هایی از طرح تجاری سازی صنایع دستی اجرا شده است، افزود: برای […]

 

وزیر میراث فرهنگی گفت: نمایشگاه ملی صنایع دستی که امسال به علت بیماری کرونا به صورت مجازی طراحی شده است می‌تواند سرآغاز تحولی در زمینه ایجاد بازارهای مجازی در داخل و خارج از کشور باشد.
علی اصغر مونسان با اشاره به اینکه بخش‌هایی از طرح تجاری سازی صنایع دستی اجرا شده است، افزود: برای عرضه هنرهای دستی هنرمندان باید روی ایجاد بازار تمرکز کنیم، زیرا وقتی هنر به اقتصاد گره بخورد دیگر شاهد فراموشی هنرهای دستی نخواهیم بود.
وی گفت: خوشبختانه در زمینه بسته بندی پیشرفت‌های خوبی داشتیم و امروز دیگر شاهد فروش فله‌ای صنایع دستی در بازار به ویژه بازارهای صادراتی نیستیم. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر فعال سازی پایگاه‌های فروش اینترنتی صنایع دستی تاکید کرد و افزود: نمایشگاه ملی صنایع دستی امسال به علت بیماری کرونا به صورت مجازی طراحی شده است و این نمایشگاه می‌تواند سرآغاز تحولی در زمینه ایجاد بازارهای مجازی در داخل و خارج از کشور باشد.
مونسان گفت: در نمایشگاه ملی مجازی نیازی به حضور هنرمند نیست و هنرمندان می‌توانند محصولات خود را با شناسنامه در سامانه نمایشگاه بارگذاری و علاقه‌مندان محصولات خود را از نمایشگاه خریداری کنند. وی تاکید کرد: حضور هنرمند در نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی رایگان است و محدودیت زمانی وجود ندارد.

کلیسای «مریم مقدس» و آرامستان ارامنه در مشهد

کلیسای «مریم مقدس» تنها کلیسای ارامنه مشهد است که از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فهرست آثار تاریخی و فرهنگی کشور به ثبت رسیده است. این کلیسا با نام کلیسای «مسروپ مقدس» در سال ۱۹۴۱ میلادی در مشهد بنا شد و قدمت آن به دوران پهلوی اول می‌رسد. در گذشته مسیحیان مشهد در این مکان عبادت می‌کردند که پس از مهاجرت آن‌ها از مشهد، این کلیسا به ثبت ملی رسید و در حال حاضر غیرفعال است.

همچنین آرامستان تاریخی ارامنه که در مرکز شهر مشهد واقع شده، تنها قبرستان مربوط به ارامنه در شهر مشهد است که از لحاظ تاریخی و سیاسی از جایگاه و ارزش خاصی برخوردار است و با مشارکت شورای خلیفه گری ارامنه تهران – شمال و پیگیری‌های انجام شده این اثر با شماره ۳۱۴۴۴ در ردیف آثار ملی ایران قرار گرفت.